Allerwreedste ééncilinder?

Lemmy

MF veteraan
16 sep 2002
98.805
1.751
Vlaardingen
Instagram
Even een onderzoekje,

Wat is volgens jullie de aller-allerbruutste ééncilinder van dit moment?

Dat mag echt alles zijn, van unieke projecten, via SM, wil je de allergrootste (hmm...DR800?) of juist die met het mooiste geluid, meeste vermogen, wat dan ook.

Klassiekers zijn ook mogelijk, maar dan wil ik ook wel weten waarom nou juist die in jouw ogen het aller-allergaafst is.

Roept u maar.


Even een toevoeginkje...het gaat om het blok, niet zozeer om de motor eromheen. Dus een ontiegelijk lelijk hok wat niet te houden is kan net zo makkelijk... ;)
 
Laatst bewerkt:
Een dikke Ducati die op 1 cyl loopt :+

Kortom: de Supermono van een v/d MF'ers :}
Weet niet meer van wie die was |(
 
Rij zelf een Pegaso 650 (ook een 1 cilinder) maar de opper-bruutste 1 pitter is toch wel een KTM 660 Rally Replica...naar mijn bescheiden mening :W
 
Oeps foutje
full
8-)
 
Er stond pas in een motorblad een chopper 8-) met een soort harley blok waarvan de achterste cilinder was verwijdert en er zat nu dus een cilinder op met een inhoud van 950 cc en op de plaats waar de andere cilinder hoorde zat nu een joekel van een compressor
Over de styling van de fiets kon je wat bedenkingen hebben maar dat motorblok was wreeeeed
 
T'is danwel een zelfbouw, maar oke:
full

Gilera saturno, vooral de 'nieuwe' vind ik ook wreed. En de XT met gouden velgen/aluminium tank. En Aermacchi's hebben ook wreedheid, al is het alleen al om de toeren die ze draaien ondanks stoterstangen (om het maar even ontopic te houden :P ).
 
Laatst bewerkt:
gilera saturno :} :} :}
gilera_saturno_anz_01.jpg

niet heel mooie styling maar puur functioneel.
geen gelul maar rammen van het zuiverste water.
alleen de MZ-jes met het yamahablok kunnen dit enigzins evenaren
 
Laatst bewerkt:
T'is danwel een zelfbouw, maar oke:
(Afbeelding)
Gilera saturno, vooral de 'nieuwe' vind ik ook wreed. En de XT met gouden velgen/aluminium tank. En Aermacchi's hebben ook wreedheid, al is het alleen al om de toeren die ze draaien ondanks stoterstangen (om het maar even ontopic te houden :P ).

goh, ik zie nu pas dat lvt me voor was, goede smaak :} :}
als je door de wormer rijdt, het oude pand van minus de vries staat nog steeds vol met deze machientjes.
jammer dat minus er niets meer aan heeft '(
 
Ja die Harley is een Goldammer gaaf apparaat *O* . IK heb diverse 1 cilinders gehad en sommige nog. FF een selectie: XR500,XBR500,CB250RS, Div. MZ's,SR500 SZR500,MTX80,DT125 enz. Ze hebben allemaal wat en sommigen wat minder 8-) maar van de meeste heb ik veel plezier gehad of nog steeds. En natuurlijk is er nog zoveel moois :9~ ,mmmzzls,Rob.
 
De meest brute eencilinder die ik ooit gehoord en gezien heb, is de 500cc Jawa dragracer van Jan Honée. De geblazen, op nitromethaan + methanol lopende motor leverde volgens de eigenaar 200 pk. De cilinderkop, door Jan Honée en Gerard Willemse gebouwd, heeft 4 kleppen en 3 bougies.
Het geluid van deze Jawa is echt oorverdovend. Helaas is deze machine nu rustende.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan