Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Alweer een CB750 caferacer..

dakota259

MF'er
24 nov 2009
69
0
hahahasselt
Hallo,
Ik heb een cb750 f2 van 1978 op de kop kunnen te tikken, samen met nog een reserve blok en 6 carburateurs...
Het is de bedoeling om de cb om te bouwen naar een caferacer zoals de cr750.
De blokken zien er alle 2 redelijk slecht uit, maar de buitenkant zal gestraald worden.
Het gaat toch vooral hoe de blokken er van binnen uitzien. 1 blok ligt intussen al in stukken op de werkbank: zuigers, kleppen en boite zijn niet zo geweldig meer.
Fotos zullen nog volgen.
ik ben nu op zoek naar een tank, liefst een metalen, model rickman, suzuki gsx750,...
ook een olietank naar het model van de cr750. als jullie weten waar ik dergelijke kan vinden laat maar iets weten anders moet ik ze laten maken.
Ook moet ik het volledige remsysteem op de cb vervangen omdat de voorste en achterste klauwen en pompen volledig verrot zijn. welke klauwen en pompen kan ik op deze cb zetten? passen die van een cb900?
Groeten
 
Leuk, leuk! Hoe meer caferacerprojecttopics, hoe beter!
 
Ook moet ik het volledige remsysteem op de cb vervangen omdat de voorste en achterste klauwen en pompen volledig verrot zijn. welke klauwen en pompen kan ik op deze cb zetten? passen die van een cb900?
Groeten

De dubbelzuigerklauwen met adaptors van de Bol d'Or passen zondermeer en ook de schijven.
Gewoon de F2 rempomp gebruiken doe ik ook.
 
Hoi,
de schijven zou ik willen behouden, ik heb er hier nog een stuk of 8 van de F2 liggen.

Daar passen deze klauwen ook op alleen pakken ze niet het hele oppervlak om dat deze klauwen minder hoog zijn dan die van de F2.
Ik heb eerst ook met de originele schijven gereden toen ik nog comstar wielen had.
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #9
Aloha,
Bij de F2 staat de choke mooi in het midden op het stuur. Dit zou ik nu willen veranderen, ik zou de chokehendel willen verplaatsen naar de carburator. Gaat dit? Normaal restaureer ik BSA's en bij de amals is dit geen probleem. Maar gaat dit ook lukken bij de Keihins? Graag een antwoord van de Honda-specialisten op dit forum!
 

Ik had hem toen met de originele carbs aan de linkerzijde van de kroonplaat bevestigd.
De Keihin CR's die er nu op zitten hebben standaard de choke aan de carbs.
 
Laatst bewerkt:
hallo,
zijn het deze remklauwen die ik moet hebben (zijn van een cb900f) of die van een cb750f?
bedankt



of deze

 
Laatst bewerkt:
Nog een vraag...
kan ik de regulator en de rectifier vervangen door een spanningsregelaar van een honda cb750f (rc04) 1983?
 
Het is inderdaad de onderste remklauw , vond nog een foto van de mijne maar dan de rechterkant.
 
Hallo,
nog een vraagje.
hoe kan ik een comstar-velg uit elkaar nemen want ze zitten in elkaar met geborgde bouten?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
nog een vraagje.
hoe kan ik een comstar-velg uit elkaar nemen want ze zitten in elkaar met geborgde bouten?

Zou ik niet proberen , de stalen spaken zijn aan de velg geklonken.
Krijg je ze toch los , dan je krijg nooit meer die stevigheid terug als origineel.
Mocht je dit willen doen om de wielen schoon te maken dan heb ik een andere optie voor je
Ik heb nog een set mooie wielen staan.
Het voorwiel met nog een goede Bridgestone BT45 voorband.
Hierbij een foto van het achterwiel , het voorwiel staat een eindje terug al op de foto.
De schijven van het voorwiel zijn doorboord.
 
Laatst bewerkt:
Update
Blok 2, klaar om uit elkaar te nemen


Norton manx tankje en een zitje om te proberen...




remklauwen van bij Roukama


en een rearsetje van metisse


 
Update...
blok 1 ligt nog altijd bij de straler, dan is het nog een week of 6 wachten op de tank, manx-style tank van bij TA Baker. Zadel is ook een manx van bij WBO-racing.
Ik heb al enkele deksels gepolijst en ben nu begonnen de voorvork te 'ontmantelen'.
ik heb d epoten nu los en moet de oliekeerringen er uit peuteren. In de boek staat dat er per poot 1 keerring met circlip zit... hmmm... in deze poten zitten geen circlips meer blijkbaar 2 keerringen op elkaar. Is dit normaal of ..? Heeft iemand een idee hoe ik ze er uit krijg?
 
Laatst bewerkt:
De fotos zien niet duidelijk, maar ik krijg ze niet beter. Zal eens proberen met een andere camera.





 
Laatst bewerkt:
onmisbaar bij het vervangen van keerringen:
de verfstripper
zachtjes rondom opwarmen en ze zullen wel losser komen te zitten
dan met een schroevendraaier eruit wippen,
waarbij je best een stukje hout gebruikt onder de schroevendraaier
om geen afdrukken op de vorkpoot te krijgen.

zo lukt het bij mij meestal wel,
succes