Aankoopadvies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hooreen motor met 75 pk doet dat gewoon niet,is dus lulkoek
Daar heb je gelijk in maar in de echte wereld maakt het weinig tot niets uit,reageer ff te laat en dan sta je daar met je 177 pk en
verdwijnt de SV aan de horizon :Yandersom kan natuurlijk ook;)
 
Als ie een koppelbeul wil zal ie toch meer cc`s moeten hebben . ipv zo`n gillend speenvarken met120 pk `s bij 30.000 toeren .
ik hoor die rotzooi hier geregeld langs jammeren, `bakken toeren en een snelle scootmobiel houd ze dan bijna bij .
Geen waardering voor 400cc 4 cilinders hoor ik al.
voor de TS wat wil je gaan doen met de motor?
 
Ik ben op een 500 gestart met 60pk. Daar ben je inderdaad op den duur op uitgekeken, maar wat een goede keus is het geweest om daar op te beginnen... Je leert gewoon beter sturen als het de motor is die eerder aan de limiet zit dan de bestuurder. Een moderne motor met 100+ pk is echt veel sneller dan je denkt. Hoe vaak heb je je lesmotor echt volledig opengetrokken? En hoe vaak heb je dat gedaan terwijl je een bocht nam?
Hard rechtuit rijden is makkelijk. Hard door een bocht vereist oefening wat je op een lichte motor, zoals een sv650, makkelijker en waarschijnlijk beter aanleert dan op een zwaardere.
Een MT07 is denk ik een prima keus, maar echt, verkijk je niet op het 'leren rijden' als je pas bent afgereden.
 
Geen waardering voor 400cc 4 cilinders hoor ik al.
voor de TS wat wil je gaan doen met de motor?
En dat terwijl ik gewoon echt heel veel lol heb op mijn cb-1. Elke keer dat ik vol op het gas ga, krijg ik een enorme smile op m'n gezicht en ik kan hem zo hard open trekken als ik wil zonder bang te zijn mijn rijbewijs kwijt te raken.
 
Je leert gewoon beter sturen als het de motor is die eerder aan de limiet zit dan de bestuurder.
Ja net als met een nc700x invoegen op de snelweg als je een diavel gewend bent.... Dat je hem vol in de toerenbegrenzer en voorvering jankt 😂😂

Vanavond nog een rondje gereden, ander rearsetje erop want standaard met de stepjes aan de grond.... Nee dan doe mij maar gewoon heel veel koppel en gas over 🥴🥴
 
Jij ben BMW rijder,dan is opscheppen normaal :+
Maar wel een hele mooie (vind ik O-))

38A29CBF-4684-4FCA-967B-87B4C49F97E6.jpeg
 
Dank voor de input en reacties. Sommigen van jullie reageren wel een beetje kort door de bocht. Ik heb het niet over 1000cc met tig pk maar net wat meer dan de sv650. Lesmotor is overigens niet afgeknepen.

Ik denk dat meerdere beginnende rijders die wel ervaren autorijders zijn, met dit soort aankoopvragen zitten. Ik ken zelf niemand die zijn lesmotor heeft gekocht, hoewel dat uiteraard een gerechtvaardigde keuze kan zijn.

Hoe kijken jullie naar een mt07 in verhouding tot een sv650?
Mt07 wordt ook gebruikt als lesmotor, had mijn vriendin met lessen.
Is qua karakter wel een leuke motor, niet voor niets wordt het 700 blok van Yamaha zo geprezen
 
Ik ben een nieuwe rijder en opzoek naar een eerste motor. Mijn lesmotor is een SV650X. Prima motor, maar te weinig power voor mij.

Mijn suspects zijn een Z900 en een GSX S-750. Ik kijk naar naked bikes en geen racers. Als alternatief denk ik aan een Z750. Hoewel ik genoeg budget heb, vraag ik me af of ik meteen EUR 8.000 - 10.000 moet uitgeven, of dat ik met een Z750 bijv. nog een hele tijd vooruit kan. Dan heb je het over de helft van dat bedrag.

Doel is wat lekkere ritjes en af toe een weekendje weg met vrienden. Geen dagelijks woon-werkverkeer.

Ik hoor graag jullie mening.
Z900 lijkt me een goed idee als een SV650 te tam wordt gevonden. Mijn vorige motor was een 600cc 4 cylinder en hoewel mijn huidige 1050 3 cylinder niet sneller is van 0-200, rijdt deze veel meer ontspannen.
 
Laatst bewerkt:
Mn aller aller allereerste wegmotor waar ik op gereden heb was overigens een Suzuki GS500 van 1986 ofzo lol

(15y rijbewijsloos de dijk over rechtoe rechtaan :X)

Snel dat dat ding ging 🤣🤣
Dat zou ik dan nu ook niemand aanraden 🤣🤣
 
Dank voor de input en reacties. Sommigen van jullie reageren wel een beetje kort door de bocht. Ik heb het niet over 1000cc met tig pk maar net wat meer dan de sv650. Lesmotor is overigens niet afgeknepen.

Ik denk dat meerdere beginnende rijders die wel ervaren autorijders zijn, met dit soort aankoopvragen zitten. Ik ken zelf niemand die zijn lesmotor heeft gekocht, hoewel dat uiteraard een gerechtvaardigde keuze kan zijn.

Hoe kijken jullie naar een mt07 in verhouding tot een sv650?

Ik snap de reacties en adviezen in dit topic ook niet helemaal.

Je geeft duidelijk aan wat je wilt en waarom en sommigen blijven maar drammen dat de motor die je niet wil prima voor je is :?
Ook talloze motoradviezen waar je helemaal niet om vraagt.

Mijn inziens kan je prima die z900 kopen die je wil. Ook kan je die z750 kopen en geld besparen. Aan de fiets wen je binnen korte tijd als je lekker wat rijdt in het begin. Als jij binnen die eerste wenperiode als een malle gaat experimenteren met snelheid en bochten, gaat het sowieso wel mis.
Er wordt indirect te vaak gesuggereerd dat je volgas moet kunnen geven op de openbare om plezier te maken en anders kan je beter een andere motor kopen: onzin.
 
Er wordt indirect te vaak gesuggereerd dat je volgas moet kunnen geven op de openbare om plezier te maken en anders kan je beter een andere motor kopen: onzin.
:?🤔,weet niet wat je hier mee bedoeld te zeggen,je kan met iedere motor volgas op de openbare weg,je hoeft daar geen andere motor
voor te kopen,dus tja beetje een onzin zin is dit ook wel;)
Zo,n vraag stellen als wat vinden jullie dan krijg je daar verschillende reacties op ook nutteloze,het is aan de TS om wat voor
hem waarde heeft er uit te filteren.Verder is met z,n eigen suggesties niks mis ,ga daar eerst op rijden en dan weet je of het wat voor je is.
 
Laatst bewerkt:
Dat is omdat deze vraag hier iedere zoveel weken opnieuw voorbij komt. En iedere keer weer is er dan de strijd tussen de twee kampen die roepen 45kw/60pk is meer dan genoeg versus koop wat je hart zegt.

Dit is dus de reden dat ik deze vraag dus niet heb gesteld op het forum.
Ten eerste zijn er al ontelbare gelijksoortige vragen, wat logisch is, aangezien de meeste nieuwe rijders toch twijfelen.
Ten tweede zijn de adviezen inderdaad elke keer ongeveer gelijk. Maar die adviezen, hoe goed bedoeld ook, helpen een twijfelende nieuweling niet veel verder. De kampen "kieswatjewilt" en "max60pk" zijn ongeveer even groot.

Zelf ben ik nu eerst op zoek naar een motor waarop ik kan leren motorrijden. Mijn persoonlijke favoriet voor later als ik echt een beetje kan rijden is toch een fijne cruiser. Maar als opstapper/leerfiets zou een type vergelijkbaar met de lesmotor de eerste jaren denk ik ruim voldoende zijn....
 
Ik ben zelf ooit met een 350cc motor begonnen,daar heb ik genoeg plezier mee gehad,daarna kwam er een 400cc en daarna
een 750 en zo heb ik dat langzamerhand opgebouwd,daarna zijn er nog vele gevolgd van 8pk tot meer dan 200,ik heb
op al die motoren me niet verveeld dus wat je ook kiest fun is met alles mogelijk.
 
Als je eerste motor een motor is met 150 plus pk,s kunnen ze je gauw opvegen en als je geluk hebt naderhand nog ophalen uit het ziekenhuis,beetje pech overleef je het niet.
Veel pk,s moet je echt wel mee kunnen omgaan
 
Je geeft duidelijk aan wat je wilt en waarom en sommigen blijven maar drammen dat de motor die je niet wil prima voor je is :?
Ook talloze motoradviezen waar je helemaal niet om vraagt.
Dat komt omdat er veel tussen zitten die dat zelf ook wilde toen ze aan het lessen waren, maar door de tijd heen weten dat dat niet de beste keus is.
Dat is het stukje ervaring wat zo'n forum toevoegt.
 
Belangrijkste is eerst eens leren motorrijden,een VRO cursus volgen zou daar een goede keuze voor zijn,
en zou zeker om te beginnen geen zware motor aanschaffen maar een lichte makkelijk te beheersen motor.
Verder zit het gevaar niet in het aantal pk,s maar meer in het vermogen je zelf te beheersen en in wat al
die andere weggebruikers doen die niet opletten.
 
Als je een beetje kan sturen moet je geen gas geven, maar juist afremmen op het rechte stuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan