Agent schiet motorrijder neer in Zoetermeer

Schieten op een motorrijder.. cool..
Gokje wagen? Hoelang rijdt de motor nog door zonder de rijder?

Errug gevaarlijk...
 
Motor/scooter verhaal zal wel een Motorscooter zijn, en dan de alom bekende en bij dat volk veel te populaire Runner 180 ...

[me="-=Jochie=-"]kan zich nog een verhaal in de haag herinneren, iets met 2 van die petjes op een 180, met een motor agent erachteraan, gekruist met een bushokje...[/me] :/

Gasten konden er niet mee omgaan, want geen rijbewijs, en gestolen... Gasten gingen ervandoor, agent erachteraan, en gasten klappen in een bushok, waarbij er een komt te overlijden... Vervolgens half marrokaans den haag protest aan het houden want die agent had ze opgejaagd... :X |(

Deze?


Dode bij achtervolging politie

Uitgegeven: 9 juli 2004 17:43
Laatst gewijzigd: 9 juli 2004 18:02

DEN HAAG - Bij een achtervolging door de politie in Den Haag is vrijdagmiddag een persoon om het leven gekomen. Het slachtoffer zat met een ander op een scooter die tijdens de achtervolging dwars door een tramhokje reed. De ander is zwaargewond in een ziekenhuis opgenomen. Onbekend is wie de scooter bestuurde. Een woordvoerster van de politie heeft dat gezegd.

De achtervolging vond plaats op de Leyweg nabij het Ziekenhuis Leyenburg. De politie was naar de parkeerplaats van het hospitaal gegaan na een melding over auto-inbrekers. Ter plaatse zagen politieagenten de twee personen op de scooter met hoge snelheid wegrijden. De twee passagiers negeerden stoptekens waarna de politie de achtervolging inzette. Op een gegeven moment reed de scooter vanaf een fietspad dwars door het wachthokje van lijn 6.

ww.nu.nl

en:

Citaat
Dode tijdens vlucht voor politie
DEN HAAG | Een 17-jarige jongen uit Den Haag is gistermiddag om het leven gekomen toen hij met zijn scooter door een abri op de Leyweg reed. Dat gebeurde tijdens een wilde achtervolging door de politie. Een 21-jarige Hagenaar die achterop de scooter zat, raakte ernstig gewond.

De politie werd omstreeks vijf uur gewaarschuwd dat er werd ingebroken in auto's op de Leyweg. Een motoragent ging daarop naar de straat. Van de eventuele krakers was geen spoor, maar de agent zag wel een scooter met daarop twee personen met hoge snelheid voorbijrijden.

Toen de agent de jongens achterna reed om de scooter te controleren, gingen de twee er vandoor. Na een achtervolging door de smalle straatjes in de wijk Leyenburg, kwamen de betrokkenen weer op de Leyweg terecht.
Terwijl de motoragent over de weg bleef rijden, ging de scooterrijder het voetpad op. Ter hoogte van het ziekenhuis Leyenburg reed hij dwars door een abri. De jongen was op slag dood. Zijn bijrijder is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

Enkele mensen die in de abri stonden, raakten lichtgewond door rondvliegend glas. Zij zijn aan snijwonden behandeld. Na de fatale botsing was het even onrustig op de Leyweg. Enkele vrienden van de jongen kwamen naar de plek van het ongeluk. Eén van hen is aangehouden toen hij een politieagent uitschold.
Het is ook nog onbekend waarom de twee er vandoor gingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niets tegen buitenlanders, wel tegen die stereotypjes ;)
Want Dat ZIJN! 9 vd 10 keer ook de daders in dit soort gevallen.

Motor/scooter verhaal zal wel een Motorscooter zijn, en dan de alom bekende en bij dat volk veel te populaire Runner 180 ...

[me="-=Jochie=-"]kan zich nog een verhaal in de haag herinneren, iets met 2 van die petjes op een 180, met een motor agent erachteraan, gekruist met een bushokje...[/me] :/

Gasten konden er niet mee omgaan, want geen rijbewijs, en gestolen... Gasten gingen ervandoor, agent erachteraan, en gasten klappen in een bushok, waarbij er een komt te overlijden... Vervolgens half marrokaans den haag protest aan het houden want die agent had ze opgejaagd... :X |(

Nogmaals, ik heb niets tegen mensen met een buitelandse afkomst, maar WEL tegen het petjes volk met heuptasjes en een opgeschoren kop, die het voor de rest van hun ras verzieken!

Het is toch hun beroep om op criminelen te jagen? Ik kan geen medelijden hebben met die gasten. Wel met hun familie, geeft een hoop verdriet als je kind overlijd, maar die jongens hebben het zelf veroorzaakt.
 
Ik denk dat TS ook de achterlijke actie van de motorrijder bedoelt. ;)
Ooww OK. Vond het al zo raar. Schietende Nederlandse politie: altijd goed!
Volgens mij hebben Nederlandse agenten echt nog nooit "zomaar" geschoten en schieten ze sowieso echt altijd met mate... In tegenstelling tot de Amerikaanse collega's :X

"Get out of the vehicle"
"..."
"Get out of the vehicle!!!"
"..."
BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM

:X
 
Ooww OK. Vond het al zo raar. Schietende Nederlandse politie: altijd goed!
Volgens mij hebben Nederlandse agenten echt nog nooit "zomaar" geschoten en schieten ze sowieso echt altijd met mate... In tegenstelling tot de Amerikaanse collega's :X

"Get out of the vehicle"
"..."
"Get out of the vehicle!!!"
"..."
BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM

:X
Met welk pistool schiet die man dan???
Het zou waarschijnlijk zo moeten gegaan zijn

BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM -klik- BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM -klik- BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM -klik- BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM })
 
Ooww OK. Vond het al zo raar. Schietende Nederlandse politie: altijd goed!
Volgens mij hebben Nederlandse agenten echt nog nooit "zomaar" geschoten en schieten ze sowieso echt altijd met mate... In tegenstelling tot de Amerikaanse collega's :X

"Get out of the vehicle"
"..."
"Get out of the vehicle!!!"
"..."
BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM

:X
BAM
 
Ben ik nou de enige of zijn er nog anderen die het ook is opgevallen dat de politie steeds sneller en vaker naar hun dienstwapen grijpt.

Op zich vind ik dat niet zorgwekkend zolang de agenten een fatsoenlijke schietcursus krijgen en op regelmatige basis hun nauwkeurigheid met het pistool trainen.

Maar wel knap van de agent dat hij een rijdende motorrijder in zijn been heeft weten te raken.
 
Ben ik nou de enige of zijn er nog anderen die het ook is opgevallen dat de politie steeds sneller en vaker naar hun dienstwapen grijpt.

Op zich vind ik dat niet zorgwekkend zolang de agenten een fatsoenlijke schietcursus krijgen en op regelmatige basis hun nauwkeurigheid met het pistool trainen.

Maar wel knap van de agent dat hij een rijdende motorrijder in zijn been heeft weten te raken.
Niet als hij mikte naar de voorband. })
 
Met welk pistool schiet die man dan???
Het zou waarschijnlijk zo moeten gegaan zijn

BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM -klik- BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM -klik- BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM -klik- BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM BAM })
Ze schieten nooit alleen, altijd met met 4 of 6 man tegelijk. Ja, je zou maar missen toch? :P
 
Vind het wel terecht dat er bij dat soort dingen geschoten wordt, is levensgevaarlijk als zo'n mafkees op iemand inrijdt.
En dat er de laatste tijd meer geschoten wordt door de politie kan ook weleens een indicatie zijn dat de samenleving aan het verharden is. Vroeger was er nog respect voor de politie, en als je nu zegt politie moet er ook zijn wordt je raar aangekeken.
 
OK, wie deed dat B| Hij is al dood B|
Man van de hulpdiensten ontvangt een telefoontje

Jager: Help... Help... wij zijn jagers en ik heb per ongelijk mijn vriend doodgeschoten.
Man van de hulpdiensten: "bent u wel zeker dat hij dood is?"
Man van de hulpdiensten hoort aan de andere kant van de lijn gestommel en plots een schot en dan weer gestommel; komt de jager aan de telefoon.
Jager: "Nu wel"
 
Laatst bewerkt:
Man van de hulpdiensten ontvangt een telefoontje

Jager: Help... Help... wij zijn jagers en ik heb per ongelijk mijn vriend doodgeschoten.
Man van de hulpdiensten: "bent u wel zeker dat hij dood is?"
Man van de hulpdiensten hoort aan de andere kant van de lijn gestommel en plots een schot en dan weer gestommel; komt de jager aan de telefoon.
Jager: "Nu wel"
Jemig, je hebt nog humor ook. Niet de mijne, maar je kan ook niet álles hebben natuurlijk.
 
Niet als hij mikte naar de voorband. })
Ik denk dat ie z'n collega uit z'n lijden wilde verlossen maar bij ongelukkig toeval de 'veroorzaker' raakte.

Helaas... kan gebeuren.




De politie moet qua gezag enzo meer de kant op gaan van andere landen. Hier door het softe politieke/justitiële klimaat zijn ze veel te beperkt. Ik vind persoonlijk ook dat, gezien de werkzaamheden en prychologische druk, de mannen en vrouwen in het blauw veel beter betaald zouden moeten worden.

Ben benieuwd wanneer Groen Links kamervragen gaat stellen over dit optreden :Z
 
Toch knap van die bobbie dat hem dat is gelukt, het is al lastig om een bewegend doel te raken, (ben zelf hobbyschutter geweest) laat staan als je maar 4 schietoefeningen per jaar hebt waarvan er dan ook meteen twee ook toetssessie zijn. Was toevallig gisteravond bij klanten van me, beiden agent, die liever zonder als met dienstwapen rondlopen, mede ook door het feit dat ze zelf het idee hebben dat hun training op dit gebied echt tekort "schiet".
 
Ik heb niets tegen buitenlanders, wel tegen die stereotypjes ;)
Want Dat ZIJN! 9 vd 10 keer ook de daders in dit soort gevallen.
!
je bent zelf een stereotype :') met je wijzende vingertje

en dan nog, wat doet het er toe of de dader een buitenlander is of niet :?
 
Laatst bewerkt:
Pianist?

scharwenka.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben ik nou de enige of zijn er nog anderen die het ook is opgevallen dat de politie steeds sneller en vaker naar hun dienstwapen grijpt.
Op zich vind ik dat niet zorgwekkend zolang de agenten een fatsoenlijke schietcursus krijgen en op regelmatige basis hun nauwkeurigheid met het pistool trainen.
Maar wel knap van de agent dat hij een rijdende motorrijder in zijn been heeft weten te raken.

Je bent misschien niet de enige, maar je gevoel klopt niet. Het aantal schietincidenten van de Nederlandse politie is al jaren behoorlijk stabiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan