Bang voor een zebrapad

Renni

MF'er
15 aug 2004
198
0
Amsterdam
Waarom zijn zoveel mensen bang om een zebrapad over te steken.
Ik zie het zo vaak dat mensen alle auto's/motoren voor laten gaan voordat ze oversteken, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn. Ik weet dat veel mensen gewoon geen voorrang verlenen bij een zebrapad en dat daarom zoveel mensen bang zijn om aangereden te worden ofzo. Als ik zelf bij een zebrapad sta dan "neem" ik voorrang, en dan zie je bestuurders vaak boos en gefrustreerd kijken terwijl het eigenlijk zo hoort.

Hoe is jullie kijk op zo'n situatie?
 
Ik vind het wel deftig om netjes te stoppen :)
Als men even een bedankje doet vind ik dat heerlijk, als ze me aankijken zo van 'voel jij je wel goed' denk ik ook van popshuvit.
 
als ik zelf voetganger ben kijk ik altijd even hoeveel blik er aan komt op de weg die ik wil oversteken, zijn dat er bijv. 3 dan wacht ik wel even uit respect voor de doorstroming.
Voor ouderen stop ik als automobilist wel omdat die slecht ter been zijn en ook als er een hele rij auto's achter mij zit stop ik, maar niet zo plotseling zoals sommigen dat plegen te doen :( Het niet voor laten gaan van een voetganger op een V.O.P. kost 115 euro. Vandaar dat sommige dromers alsnog een noodstop maken als ze de voetganger te laat zien. is alleen maar gevaarlijk en lijdt tot kop-staart botsing.
Het mag wat mij betreft weer een samenspel worden zonder sancties.
Soms geef je, soms neem je. Bij ouderen denk ik altijd maar; kijk, mijn oude moeder/vader wil oversteken. Een jong iemand wacht gewoon maar even.
Maar je hebt ook van die voetgangers die met 7 mijlspassen op een oversteekplaats afstevenen. Daar moet 115 euro boete op komen te staan.
 
-O- Als ik een auto met een bloed gang aan ziet komen.. wacht ik liever ff 2 tellen
Ben namelijk nog niet levensmoe B|

Ik kijk liever ALTIJD de automobilist of motor rijder aan in zn ogen..
Kan ik tenminste zien of tie mij ook ziet :W
 
Ik heb mij erover verbaasd hoe netjes automobilisten in Duitsland, maar meer nog in Luxemburg,zich gedragen bij voetgangersoversteekplaatsen. Het is daar net als hier een regel dat als je aangeeft daar te willen oversteken, het gemotoriseerd verkeer je vrije doorgang moet verlenen.We kunnen er nog heel wat van leren.
Als je dat vergelijkt met hoe het hier gaat...je bent je leven niet zeker, dus helaas is die angst best terecht, vind ik. Hoewel ik ook mijn recht wel opeis, hoor!
 
ik denk dat het idd te maken heeft met het jachtige leven wat we hier plegen te doen. net als stoppen voor oranje (tenzij het echt niet anders kan), is het stoppen voor een zebra verworden tot: O daar kan ik nog wel voor langs, of, die kan ik nog net halen (als ik ff wat meer gas geef), terwijl ze in het buitenland juist de rust op zoeken en netjes stoppen.
Door zo'n situatie heeft iemand een keer een dikke volvo in m'n achterwiel geparkeerd..... o ik dacht dat het nog oranje was |( (ik stopte dus voor rood)
persoonlijk denk ik dat als iedereen de regels wat meer toepast en respecteerd, het een stuk minder agressief op de weg wordt.

Ik probeer iig m'n best te doen O-) (lukt ook niet altijd)
 
Ik probeer ook wel te stoppen, alleen op de motor ben ik er niet altijd happig op aangezien sommige automobilisten het niet echt verwachten of je gewoon vooorbij stuiven op het kleine stukje tussen motor en stoep of de baan naast je. Dus ik blijf altijd erg goed opletten want ik heb geen zin in een leasebak op GTi achterop :N
 
heb recentelijk nog in a'dam als voetganger mijn voorrang geclaimd, we schrokken er allebei van, ik schrok wakker: ohja, zebrapad, lópen maar, waarna hij: "oh stik ja da's waar ook..

[me]Blikkel stond wel schrap om òp de motorkap te springen als ie het niet zou redden/remmen[/me]
 
als ik zelf voetganger ben kijk ik altijd even hoeveel blik er aan komt op de weg die ik wil oversteken, zijn dat er bijv. 3 dan wacht ik wel even uit respect voor de doorstroming.

Maar de bestuurder die zich wél aan de verkeersregels houdt ziet jou staan en zal toch afremmen. Als je je nou consequent aan de regels zou houden. Niets is frustrerender dan te stoppen voor een voetganger die vervolgens blijft dralen totdat je zelf maar verder gaat, om dan te zien dat deze alsnog oversteekt...

Voor ouderen stop ik als automobilist wel omdat die slecht ter been zijn en ook als er een hele rij auto's achter mij zit stop ik, maar niet zo plotseling zoals sommigen dat plegen te doen :( Het niet voor laten gaan van een voetganger op een V.O.P. kost 115 euro. Vandaar dat sommige dromers alsnog een noodstop maken als ze de voetganger te laat zien. is alleen maar gevaarlijk en lijdt tot kop-staart botsing.

Prima, goed punt.

Het mag wat mij betreft weer een samenspel worden zonder sancties.
Soms geef je, soms neem je. Bij ouderen denk ik altijd maar; kijk, mijn oude moeder/vader wil oversteken. Een jong iemand wacht gewoon maar even.
Maar je hebt ook van die voetgangers die met 7 mijlspassen op een oversteekplaats afstevenen. Daar moet 115 euro boete op komen te staan.

Ik snap dit niet. Wil iemand oversteken? Gewoon even stoppen. Dan wachten de mensen achter je maar even. Waarom wel stoppen voor de bejaarden, maar niet voor anderen? Leeftijds discriminatie! ;) ;)
Als ze achter je haast hebben dan hadden ze maar eerder moeten vertrekken...

Het punt is dat als je consequent bent met je houding dat je doorrijd met bestuurders achter je, je waarschijnlijk bijna altijd doorrijd. Als je dit verhaal als regel zou maken, zouden voetgangers niet meer fatsoenlijk kunnen oversteken. Leuk dat jij en de andere auto's/motoren dan door kunnen rijden, maar dan kun je dus net zo goed ook de zebrapaden opheffen.

kortom, geen goed idee!
:+
 
Bang voor een zebrapad

Ben banger voor echte zebra's op de weg :+

Maar ik vind het idd wel zo netjes om te stoppen voor het zebrapad. Het leukste zijn de reacties als je met de pizzabrommer stopt voor het zebrapad (ja ik rijd op zo'n brommer, niet slaan! Ik rijd niet aso... '( )

Ik vind het zelf ook vervelend als ik lang moet wachten voor het zebrapad.
 
Weet je waar een boete voor gegeven moet worden, voor het rondhangen bij een VOP B|
Niets is zo irritant als iemand die je glazig aan zit te kijken als je netjes stopt.

Persoonlijk maak ik wel eerst een soort schijnbeweging "ik ga echt wel oversteken voor jouw auto.." geen zin om onder een auto te verdwijnen. :W
 
In Amsterdam rijden ze allemaal zo'n dertig Kmh in de binnenstad.
Hier in het oosten rijden we allemaal iets sneller.

:9
 
hierzo is een nieuwe situatie waar fietsers voorgang hebben op een vreselijk onoverzichtelijk punt..zijn al 2 aangereden sinds het er is :X
 
Maar de bestuurder die zich wél aan de verkeersregels houdt ziet jou staan en zal toch afremmen.
Dan bedank ik hem en steek snel over. ik snap wel je punt. Dat zijn mensen die ff gaan bellen bij een zebra en als je dan stopt en naar ze kijkt wuiven ze van; nee nee, rij maar door.
Denk ik altijd, ga daar dan niet staan en als het dan zo nodig moet, met je rug naar de weg, weet ik genoeg 8-)
 
Het leukste zijn de reacties als je met de pizzabrommer stopt voor het zebrapad (ja ik rijd op zo'n brommer, niet slaan! Ik rijd niet aso... '( )

Ik vind het zelf ook vervelend als ik lang moet wachten voor het zebrapad.

Ik zag laatst toevallig ook een pizza brommer netjes voor een zebra tot
stilstand komen. De koerier lag alleen een stukje terug :+ Iemand moet die
knul eens vertellen dat putdeksels not done zijn :)
 
Stopte gister ook voor een voetganger, helaas dacht een taxichauffeur daar anders over. Deze parkeerde zijn bus in mijn auto |( :z

full


Ik stop dus wel voor een zebrapad... :+
 
Ik kijk liever ALTIJD de automobilist of motor rijder aan in zn ogen..
Kan ik tenminste zien of tie mij ook ziet :W

Dit doe ik meestal ook.

Als ik in de binnenstad van amsterdam rijdt dan kijken mensen je echt zo verbaasd aan, en ze wachtenen ook met lopen tot je echt stil staat.
 
Ik zag laatst toevallig ook een pizza brommer netjes voor een zebra tot
stilstand komen. De koerier lag alleen een stukje terug :+ Iemand moet die
knul eens vertellen dat putdeksels not done zijn :)

:+

Pizzabrommers zijn vaak ook not done... die waar ik soms op moet rijden valt bijna uit elkaar van ellende... zelfmoorddingen zijn het, wonder boven wonder heb ik nog geen ongeluk gehad tot nu toe. (En dat vaak zonder remmen, stuur doet het nauwelijks :? en de voorvering klapt al in bij het rijden over een zebrapad) Heb ook tegen mn baas gezegd dat ik niet meer op zo'n ding rijd en dat had ik hem al veel eerder moeten vertellen...

Sorry voor de offtopicheid.
 
Zebrapad is verschrikkelijk... Die voetgangers enzo zijn al uber-beschermd, en dan moeten ze nog door simpelweg ineens over te steken voorrang krijgen ook!
|(
Als zoiets nou zou gelden voor blinden, mensen(vrouwen) met kinderwagen enzo... (dat valt tenminste nog op).
zebra-pad.jpg
 
Ik heb altijd een grote gore groengele rochel in mijn wang als ik moet oversteken... als je niet stopt terwijl ik aanstalten maak om over te steken dan kan je je voorruit schoonmaken - of je vizier, want ik discrimineer niet.
 
zou je willen uitnodigen om volgende zomer naar slowakije op vakantie te gaan, en dan als voetganger drie keer over te steken in een toeristendorpje, gefeliciteerd als je het binnen 10 minuten haalt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan