Het gaat erom dat als het kan, het wel prettig is, en toen ik met dit draadje van start ging was de vraag of ze allemaal maar 100-110 lopen vol gas en of dat er ook zijn die misschien wel 20-30km harder kunnen. Dat waren de berichten die ik her en der gelezen had en ik wilde graag wat reacties daarop.
MT-125 volle wind tegen (het waaide behoorlijk tussen de weilanden op de N201 naar Schiphol) haalde ik een dikke 110km/u die ik goed vast kon houden. Elke 11kW vloeistofgekoelde 125cc moet 110km/u met een aardige tegenwind kunnen volhouden. Mijn luchtgekoelde 125cc haalde met zware tegenwind tussen de 76-79km/u op de teller. Niet prettig, kan ik je zeggen. Ik werd op dat ding dan ook regelmatig binnendoor ingehaald, ook op plekken waar het niet mocht. Provinciale wegen waar je 100km/u mocht rijden kwam ik niet eens, want de top van dat ding was 101km/u en dat haalde je alleen bij lang wachten en gratie Gods. Maar ik had wel lol op dat ding, dat dan weer wel. Maar de topsnelheid heb ik maar 1x aangetikt.
Hier trouwens mijn test van de MT-125; Test: Yamaha MT-125 A1-rijbewijs 11kW
Met lekker vlot doorrijden zat ik op 1 op 36 (en ik neem nooit klakkeloos info over van de boordcomputer, want die geloof ik nooit en die mening blijkt vaak te kloppen).
Test van de 125 Duke (oude model) zwerft ook nog wel ergens rond daar.
Alleen de nieuwprijs van al die 10-11kW 125'jes zijn idioot hoog. Welke 18-jarige kan even 5000-6000 euro neerleggen? Ik destijds niet. Misschien als je een rijke pa hebt.
Maar A1 slaat in Nederland nergens op. Leuk als je 16 bent, zoals in andere Europese landen. Daar mag je op je 16e op A1 stappen en op je 18e op A2. Waarom dan weer hier betuttelen? Daarnaast; hier is iedereen gehaast en de leasebakrijders hebben echt geen 1.0 liter auto, nee die knallen je gewoon hard voorbij. Beetje meer pit mag best. Op je 18e op een veredelde brommer stappen past perfect in het ontmoedigingsbeleid van de overheid.
Er was niets mis met 25kW en de automatische overstap naar vol vermogen.
Laatst bewerkt: