AVB gezakt

Vallen tijdens het uitwijken is niet goed voor je zelfvertrouwen.
Je gooit de oorzaak wel snel op andere factoren.
Bij ongelukken is de statistiek:

93% Mens
3% Voertuig
4% omgeving

Waren de banden van de lesmotor voorzien van voldoende profiel?
Heb je stiekem uit schrik niet een beetje geremd? :X

Remmen tijdens uitwijk? zou niet durven :$
Ik denk dat ik iets te fanatiek / zenuwachtig was ..(dus ja die 93%)
 
Volgens mij mag tijdens AVB bij een noodstop niet je ABS in werking treden. Zo heb ik het tenminste tijdens lessen meegekregen.

Jawel, dat mag bij de noodstop wel. Mijn noodstop werd zonder meer goedgekeurd.
En om meteen het tweede eeuwige discussiepunt te nemen: je mag de noodstop zonder achterrem doen. Zo heb ik het dus geleerd en beide examens is het goedgekeurd.
 
ja bij de noodstop mag hij in de abs gaan.
bij de stopproef niet.
mijn eerste noodstop was wel lachen.
de instucteur zei tegen ons, eens kijken hoe hard jullie durven te remmen.
nou dat heeft hij geweten haha.
zonder de abs had ik waarschijnlijk 7 saltoos gemaakt .
 
Is het niet zo dat je veel sneller stil kan staan door gewoon goed te remmen en niet het ABS aan te spreken? :?
 
dat kan kloppen op een droog wegdek en goede grip sta je eerder stil als je goed remt zonder de abs in te laten grijpen ,alleen met een vochtige ondergrond gaat dat minder werken door het psychische element van jezelf
veel oefenen zonder en met abs is het beste
Is het niet zo dat je veel sneller stil kan staan door gewoon goed te remmen en niet het ABS aan te spreken? :?
 
Is het niet zo dat je veel sneller stil kan staan door gewoon goed te remmen en niet het ABS aan te spreken? :?

Ja, maar in een noodsituatie (met name op nat wegdek) kan ABS het verschil betekenen tussen remmen en onderuit gaan. En rubber remt altijd nog beter dan plastic en aluminium.
 
Jeetje, nu ik dit allemaal lees hoop ik echt dat ik het niet verpruts binnenkort, maar even goed wat lessen nemen dan, ik wil namelijk wel in een keer slagen haha. AVB is toch 95 euro? Jammer man, succes voor de volgende keer ;)
 
Nou ja beter een keer zakken met AVB dan tijdens (het dure) AVD
Zenuwen zijn ook echt een last tijdens het AVB, je heb ook steeds even tijd om na te denken voor je aan je volgende oefening begint.
Ik heb hem ook 2 x gedaan 1e x rete zenuwachtig en ook gezakt, ik deed alles verkeerd.
2de x geslaagd maar ik was wel iets te voorzichtig volgens de examinator.
Tijdens het AVD ben je gewoon lekker aan het toeren en heb je geen tijd om je druk te maken is mijn ervaring tenminste
 
Terug
Bovenaan Onderaan