Aankooptips gevraagd accessoires

Bart82

MF veteraan
7 jun 2006
1.156
26
Beste MF'ers,

Ik heb 't plan om wat updates te gaan kopen:
- stalen (staalomvlochten?) rem/koppelingskabel (zwart of rood)
- verstelbare rem/koppelingslever (zwart met rode versteller)
Daarnaast stuurgewichtjes (rood) en rode rimstriping.

Nu gaat het me vooral om de stalen rem/koppelingskabel en rem/koppelingslever. Ik zie nogal wat verschillende prijzen voor die twee dingen. Ik hoef echt niet het meest goedkope, maar bijvoorbeeld die Pazzo's zijn me toch wel te duur.

Wie heeft er ervaring met andere (wat goedkopere) merken die kwalitatief zeker zullen voldoen voor max. 3500/4000 km/jaar?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Schopje...

Niemand tips?

Bart,

Natuurlijk heb ik tips voor je. Op mijn eigen cbr had ik ze ook zitten.

stuurgewichten van rizoma, deze zijn zwart met een mooie rode bies (kan ze wel nergens meer online vinden). Verder kun je voor je rimstriping bij motoport rode halen, deze is reflecterend.

de rem en koppelingshendel heb ik gekocht bij .... wvm design Ik had korte zwarte met rode verstellers

Hopelijk heb je er wat aan .....

Zie overigens ook je PB ...
 
Ik vind het maar een gevaarlijke vraag :D. Je vraagt mensen waar je je geld allemaal aan uit kan geven zonder dat je een behoefte hebt. Zo ga je dus meer uitgeven dan wat je anders had gedaan.

Ik voeg aan je wishlist toe: een tomtom urban rider (of ander moto navi systeem)
 
@ Dencoupe:
Bedankt voor je reactie! :}
M.b.t. de rimstriping: Zal er dinsdag eens langsgaan.
De hendels die jij aangeeft zijn inderdaad wat ik bedoel, thanks!
De stuurgewichten... Mailtje verstuurd! En heb inmiddels ook andere stuurgewichten gezien, maar deze zijn in zijn geheel rood. Die op jouw motor zitten/zaten zijn mooier ;)

@ Flitspop:
Mooi boek, de GVR *O*
Wat betreft je reactie: ik vraag voornamelijk om hendels en staalomvlochten remleidingen die goed zijn, zonder meteen honderden euro's uit te geven :Y
Ik heb zeker wel een behoefte, zie wishlist eerste pagina.

Overigens is er al 't één en ander aan de motor gedaan:
- Zwart kuipruitje MDI
- Alle stickers eraf waardoor de motor nu compleet zwart is
- Witte knipperlichtglaasjes
- Middenbok verwijderd
- Kentekenhouder iets verzaagd
- LED-achterlicht
- Carbon Laser Duo-Tech

Pics:
imag0074qk.jpg


imag0071j.jpg


imag0072u.jpg


imag0080d.jpg


imag0078k.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Flitspop:
Mooi boek, de GVR *O*
Wat betreft je reactie: ik vraag voornamelijk om hendels en staalomvlochten remleidingen die goed zijn, zonder meteen honderden euro's uit te geven :Y
Ik heb zeker wel een behoefte, zie wishlist eerste pagina.

Ja, ik had je OP niet goed gelezen zie ik nu. Mooie fiets :)
 
ik zie dat er 1 lamp brand
mischien is dit dan iets voor je
even naar beneden scrollen tot je dit: Elektronische koplamp Dimmer. (regelbaar) ziet staan
zelf heb ik net chinese hendels besteld voor op mijn motor, dr schijnt weinig mis mee te zijn, alleen een beetje speling maar ik vind dat niet erg, als jij daar mee leven moet je gewoon op ebay kijken voor rem en koppelings hendels.
 
Voor hendels en de rimstriping gewoon ff op ebay zoekken daar staat het meestal stukken goedkoper dan bij de dealert.

Staalremleidingen zou ik voor hel kiezen hoor ik veel goede dingen over...
 
Voor hendels en de rimstriping gewoon ff op ebay zoekken daar staat het meestal stukken goedkoper dan bij de dealert.

Staalremleidingen zou ik voor hel kiezen hoor ik veel goede dingen over...

Die zijn goed. :Y
 
@Flitspop: Thanks.

@Monkey: Bedankt voor 't meedenken. Heb er inderdaad al eens naar gekeken, maar las er nogal verschillende verhalen over, onder andere dat het toch nog steeds zou verblinden en officieel niet zou mogen. Daardoor uiteindelijk toch besloten om het niet te doen. Misschien later, wanneer er meer duidelijkheid komt, dat het alsnog een leuke optie zou zijn. Zat eerder te denken aan xenon, maar dit mag officieel volgens mij ook niet?

@Heleholatuthola: Mailtje verzonden voor een prijsopgave, thanks!

@Atredz: Ben inmiddels ook gaan kijken naar HEL, i.v.m. de positieve ervaringen die ik lees. Nu nog een goede prijs vinden ;) . Ebay zal ik ook weer eens af gaan speuren. Heb echter twee keer de ervaring gehad dat het spul kwalitatief zo slecht was dat 't al snel onbruikbaar was, dus daar ben ik niet heel happig meer op.

@Wimmel1: Ik zou 't niet weten, technisch ben ik niet heel erg op de hoogte. Maar ik heb alleen nog maar sites voor remleidingen gezien, nu je 't zegt... hahaha :9 :X :$

@Richard117: Sticker ligt al wel thuis, ben alleen niet zo van de stickers, vandaar dat ik die er als eerste af heb gehaald bij de CBR... Wie weet komt hij er ooit nog eens op ;)
 
ik zie dat er 1 lamp brand
mischien is dit dan iets voor je
even naar beneden scrollen tot je dit: Elektronische koplamp Dimmer. (regelbaar) ziet staan
zelf heb ik net chinese hendels besteld voor op mijn motor, dr schijnt weinig mis mee te zijn, alleen een beetje speling maar ik vind dat niet erg, als jij daar mee leven moet je gewoon op ebay kijken voor rem en koppelings hendels.

die speling is er heel makkelijk uit te krijgen ... gewoon de hendel stellen en dan de inbus die als schanierpunt fugneert voor het verstellen strak aan draaien. ik had ook eerst die speling blijken die inbussen gewoon had vast te zitten :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan