nah, mijn totale km-stand teller (of hoe zo\'n ding boven de dagteller ook mag heten)
doet het ook niet...
Die staat al ruim een maand op 81.000, en ik denk dat dat wettelijk ook niet mag?
Na al een keertje voor niks de auto een dag kwijt te zijn geweest vanwege een gebroken km-tellerkabel... De Renault garage had de km-tellerkabel niet op voorraad terwijl ik lang vantevoren de kwaal had doorgegeven.
Nu het volgende: \"we hebben slecht nieuws, we krijgen de kabel niet los uit de versnellingsbak\"
De versnellingsbak moet uitelkaar en we zijn er minimaal 12 uur mee bezig...
Dit stomme kabeltje gaat dus zo\'n fl 2000,- kosten!
En het moet voor de APK gebeuren.
Wie weet of ze bij de APK zo grondig te werk gaan dat ze checken of je km-teller werkt?
Ik ben benieuwd hoe die kabel vastzit!! Ik heb de kabel bij een Volkswagen wel eens gedemonteerd: boutje los, lipje eraf, kabel eruit trekken. 10 minuten werk.
Nu weet ik wel dat een Volkswagen veeeeel slimmer in elkaar zit dan een Renault (Franse auto\'s), maar een hele versnellingsbak loshalen om een kilometertellerkabel los te halen lijkt me wel heel sterk overdreven...
wat is die APK keuring dan???
in belgie moeten alle wagens vanaf 4 jaar oud jaarlijks gekeurd worden.
oa. chassis, remmen, emissie,...
en vanaf dit jaar moet ook het voorste kenteken reflecterend zijn
gelukkig nog steeds geen motorkeuring
ps: zoek eens een andere garage op, € 1.000 is wel HEEL erg veel!!!
Ik ben benieuwd hoe die kabel vastzit!! Ik heb de kabel bij een Volkswagen wel eens gedemonteerd: boutje los, lipje eraf, kabel eruit trekken. 10 minuten werk.
Nu weet ik wel dat een Volkswagen veeeeel slimmer in elkaar zit dan een Renault (Franse auto\'s), maar een hele versnellingsbak loshalen om een kilometertellerkabel los te halen lijkt me wel heel sterk overdreven...
dan is een fietscomputer echt de goedkoopste optie die ik tot nu toe voorbij heb zien komen
Lijkt me wel wat, maar dan moet ik dat snoer naar buiten zien te krijgen...
Het is echt heel aanlokkelijk, maar ik ben geen geluksvogel met dingen (joh..) en je zult net zien dat ze met een reden komen waarom het niet mag.
Bij de oudere modellen Golf moet je het luchtfilterhuis demonteren om de bougies te vervangen, inderdaad vééél slimmer in elkaar gezet.Nu weet ik wel dat een Volkswagen veeeeel slimmer in elkaar zit dan een Renault (Franse auto\'s), maar een hele versnellingsbak loshalen om een kilometertellerkabel los te halen lijkt me wel heel sterk overdreven...