AVB gezakt

B3rKan3

MF'er
16 nov 2011
45
1
Amsterdam
Nou geen topic waarin iemand geslaagd is, maar gezakt!

Gisteren AVB gehad en gezakt ..
In de stromende regen richting het examenterrein toegereden met goede hoop op slagen…

Personen werden onderverdeeld in twee groepen, snelle oefeningen en langzame oefeningen en vervolgens wisselen.

Ik begon met een snelle oefening: de uitwijkoefening. Mijn eerste poging werd afgekeurd, had volgens de instructeur te vroeg het gas losgelaten.
Mijn tweede poging was een ramp :) Ik kwam met 50 aangereden, hard naar links en vervolgens (te) hard naar rechts waardoor mijn achterband (gecombineerd met gladheid denk ik) geen grip meer had en los van de grond kwam?
Behoorlijke schuiver gemaakt en een nadere kennismaking met het beton :+ Mocht vervolgens niet meer verder met het examen, flink balen uiteraard..

Nou weer wachten tot me volgende examen (en de kneuzingen vertrokken zijn :) )
 
aiii dat is inderdaad ook pech hebben zeg!
met regen wordt een examen ook niet echt makkelijker op een motor, maar ook in deze omstandigheden hoor je te kunnen functioneren!

succes volgende keer en herstel-ze!
 
Het is eigenlijk ook oneerlijk.. Met de regen is AVB toch een stuk lastiger, als ie het alleen maar door het stukje tussen de oren.
Daarnaast heeft de een bijv wel ABS en de andere niet.

edit: en had je bijv. een andere motor gehad met nieuwe pilot road 3's dan was je nu misschien wel geslaagd
 
Laatst bewerkt:
Zonde! Wat een gedoe trouwens voor het halen van een motorrijbewijs. Niet dat mijn tijd met oefenvergunning nou zaligmakend was maar de huidige eisen zijn wel een beetje overdreven. Echt rijden leer je pas na het behalen van je rijbewijs, dat weet iedereen.
 
Laatst bewerkt:
Was toch wel blij met die avb oefeningen.
Noodstop al paar keer mogen doen doordat auto's je gewoonweg over het hoofd zien.
Totaal niet overdreven dus die oefeningen.
Na een bijna botsing ben je je instructeur zeer dankbaar dat ie je al die dingen geleerd heeft
 
Thnx alle,

Ben er ook zeker wel blij mee (beheersoefeningen) en leer er ook enorm veel van. Heb alleen gister te weinig rekening gehouden met de gladheid denk ik en de bocht te plat genomen.
 
Klinkt alsof je het niet hebt gehaald omdat je veels te zenuwachtig bent. Laat het een les wezen voor de volgende keer, ONTSPAN!. Ga er gewoon van uit dat je lekker je oefeningen aan het doen bent zoals je ze altijd hebt gedaan maar dat je alleen geen feedback krijgt alleen een opmerking over voldoende of niet. Wees ook niet gewanhoopt bij een onvoldoende want je mag nog een keer! Laat dat op je inspelen zodat je de volgende keer hopelijk minder zenuwachtig bent.

Daarnaast nog een tip om het strategische te spelen. Je kan met onvoldoendes alsnog prima slagen als je andere clusters maar goed zijn. Mijn eigen ervaring is dat je meestal maar 1 cluster hebt waar je wat minder in bent (of alleen 1 oefening) en dat de rest prima af gaat. Consentreer je dan lekker, tijdens je examen, op deze clusters en doe het geen wat je niet goed kan lekker rustig onder het mom dat je hem toch al niet gaat halen. Omdat je het ontspannen doet is de kans groter hem wel te halen en anders maakt het toch geen drol uit.

Bij mijn eigen AVB had ik gigantische regen en moest noodstop maken, na de precisie stop. Eerste noodstop ging niet lekker voelde de achterkant al een beetje kwispelen en kwam daardoor ook te ver uit. Nu had ik de tweede keer harder kunnen gaan remmen maar dan heb je veel meer kans om onderuit te gaan en dus in zijn geheel te zakken (vallen is examen niet halen). Maar je kan hem ook gewoon opnieuw fout doen, weer te ver uitkomen heb je hem niet gehaald maar de rest compenseert dat.

Succes
 
Dat is zonde.. -O-

Ik ben blij dat het droog was toen ik AVB moest doen. AVB examen was op een terrein met bestrating waar wat groen tussen de stenen zat en sommige stenen waren ook wat begroeid met algen, zou niet willen dat ik daar examen zou moeten doen tijdens de regen :o
 
Welkom bij de club! Ik ben ook onderuit gegaan met het AVB examen. (noodstop op nat asfalt gemaakt en de voorrem niet aangelegt) Goed van je om te vallen met een les motor, dan hoor je in ieder geval bij de groep motorrijders die al gevallen zijn. Jammer dat het tijdens het examen was.
Volgende keer beter en je zal zien dat het dan een eitje voor je is.
 
Nou geen topic waarin iemand geslaagd is, maar gezakt!

Gisteren AVB gehad en gezakt ..
In de stromende regen richting het examenterrein toegereden met goede hoop op slagen…

Personen werden onderverdeeld in twee groepen, snelle oefeningen en langzame oefeningen en vervolgens wisselen.

Ik begon met een snelle oefening: de uitwijkoefening. Mijn eerste poging werd afgekeurd, had volgens de instructeur te vroeg het gas losgelaten.
Mijn tweede poging was een ramp :) Ik kwam met 50 aangereden, hard naar links en vervolgens (te) hard naar rechts waardoor mijn achterband (gecombineerd met gladheid denk ik) geen grip meer had en los van de grond kwam?
Behoorlijke schuiver gemaakt en een nadere kennismaking met het beton :+ Mocht vervolgens niet meer verder met het examen, flink balen uiteraard..

Nou weer wachten tot me volgende examen (en de kneuzingen vertrokken zijn :) )
Laat dit voorval je vooral er niet van weerhouden gewoon verder te doen, jij bent gewoon toevallig een van diegene welke niet de eerste keer slagen. Er zit ook een voordeel aan n.l. de kans dat je de volgende niet slaagt is veeeeeeeeeeele malen kleiner dan al degene welke voor de eerste keer op examen gaan good luck.
 
Da's jammer!

Ik moest AVB examen doen bij iets van 30 graden, dat was ook geen pretje... Maar dit is helemaal waardeloos! Volgende keer gaat het vast beter!
 
Je mag toch één oefening verknallen? Als je de regels letterlijk hanteert zie ik geen reden waarom je niet verder zou mogen met de andere oefeningen...? Hoewel ik niet denk dat je dan echt lekker verder was gereden ;)
 
Je mag toch één oefening verknallen? Als je de regels letterlijk hanteert zie ik geen reden waarom je niet verder zou mogen met de andere oefeningen...? Hoewel ik niet denk dat je dan echt lekker verder was gereden ;)

Onderuitgaan = zakken in het geheel. Werd bij mijn examen ook mee gedeeld hoor (wist het al).
 
Bij mij in de groep zat er wel een meisje die de motor liet vallen bij het lopen met de motor. Die kreeg hulp om het ding weer op te rapen en is nog geslaagd ook.
 
Natheid en stress. Vervelend maar shit happens. Volgende keer beter, komt goed :)
 
Onderuitgaan = zakken in het geheel. Werd bij mijn examen ook mee gedeeld hoor (wist het al).
????? Oh..

Ik zal het degene vertellen die toendertijd met mij avb-examen deed en onderuit ging tijdens de halve draai. Die is toen toch geslaagd, mocht de oefening ook gewoon over doen..
 
????? Oh..

Ik zal het degene vertellen die toendertijd met mij avb-examen deed en onderuit ging tijdens de halve draai. Die is toen toch geslaagd, mocht de oefening ook gewoon over doen..

Dat was dan waarschijnlijk niet onderuit gaan, maar gewoon vallen door te langzaam de halve draai te doen?
 
Uitglijden over een pion :+
Ook gehad bij m'n 1ste examenpoging (in België weliswaar), kreeg ook de mededeling 'vallen is gebuisd'.. Was trouwens ook superzenuwachtig die keer.
De laatste keer, was aan het vriezen (en sneeuwen, was al 2x onderuit gegaan onderweg naar't examencentrum met de lesmotor), hier en daar ijsplekje op het terrein, maar het terrein werd toch als 'veilig' beschouwd(maw: de ijsplekken lagen net niet op de rempunten, maar ertussen in :') )
Doordat'k al 2x onderuit gegaan was die dag had'k eigenlijk geen energie meer over om mij nog zenuwachtig te maken, wonder bij wonder lukte het die dag wel... :9

Dus zoals eerder al gezegd: ontspannen, echt wel het belangrijkste aan je examen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan