Ik kon het weer niet laten en heb een volgend project aangeschaft. Een A.j.S uit 1956.
Althans volgens chassisnummer en motorcode.
Al is het frame model 1955,maar heb er nu al een paar gezien van begin 56 met dit frame. Blijkbaar namen ze het niet zo nauw.
Na alle Duitsers en Japanners is dit wel even wennen,moet in ieder geval mijn gereedschap aanvullen met wat Engelse maten.
Inmiddels zijn de carburateur en de versnellingsbak gereviseerd en ligt het frame bij de straler.
De bedoeling is omdat er toch geen spatborden bij zaten om hem het uiterlijk te geven van een 16MCS trail/crosser met een upswept dempertje.
Samen met de kleinere tank,groter voorwiel en trailbanden waren dit de enige uiterlijke verschillen.
Verder nog wat kleine verschillen in de krukas,cilinder,kortere eerste versnelling etc.
Althans volgens chassisnummer en motorcode.
Al is het frame model 1955,maar heb er nu al een paar gezien van begin 56 met dit frame. Blijkbaar namen ze het niet zo nauw.
Na alle Duitsers en Japanners is dit wel even wennen,moet in ieder geval mijn gereedschap aanvullen met wat Engelse maten.
Inmiddels zijn de carburateur en de versnellingsbak gereviseerd en ligt het frame bij de straler.
De bedoeling is omdat er toch geen spatborden bij zaten om hem het uiterlijk te geven van een 16MCS trail/crosser met een upswept dempertje.
Samen met de kleinere tank,groter voorwiel en trailbanden waren dit de enige uiterlijke verschillen.
Verder nog wat kleine verschillen in de krukas,cilinder,kortere eerste versnelling etc.