AVD examen en klemrijden door examinator

Ja, ik zou ook pissed en extreem boos worden, als ik zelf tot in den treure dezelfde fout zou maken :')
Als ik die fout steeds maakte wel ja.
Hij deed het omdat hij exact wou zien wat ik met de achterrem, en de voorrem deed.
Hierbij perste hij zijn pan-am tussen mijn achterwiel & stoep.
Niet echt lekkere gedachte als je rechts af wil slaan.
 
Laatst bewerkt:
Heel veel examinatoren doen dit, tenminste, als ik mijn instructeur mocht geloven. Puur om discussie te voorkomen als zij later bij het CBR moesten vertellen dat je verkeerd voorsorteerde.

Een auto is groot, gewoon zorgen dat de examinator dat stomme ding er niet tussen kan krijgen. Hiervoor hoef je lang niet helemaal aan een kant te staan.
 
Dus jij denkt dat er in Nederland maar één Willem de Zwijgerlaan is ??

Bedoelde u:

Willem de Zwijgerlaan 9602 Hoogezand
Willem de Zwijgerlaan, 9636 Zuidbroek, Menterwolde, GR
Willem de Zwijgerlaan, 9648 Wildervank, Veendam, GR
Willem de Zwijgerlaan, 9665 Oude Pekela, Pekela, GR
Willem de Zwijgerlaan, 9671 Winschoten, Oldambt, GR
Willem de Zwijgerlaan, Leiden, ZHweg
Willem de Zwijgerlaan, Amsterdam, NHweg
Willem de Zwijgerlaan, 1056 De Baarsjes, Amsterdam, NHtramhalte
Willem de Zwijgerlaan, Terneuzen, ZE
Willem de Zwijgerlaan, Alphen aan den Rijn, ZH

_O-
 
En dus in de buurt van Oegstgeest ?
Da's dus Leiden .

En die weg is dusdanig chronisch opgebroken dat je er sowieso niet goed kunt voorsorteren .
 
Laatst bewerkt:
deed de examinator bij mij examen ook B| , was een nogal overdreven brede baan waar we op reden en moest voorsorteren voor links, komt hij met 2 wielen over de middenstreep link naast mij staan ......, maargoed volgende jkeer als je zoiets verwacht:gewoon afsnijden en met je motor pal voor zijn neus gaan staan :+
 
deed de examinator bij mij examen ook B| , was een nogal overdreven brede baan waar we op reden en moest voorsorteren voor links, komt hij met 2 wielen over de middenstreep link naast mij staan ......, maargoed volgende jkeer als je zoiets verwacht:gewoon afsnijden en met je motor pal voor zijn neus gaan staan :+

Echt hoor.. wat heeft dat nou voor zin. Zelfs als je in het midden gaat staan met je motor kan er nog een auto naast met twee wielen over de streep. Kinderachtig gedoe zeg..

Ik kreeg het ook te horen bij mn lessen, maar ik heb het nooit gehad. Gewoon op gelet om in het midden te gaan staan, blijkbaar was dat goed :P
 
Bovendien als jou instructeur jou de juiste manier leert van pijlen pakken kan het niet eens gebeuren. Door de lus van de pijl of bij een pijl rechtdoor rechts daarnaast kan er geen auto tussen/langs.
 
Onzin.
Onnodig remmen (lees; oplichtende remlichten) is uitermate irritant voor de mensen die achter je rijden :/

't is alweer eventjes geleden dat ik rijles had. Maar volgens mij is dit wel een methode die je leert, om kenbaar te maken dat je gaat (af)remmen.


Het lijk mij zowieso effectief om achteropkomend verkeer te laten anticiperen op actie.
 
Wel een beetje een zwaktebod van de instructeur. Dat 'ie een verhaaltje over een examinator nodig heeft om jou te leren dat je goed moet voorsorteren... Maar als je op je examen je zodanig opstelt/rijdt dat je door auto's in de problemen gebracht kan worden, verdien je inderdaad nog geen rijbewijs.

Ik verbaas me er trouwens wel over dat er nog zoveel mensen lessen bij een instructeur die autorijdt... (Zie de reacties her en der)
 
Nou ja, zo veel, valt ook wel weer mee, ik las een verhaal over een instructrice in een auto.

Anyways, ik weet inderdaad dat er op gelet wordt. Bij een vriendin van me was het, samen met nog een ander dingetje (ik weet even niet meer wat het 2e dingetje was), de reden waarom ze gezakt is.
 
Wel een beetje een zwaktebod van de instructeur. Dat 'ie een verhaaltje over een examinator nodig heeft om jou te leren dat je goed moet voorsorteren... Maar als je op je examen je zodanig opstelt/rijdt dat je door auto's in de problemen gebracht kan worden, verdien je inderdaad nog geen rijbewijs.

Ik verbaas me er trouwens wel over dat er nog zoveel mensen lessen bij een instructeur die autorijdt... (Zie de reacties her en der)
Het is wel een verhaal wat blijft hangen.
 
Onnodig remmen is idd irri... als je op een kruispunt de snelheid er uit haalt en dat duidelijk maakt aan achteropkomers (die de motor wel eens over het hoofd zien) doormiddel van even remlicht op te laten lichten.. is dat niet onnodig..

sommige motorrijders hebben (net als ik zelf) de neiging om alles op het "gas" te doen, dus anticiperen door middel van gas los om af te remmen, dit kan soms onduidelijk zijn voor koekblikkers, die bij elke vorm van snelheid verminderen de rem intrappen;)

stukje veiligheid wat je zelf inbouwt dus.

On topic:

zijn meerdere examinatoren die dat doen, ook instructeurs die de auto er naast zetten.
plaats op de weg is nou eenmaal belangrijk. En ja, ze zullen je er op laten zakken.

als motorrijder moet je af en toe beetje last van "grootheidswaanzin" hebben zoals mijn instructeur het destijds noemde. zorgen dat je je plaats op de weg in de gaten houd en je plaats opeist.

niet wegduiken voor tegenliggers niet als een fietser(rechts) gaan rijden, en bij kruispunten dus zorgen dat er niets naast je komt staan, daarmee voorkom je dat overige weggebruikers jou over het hoofd zien door dat je achter de auto wegvalt.
 
Onnodig rem aantikken hoeft niet, je kan beter op een kruispunt, goed naar links en naar rechts kijken en niet vergeten je hoofd mee te draaien. Als jij alleen je ogen beweegt ziet de examinator niet dat je kijkt.
 
Mijn instructeur deed dat ook met zijn motor en hij ging ook zo staan dat je niks meer zag. En hij ging daarna voor straf voorop rijden en kreeg je een preek. Dan leer je het wel af. :P
 
Vandaag mijn rijles gehad. De rit nabesproken met mijn rij instructeur. Deze vertelde dat er een CBR examinator is in een fiatje 500 die er een soort sport van maakt om, als je teveel rechts hield bij een splitsing, graag zijn auto ernaast zet met de jolige mededeling dat je dat gat niet had moeten laten vallen.

Man, die truc haalden ze tien jaar geleden al uit! (alleen dan niet met een Fiat 500 :+ )

Het is wel een beetje terecht overigens; je brengt jezelf in een gevaarlijke situatie wanneer je toestaat dat er een auto vlak naast je komt staan.
 
Onzin.
Onnodig remmen (lees; oplichtende remlichten) is uitermate irritant voor de mensen die achter je rijden :/
Het is niet zozeer remmen want je tikt m alleen aan zodat ze wat afstand gaan houden.
Zo heb ik dat geleerd en de examinator had het er ook over..
 
Ik heb hem een tik gegeven en hij heeft gezworen het niet meer te doen. Het is weer veilig.
Hij deed al niks meer want er zaten geen wielen meer onder zijn auto. :+
Ik heb dit voor de zekerheid bij alle Fiats 500 gedaan in Oegstgeest. O-)
 
Met mijn examen stapte de examinator uit en sloeg me in elkaar '(
Dit om me duidelijk te maken dat er ook agressieve mensen in het verkeer rondrijden..

Euhm ja :+ gewoon lekker lessen en niet bang worden van spannende verhalen :o
 
Oh, ik lees net dat de TS nog rijlessen heeft ... in dat geval; je niet op laten naaien door allerlei spookverhalen!

Gewoon ver vooruit kijken, proberen ontspannen te rijden, en met de kop erbij blijven, dan komt het allemaal wel goed.
 
Examinatoren zijn vreemde wezens.
Mijn examinator voor het koekblik (ergens in de oertijd) had een hekel aan laat en hard remmen en te hard over drempels rijden.
Volgens mijn instructeur had ik 2 mogelijkheden, 1: hij legt een ei op het dasboard of 2: mij gaat tekenen tijdens het examen.
Blijft het ei heel of lukt de tekening dan ben je geslaagd :?
In de tekening was een paard te herkennen dus ik was geslaagd _O-
Met vrachtwagen examen floepte me er een scheldpartij uit omdat een koekblikker even geen rekening hield met de beperkingen van een vrachtwagen tijdens een vage actie waarbij ik net kon voorkomen dat ik 'm plat walste.
Examinator: Groot gelijk... eigenlijk zouden ze allemaal een paar lessen in een vrachtwagen moeten maken voordat ze examen B mogen doen O-)
Mogelijk door m'n eigen ingreep ook weer geslaagd na een relaxte voortzetting van de rit *O*
 
bij mij reed de examinator in zijn eigen auto en zat de instructeur er naast op de passagiersstoel...

Bij mij ook. Waarbij de instructeur de aanwijzingen via de porto doorgeeft. En volgens mij is dat altijd zo, al is het maar omdat de meeste instructeurs toch ook met de motor naar het CBR gaan *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan