Ik ben regelmatig op tour geweest met een supersport, geen enkel probleem of ongemak.
Ben met RSV Mille, R1 en R6 allemaal op vakantie geweest.
Ook wel 2 weken lang weg, naar luxemburg, ardennen en weer terug naar de eiffel.
Geen centje pijn.
Maar als ik nu de z1000 van mn vriendin pak, heb ik na een uurtje al last van de handen, en neig ik direct naar mn r1.
Kortom het is gewoon heel persoonlijk. Proefrijden.
Heb ook nog nooit iemand gehoord die jaren tevreden was met zn eerste motor.
Ga eerst maar gewoon motorrijden, en dan leer je later wel wat bij je past.
Vergeet R6,ZX6R,ZX9 en GSX-R600 als je daar ook mee op vakantie wil en
onderweg niet gemarteld wil worden door zere polsen,verkrampte benen cq zere rug.
Dat is heel persoonlijk. Ik rij liever op zo'n motor, ook de hele dag, dan op welke andere motor ook. Ik heb daar ervaring mee, met een gixxer. Op een Transalp krijg ik pijn in mijn rug, op een gixxer niet. Ook geen probleem met polsen, mits ik de snelheid er een beetje in houd.
Dus ga gewoon proefrijden, wat langere stukken.
Wel wil ik zeggen dat ik niet weet of een sportmotor een goede keus is als eerste motor. Het gaat wel hard. Maar ja, wie ben ik.
Tja het is en blijft een Kwaluksaki,kwalitatief vind ik ze niet op het niveau van
de andere Japanse merken,maar extra belangrijk bij Kawasaki is dat ze goed
onderhouden worden en dat is bij oudere motoren maar de vraag.
In die tijd hadden meerdere modellen van Kawasaki problemen met slijtage van
de nokkenassen en slepers,meestal het gevolg van te weinig olie verversen en
kleppen stellen.
Honda en spanningsregelaar is sowieso een dingetje
Nu was mijn kawa uit 1995 vorig jaar trouwens ook toe aan een nieuwe spanningsregelaar.
Is allemaal wat minder schokkend dan cilinderwanden waar scheuren in komen ofzo.
Vergeet R6,ZX6R,ZX9 en GSX-R600 als je daar ook mee op vakantie wil en
onderweg niet gemarteld wil worden door zere polsen,verkrampte benen cq zere rug.
De CBR600 is de comfortabelste van al die je in je lijstje heb staan.
Tja het is en blijft een Kwaluksaki,kwalitatief vind ik ze niet op het niveau van
de andere Japanse merken,maar extra belangrijk bij Kawasaki is dat ze goed
onderhouden worden en dat is bij oudere motoren maar de vraag.
In die tijd hadden meerdere modellen van Kawasaki problemen met slijtage van
de nokkenassen en slepers,meestal het gevolg van te weinig olie verversen en
kleppen stellen.
Ach dan eens een sportmotor, dan een tourer, dan een chopper, dan een naked, dan een retro, een motorrijder moet al eens afwisselen hé? Een mens verandert tijdens zijn leven nogal eens van idee.Sportmotoren zijn zóóó 2017
Beter een naked zodat je lekker rechtop zit en veel meer snelheidsbeleving hebt, wat zich weer vertaald in minder hard rijden en minder boetes
Beter een naked zodat je lekker rechtop zit en veel meer snelheidsbeleving hebt
Sportmotoren zijn zóóó 2017
Beter een naked zodat je lekker rechtop zit en veel meer snelheidsbeleving hebt, wat zich weer vertaald in minder hard rijden en minder boetes
Ik wil geen snelheidsbeleving, ik wil snelheid. Zodat ik eerder op m'n werk ben. En op een rechtopzitmotor krijg ik pijn in mijn rug, dus doe mij maar een vooroverzitmotor.