Aparte motoren op Marktplaats en zo

ik vind hem wel erg goed geslaagd! mooi ding;
verwacht alleen niet dat die snel voor deze prijs ook echt verkocht gaat worden, hoewel ik ook wel snap dat er wel degelijk flink wat geld in is gaan zitten
 
grappig , een verbouwde blade ,
alleen het profiel van auto-en motorvelgen is anders , dus een auto velg met motorband is niet per se een goed idee,
en er staat niet bij wat het beestje gelopen heeft.
als het ding al een keer de klok rond is gegaan voor de ombouw wordt de prijs wel erg ambitieus.
 
Precies, iedereen met geld kan zo'n Duc kopen. Allemaal mooi maar allemaal hetzelfde.
Die blade is uniek.
Voor 15000,- koop je heel wat motoren die meer waard worden,deze is overpriced, een 96 fireblade koop je
voor een appel en een ei,de rest kost ook geen duizenden euro,s,en het blijft een 96 er met wat leuk spul er op en
aan gefrot,zo bijzonder is het niet en zeker niks exclusiefs.
 
Je hoeft hem niet te kopen hoor.
Was ik ook zeker niet van plan
Geef mij dit maar,veel meer vermogen en het stuurt ook nog eens goed.
1642421904307.png

:P
 
grappig , een verbouwde blade ,
alleen het profiel van auto-en motorvelgen is anders , dus een auto velg met motorband is niet per se een goed idee,
en er staat niet bij wat het beestje gelopen heeft.
als het ding al een keer de klok rond is gegaan voor de ombouw wordt de prijs wel erg ambitieus.
Profiel van een velg? Je rijdt toch gewoon op de band? Zo te zien zit er wel een motorband om.

Ik vind dit 100x beter gelukt dan de meeste (dhz) baksels die ik hier langs zie komen. Maar heel veel zicht heb ik er dan ook niet op...
 
Profiel van een velg? Je rijdt toch gewoon op de band? Zo te zien zit er wel een motorband om.

Ik vind dit 100x beter gelukt dan de meeste (dhz) baksels die ik hier langs zie komen. Maar heel veel zicht heb ik er dan ook niet op...
Ja maar die vragen er geen 15000,- voor,dan ga je toch heel andere maatstaven hanteren,hoe leuk ook het is en
blijft grotendeels een samenraapsel van diverse gebruikte onderdelen,ik snap ook niet waarom er een autovelg gebruikt is ipv bijvoorbeeld een
VFR wiel.
 
Ja maar die vragen er geen 15000,- voor,dan ga je toch heel andere maatstaven hanteren,hoe leuk ook het is en
blijft grotendeels een samenraapsel van diverse gebruikte onderdelen,ik snap ook niet waarom er een autovelg gebruikt is ipv bijvoorbeeld een
VFR wiel.
Voor sommige braaksels (cavia racers) wordt ook een 5 cijferig bedrag gevraagd. In vergelijking met dat is dit niet gek. Maar ik snap je punt wel inderdaad, t'is vrij ambitieus voor een hobby project.
 
Over banden gesproken,hier het verschil tussen een motor en auto wiel,waar de band tegen leunt is bij een motorwiel kleiner dan
bij een autowiel,een motorband op een autovelg zit dus niet 100% goed ,daarnaast is een autovelg dunner,vraag me af of deze de krachten aan kan bij een motor met enkelzijdige ophanging,kortom lijkt me geen goed plan een autovelg te gebruiken,ook is het de vraag of die knakker
de juiste wielbouten heeft gebruikt,verkeerde pasvorm kan er voor zorgen dat of de bouten losraken of de velg beschadigen,dit is
heel belangrijk,ik heb meegemaakt dat zelfs originele motorfiets wielbouten al losraakte door een verkeerd koppel bij het vastzetten aan te houden.
1642425491224.png
 
Laatst bewerkt:
Ken meerdere mede-bouwers die met autovelgen en motorbanden rijden, nooit gehoord over problemen.
Wel is er één diameter autovelg die eigenlijk niet die diameter (16-17-18" is terwijl dat met een motorwiel wel zo is, dan is de band er niet met goed fatsoen op te krijgen.
 
Bovendien is in jouw plaatje het vergelijk niet eerlijk, je vergelijkt alu tegen sta
Ja dat is zo,maar ging me meer om het verschil in breedte van de rand waar de band in ligt,zal normaal niet zo,n probleem wezen,maar
met een te lage bandenspanning is het misschien een ander verhaal.
Ken meerdere mede-bouwers die met autovelgen en motorbanden rijden, nooit gehoord over problemen.
Wel is er één diameter autovelg die eigenlijk niet die diameter (16-17-18" is terwijl dat met een motorwiel wel zo is, dan is de band er niet met goed fatsoen op te krijgen.
Ja maar ook met enkelzijdige ophanging?
 
Terug
Bovenaan Onderaan