- 28 jul 2014
- 2.034
- 770
- Onderwerp starter
- #151
Bedankt voor het zoeken! Zijn te dik, maar ik kan wel ff wachten hoor.Ik dacht dat ik m10x 160 had liggen maar het is m12x160 in 12.9.
Oude cilinderkop bouten.
Bekijk bijlage 1833973
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor het zoeken! Zijn te dik, maar ik kan wel ff wachten hoor.Ik dacht dat ik m10x 160 had liggen maar het is m12x160 in 12.9.
Oude cilinderkop bouten.
Bekijk bijlage 1833973
Ik weet niet hoe jij het gedaan hebt, maar de onderste kan er niet in. Neem aan dat je niet de cilinderkop niet eraf gehaald hebt. Ik heb ze net binnen, maar zijn te lang... Busjes heb ik 48mm gemaakt, dan ben je net vrij.Zeskant kan je ook niet kwijt. Je kan er geen dop of sleutel op krijgen. Het moet een inbus zijn.
Nee helaas, zijn blok bouten, waar de helften van het motorblok mee aan elkaar zitten. Moet denk ik kortere bestellen, inkorten gaat niet, dan kom ik draad tekort.Kun je niet een en ander losse en/of op speling zetten en het dan bij het samen voegen alvast erin schuiven?
Wel vlotte voortgang daar.
Ik wil eigenlijk deze winter m'n hele spul los trekken, aflakken en met andere motor terug samen bouwen.
Lukt me geeneens om een stekkertje gemonteerd te krijgen op de solo voor navigatie houder, in een hele maand waar ik er twee weken vrij heb gehad.
Ja, kan. Maar hij gaat niet dwars door het blok, zit in de linker helft gedraaid. Ook weinig ruimte voor een boutkop, vandaar de DIN912.Er zijn ook 12.9 draadeinden in de handel.
Misschien kom je, met aan elke kant een moer, er dan wel mee weggedraaid.
Het is al weer even terug, maar volgens mij heb ik een stukje van een koelrib weggeslepen. Het is inderdaad allemaal met aan. Je moet alles tegelijk er in frutten. En dan staat me iets bij dat ik er ook nog een hamer bij gebruikt heb. De boutkop moet ergens heel strak langs, dat zou de uitlaat kunnen zijn. Je moet van tevoren heel goed uitrekenen hoeveel lengte je nodig hebt, schilderen en het dan in één keer monteren.Ik weet niet hoe jij het gedaan hebt, maar de onderste kan er niet in. Neem aan dat je niet de cilinderkop niet eraf gehaald hebt. Ik heb ze net binnen, maar zijn te lang... Busjes heb ik 48mm gemaakt, dan ben je net vrij.
Onderste bout raakt de kop, kan de hoek niet maken.
Als het in het blok geschroefd zit is dat een reden temeer om draadeinden te gebruiken. Dan kun je de maximale draadlengte in het blok gebruiken. En dan zit je met aandraaien ook niet in het blok te draaien maar met de moer op het draadeind. Daar zou ik een beter gevoel bij hebben.Ja, kan. Maar hij gaat niet dwars door het blok, zit in de linker helft gedraaid. Ook weinig ruimte voor een boutkop, vandaar de DIN912.
Maar misschien lukt het net met de uitlaatbocht eraf, wellicht meld @halflive zich nog en weet ie hoe hij dat gedaan heeft. Op zich kan ik die lengte wel hebben, in het bovenste gat zit ie wel en kan er een heel eind in.
Ik zal morgen eens passen, volgens mij heb ik nog flensmoeren M10 met kleinere kop liggen. Wellicht dat ik daar wat mee kan.Als het in het blok geschroefd zit is dat een reden temeer om draadeinden te gebruiken. Dan kun je de maximale draadlengte in het blok gebruiken. En dan zit je met aandraaien ook niet in het blok te draaien maar met de moer op het draadeind. Daar zou ik een beter gevoel bij hebben.
Dank beiden! Die bovenste gaat er bij mij wel in, onderste met uitlaat eraf ook wel denk ik.Bekijk bijlage 1834111
Plaatje gevonden, hier kan je de weggeslepen koelrib zien
Nee, dat heb ik niet gedaan, wel aan gedacht. Ik vreesde dat het dan niet meer gemonteerd kan worden. Nu is het al een heel gepuzzel, eerst onderste, bovenste bus erin en dan de plaat naar boven draaien.Niet die 2 bussen eraan gelast?
Geeft naar mijn idee net wat meer stijfheid.
Ja, ik zei toch zoiets; eerst verzamelen en dan, hop, staat er een span.Dat heb je rap gedaan, gefeliciteerd!
Kan je straks weer een paar weken broeden op verdere aanpassingen zoals een achterwiel adapter.