Aankoopadvies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een gladius gehad. Ach als je ontzettend hard rechtuit wilt kunnen knallen zou ik de sv650 laten staan. Wil je gewoon lekker bochten rijden dan is dat uitstekend en heb jr genoeg vermogen. Rij tegenwoordig op een oude cb 500 uit 94 minder vermogen, maar op straat ontzettend leuk! Je haalt echt alles uit dat ding en ik rij in de Eifel veel snelle sport motoren gewoon voorbij.
Omdat ze geparkeerd staan zeker?
 
Proefrit op die Z750……en kun je jaren mee vooruit…… :]

Geneuzel over wie sneller is dan de andere op welke soort motor is goed voor gespreksvoer aan de bar.
 
Voordeel van een lichtere motor vind ik persoonlijk dat bochten rijden veel makkelijker gaat. Zeker als beginner wil je je wel is verkijken op rempunten. De kans is tenslotte toch wel groter dat je met 125pk sneller bij een bocht aankomt dan met 75pk, en wat je dan vaak ziet is A. veel te hard remmen en met een slakkengang de bocht door, of B. te heet de bocht in waardoor de uitgang snelheid weer laag ligt (of de bocht word niet gehaald..).

Zeker het 1ste jaar motorrijden, koop een motor die (te) makkelijk is. Waarom zou je jezelf moeilijk maken? Met name als je een sportieve rijder bent. Afschrijving is minimaal als je weer wat anders wil.


Ik heb na 10 jaar motorrijden ook nog een lesmotor omdat je daar lekker makkelijk en zorgeloos op kan knallen. En aan vermogen wen je, eerst denk je wow dat gaat hert. Na een jaar denk je is dit nou alles. Terwijl een lesmotor met 140 door de bocht loopt te schreeuwen dat het allemaal veel te hard gaat. :+
 
Waar het volgens mij omdraait ,is hoe heftig het vermogen in komt,dit kan voor een onervaren rijder wel eens te heftig zijn
 
TS:
Een sv650 heeft meer dan genoeg vermogen, durf je het gas wel open te draaien en meer dan 4000 toeren te draaien?
Leer ook eerst eens rijden voor je aan vermogen denkt.
De meeste mensen die snel naar zware motoren overstappen kunnen nauwelijks bochten rijden...
Ik heb nu een ktm 1290 super adventure (vorige motor was een mt09) en ik mis mn sv650s soms.
De soepele motor met de goed afgestelde versnellingsbak betekent dat je regelmatig en gemakkelijk in minder dan 4s naar 100 optrekt.
En als je moeite doet is 3.7s ook mogelijk.

Met een motor die meer dan 140pk heeft vlot naar 100 optrekken is moeilijker, het gas moet veel meer gedoseerd worden.
Een mt07 is nauwelijks sneller dan een sv650, voelt wel een stuk sneller
Begin gewoon met die z750, je blijft toch meestal niet bij je eerste motor.
Zonde om er veel geld aan uit te geven.
 
Heb een gladius gehad. Ach als je ontzettend hard rechtuit wilt kunnen knallen zou ik de sv650 laten staan. Wil je gewoon lekker bochten rijden dan is dat uitstekend en heb jr genoeg vermogen. Rij tegenwoordig op een oude cb 500 uit 94 minder vermogen, maar op straat ontzettend leuk! Je haalt echt alles uit dat ding en ik rij in de Eifel veel snelle sport motoren gewoon voorbij.
Het grote ‘kijk mij eens stoer zijn’ topic :+.
 
Ik kan je garanderen dat het na 3 maand te weinig lijkt als je van een MT09 komt.(super adventure ,niet de superduke)
MT09 is ook een leuk blok, maar de adventure haar klauwtjes zijn duidelijk gevijld tov de SD. Voelt bijna als een ander blok.
Koppelingloze wheelies aan 120 zijn nog ok, maar de bruutheid van die power echt inzetten op een bochtige Ardennenweg hield mijn concentratie maar 2 km vol.
 
Je reageert alsof ik zeg: ik snap niet dat jullie een motor meer meer pk onverstandig vinden.

Maar dat zeg ik niet.

Ik zeg: er wordt vaak beweerd dat als je een motor niet volgas kunt benutten, je geen plezier gaat beleven.
DAT vind ik onzin ('dat snap ik echt niet', zeg ik dan), maar dat is iets heel anders.
Dan was mijn reactie niet goed verwoord. Wat ik bedoel is, als je voor het eerst op een echt zware motor rijdt, ontdek je dat je je moet inhouden. Subtiel met het gas moet zijn. Heb je daarvoor ervaring op gedaan op een lichtere motor, dan snap je dat en is het gewoon anders. Is het je eerste motor, dan vraag ik me af of je het wel leuk gaat vinden. Misschien wel, als je talent hebt. Maar ik zie er ook genoeg met een zware motor een bocht nemen waarbij mijn moeder met haar rollator nog buitenom zou gaan. En dan vraag ik me af, vinden ze dat nou leuk?
 
MT09 is ook een leuk blok, maar de adventure haar klauwtjes zijn duidelijk gevijld tov de SD. Voelt bijna als een ander blok.
Koppelingloze wheelies aan 120 zijn nog ok, maar de bruutheid van die power echt inzetten op een bochtige Ardennenweg hield mijn concentratie maar 2 km vol.
Daar heb je volledig gelijk in.
Maar als je het volledig vermogen van gelijk welke motor met meer dan 110pk, allemaal effectief aan het werk houden de meesten het ook niet lang vol.
Wat ik bedoelde is dus dat zo goed als elk vermogen went, zelfs die superduke.

Meer vermogen dan een sv650 is echt niet nodig om veel plezier te hebben op de openbare weg.
Zelfs niet in de bergen.
Alleen op de autobahn kom je regelmatig te kort.
 
En dan nog maakt het geen reet uit wat je rijdt.. Als je zelf maar plezier erop hebt *D want als je wilt racen en levensmoe bent zoek dan alvast maar een mooie knijpende bocht uit :') doe dat lekker op het circuit daar is het voor bedoelt.
 
En ik heb bewezen alles te kunnen crashen zonder problemen, ook een 250.
Metoo,heb ze van 50 cc tot 1300cc gecrasht 🤫de problemen kwamen daarna🥴
Oorzaken,nieuwe achterband,koude banden,regen,dieselolie spoor,zand in een bocht,overmoedig,te hard rijden,niet opletten,andere weggebruikers,foutje collega,en nog vele bijna crashes😬 fijn he dat motorrijden ;)
Vind mezelf inmiddels een aardige Die Hard dat ik dit alles overleeft heb.8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik had als eerste motor een ZX6-R
Daar kon ik lekker rustig mee toeren want tot 5000tpm was hij heel rustig en soepel.
En als ik even wilde knallen gewoon een paar keer terug schakelen en dan boven de 8000 tpm ging die als een raket.
Stuurde ook lekker.

Best wel ideaal voor op de openbare weg, alleen reed ik op het laatst alleen nog maar in standje knallen. Dus toen een naked 1000 v twin gekocht, dat reed veel leuker, omdat je niet hard hoeft te gaan om te knallen.
 
Vond de Blackbird van motormaat wel goed, voor het vlotte tour werk dan. Je had stechts een paar versnellingen nodig en over ruim voldoende trekkracht zonder dat je een gillende blok onder je kont had.

mijn huidige VFR heeft ook zoiets, wel minder maar voor mijn leeftijd ruim voldoende
 
Daar heb je volledig gelijk in.
Maar als je het volledig vermogen van gelijk welke motor met meer dan 110pk, allemaal effectief aan het werk houden de meesten het ook niet lang vol.
Wat ik bedoelde is dus dat zo goed als elk vermogen went, zelfs die superduke.

Meer vermogen dan een sv650 is echt niet nodig om veel plezier te hebben op de openbare weg.
Zelfs niet in de bergen.
Alleen op de autobahn kom je regelmatig te kort.
Klopt, maar de wind kan op een gegeven moment ook wel vermoeiend zijn op de snelweg als je tegenwind hebt
 
TS:

Met een motor die meer dan 140pk heeft vlot naar 100 optrekken is moeilijker, het gas moet veel meer gedoseerd worden.
Een mt07 is nauwelijks sneller dan een sv650, voelt wel een stuk sneller
Begin gewoon met die z750, je blijft toch meestal niet bij je eerste motor.
Zonde om er veel geld aan uit te geven.
Wat schrijf je nou voor bullshit?.
Dat je met een 140 pk plus niet goed naar 100 kan optrekken.
Weetje er word hier de grootst mogelijke bullshit en complete onzin geschreven over hypersports/superbikes.
Terwijl schrijver er nog nooit op gereden heeft .
En het bij een natte droom qua fantasie blijft.
Had ik maar zo een hypersport/superbike.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan