Zot
De botte fuckman
- 28 mei 2002
- 41.340
- 5.692
leuk voor apkzijspan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
leuk voor apkzijspan
je vergeet de investeringen in bijzondere apparatuur* en de keuringen van die apparatuur en de keurmeesters etc.
* de overheid heeft er nogal een handje van om blabla testers, speciale hefbruggen, verlichting etc noodzakelijk te achten.
Maar de serieuze motorzaak zou het bij mijn motor best mogen doen. En ik sta er toch vaak voor een beurt dus net als bij de auto, gewoon beurt combi met apk klaar.
Geen extra tijd en meestal ook geen extra kosten omdat ze al blij zijn dat je daar de beurt doet. problem solved
Helaas heb ik maar al te vaak (meer dan 10 voorbeelden kan ik je geven) moeten constateren dat ik zelf mijn werk veel beter doe dan de motor (en auto) dealer gewoon omdat ik er meer tijd voor uit trek. En dan moet diezelfde dealer mijn werk controleren? Tegen betaling Lamaar
wat ik duidelijk wilde maken zijn de kosten voor een bedrijf om apk gecertificeerd te zijn. De motorzaken en zeker de kleinere zitten daar niet op te wachten.E
Er wordt met 4 gastesters en roetmeters nogal gesjoemeld. Dus ergens wel.logisch.....
Ik was inderdaad een paar worden vergeten toe te voegen aan mijn originele posting. Mogelijk veroorzaken die jouw verwarring?jij schrijft :
"Maar goed, hij is het met mij eens dat een veel groter deel van de in Nederland rondrijdende motorfietsen niet technisch in orde zijn (op veiligheidsgebied)"
Je hebt hierover geen enkel feitelijk bewijs. => ongefundeerde piet praat dusch
Of de motoren zouden volgens jouw en je maat dusdanig beschadigd zijn of motorrijders worden slachtoffer van suffende medeweggebruikers (wat veel kwalijker is.
Volgens hem en jou wordt eventueel bewijs materiaal vernietigd,maar dat is en blijft aanname
Ik bijna elke dag.Hangt er vanaf... Hoe vaak rijd je motor onder werktijd??
Een prima onderbouwde argumentatie!Beetje kortzichtig, want niet iedereen zit in die positie. de meeste mensen hebben bijvoorbeeld ook enige reistijd van- en naar het werk. Bovendien zijn er mensen met meerdere motoren en moet de motor niet alleen gebracht worden, maar ook weer opgehaald en daarbij zit de motorzaak/keuringslokatie vaak niet op de hoek en dus moet je iemand charteren om er met een andere auto/motor achteraan te hobbelen voor het vervoer. oftewel: je wordt opeens verplicht om een ander te belasten met jouw hobby.
Het grootste bezwaar vind ik vooralsnog echter het gebrek aan feitelijke onderbouwing. Een maatregel neem je om een concreet probleem te beteugelen, maar wat het probleem exact is en hoe groot het is kan niemand vertellen. APK verplichten op basis van een Spaans onderzoek vind ik dan ook wat merkwaardig. Er zijn nogal wat dingen anders in spanje. van regelgeving tot gewoontes tot de technische belasting van voertuigen tot het type weg. Waarom zou de technische staat van voertuigen nu opeens wel representatief zijn voor de Nederlandse?? En zolang niemand kan kwantificeren wat de bijdrage aan de verkeersveiligheid is van een MOT of TÜV vind ik het "ja, maar zij doen het ook" argument ook nogal van het niveau "zandbak". Begrijp me niet verkeerd: als iemand op basis van feiten en concreet onderzoek aan kan tonen dat er in Nederland een boel ongevallen gebeuren die gebaseerd zijn op technische gebreken en dat die er niet zouden zijn met een periodieke keuring dan ben ik er zonder meer voor om er iets aan te doen, maar op dit moment ontbreekt daar een fatsoenlijke onderbouwing voor, loopt er voor zover bekend geen enkel onderzoek naar en is iets verplichten aan een grote groep op basis van "los zand", horen zeggen, politiek sentiment en onderbuikgevoelens mijns inziens een vorm van onbehoorlijk bestuur.
In het verlengde: een kostprijs - in tijd of geld - is voor mensen de moeite als hij opweegt tegen de baten( in dit geval een belofte van veiligheid). In het verlengde van bovenstaande geldt dan ook dat omdat niemand die baten goed kan kwantificeren het niet onlogisch is als mensen moeite hebben met de kostprijs en/of de belasting die de maatregel met zich mee brengt.
Ik vraag mij af hoeveel invloed in den Haag of Brussel jij ons toedicht.....Vraag me ook af of de motorfiets bedrijven hier niet achter zitten om de kassa te vullen Net als bij de auto apk
Lijkt mij dat die groep voldoende km's maakt om jaarlijks nieuwe banden nodig te hebben.weet wel dat ik vrij veel woon/werkverkeerrijders onder mijn klanten heb, en dat veel daarvan hun motorfiets net zo behandelen als hun auto. En dat betekend niets doen, niets controleren tot aan de volgende beurt, en dan zoekt de garage het maar uit.
Eerlijk het zal me allemaal me kont roesten .Ik vraag mij af hoeveel invloed in den Haag of Brussel jij ons toedicht.....
We krijgen met zijn allen heel veel andere zaken niet voor elkaar, en dit dan (mogelijk) wel?
wat ik met ´t slag´ bedoelde zijn mensen die er mee rijden, en denken ´ zolang t gebakje loopt ben ik tevreden´En dan hoor ik tot " t slag..." man man
Het kwam over als dat de hele groep wel werd aangesproken (ik was niet de enige die het zo las)......dus dan hoef je je er toch ook niet op aangesproken te voelen?
bepaalde '0% beschadiging/defecten' regels zijn juist niet voor eigen interpretatie vatbaar. maw een aantal pluisjes op de gordel zijn toegestaan. a. hoeveel is een aantal. b. hoe groot mag dat 'pluisje' dan zijn. c. (vul zelf iets in).APK betekend simpelweg dat er beter onderhoudt wordt gepleegd als dat er geen APK zou zijn.
Ik ben 46, en ik kan mij nog herinneren wat voor wrakken er van voor de APK rondreden.
Persoonlijk vind ik APK geen gek idee, maar net als bij auto's gaan er zeer waarschijnlijk weer van die mierenn@#kerige onzinnege regels bij komen.
Ja, een gordel moet in goede staat zijn, maar van een paar pluisjes knapt de gordel echt niet bij een aanrijding, dat soort zaken.
Jouw belangenverenigingen Bovag en Rai krijgen meer voor elkaar dan jij als individu. En die doen ook de lobby in Brussel. Helaas werkt dat ook tegen jou als persoon. Jij mag ook jaarlijks voor al je motoren aftikken terwijl je al weet dat ze prima onderhouden zijn.Ik vraag mij af hoeveel invloed in den Haag of Brussel jij ons toedicht.....
We krijgen met zijn allen heel veel andere zaken niet voor elkaar, en dit dan (mogelijk) wel?
Hoe had je dat dan anders willen doen?Er is wel een groep mensen die het idd niet boeit, maar die zullen overal verspreid zitten. Dat blijf je toch houden en die verpesten het voor de rest.
De tendens in Nederland is dan gelijk de hele groep aanpakken.
bepaalde '0% beschadiging/defecten' regels zijn juist niet voor eigen interpretatie vatbaar. maw een aantal pluisjes op de gordel zijn toegestaan. a. hoeveel is een aantal. b. hoe groot mag dat 'pluisje' dan zijn. c. (vul zelf iets in).
'geen' is veel duidelijker dan 'ongeveer'
idd soms maken ze de regels veel te omslachtig of onduidelijke (juridische-)taal.
De bovag en rai zijn er niet voor jouw hoor. Maar voor de bedrijven die er bij aangesloten zijn.
Ik probeerde de gordel als voorbeeld..De eis is dat een gordel niet beschadigd mag zijn, pluizen word niet gezien als beschadiging.
Een gat, of een snee/scheur is een beschadiging. Bij twijfelgevallen pak ik altijd een zaklamp die ik achter het beschadigde deel houd; schijnt er licht doorheen is hij dusdanig beschadigd dat ik hem afkeur, zo niet keur ik hem goed.
Over het algemeen zijn apk eisen best duidelijk.
beetje off topic, maar er zijn veel jonge motorfiets "monteurs" zonder volwaardig rijbewijs.de monteur heeft een motor rijbewijs.