Belachelijke benzineprijzen..

Wat zeuren jullie allemaal .
de brandstof is het enigste wat niet 1 op 1 overgezet is in euro's.
Zeur je ook zo over andere aankopen :P .
Ga eens stappen, friet halen, maakt eigelijk niet uit wat je koopt alles is veel duurder geworden, en dan valt het met de peut best mee .

de prijzen zijn niet omhoog gegaan, je salaris is gewoon gehalveerd :X
 
Het is in het verleden al bewezen : al hebben we met z'n allen geen ontlasting meer van de honger, tanken blijven we doen!

Eendracht maakt macht en verdeel en heers!
Dat laatste is 100% in het voordeel van onze regering en de olieboeren.
Het lukt namelijk nooit om bijv. iedereen (motor & auto)een dag lang NIET te laten tanken. Laat staan een week of zo.....

Massaal naar TANGO en dergelijke aanbieders verkassen is de beste optie.
 
ik kan me vergissen maar volgens mij is het grotendeels accijns wat we aan de staat betalen...

Shell gooit er 1 cent per liter op en de staat pleurt er gelijk 2 bij.. *kaching* voor de staat
 
ff snel nagekeken, ong. 50 eurocent per liter benzine is accijns.
Het is schandalig! Ik tank niet meer bij Shell, ik zoek andere goedkopere tankstaions op. Gelukkig kom ik vaak langs de Makro in Duiven, daar is het nog te betalen. Shell heeft lopen klootviolen met de voorraad en wij betalen de prijs. In Elten (D) is de prijs toch iets aantrekkelijker dan in Arnhem, kunnen we gelijk even goedkopere drank inslaan en even zwaaien naar de Douane die vaak staat te posten aan de grens.
 
Sterker nog, ik mag regelmatig een hele tank vullen met mijn tankpas. Ik moet vaak vanuit Den Helder naar Waalwijk en moet dan zo'n 20 km file trotseren. Met motor is dat geen punt natuurlijk. Het leasekoekblik blijft gewoon voor de deur staan, dus voor mijn werkgever maakt het niet uit. Ik geloof dat de motor zelfs zuiniger rijdt. Helaas kan ik niet altijd alles op de motor doen, vooral vanwege de laptop en alle papiertroep die ik mee moet zeulen en in mijn motorpak bij mijn klanten verschijnen is ook niet echt representatief ;)
Mag misschien van de baas, maar het lijkt me dat de belastingdienst daar anders over denkt. De lease-maatschappij ook overigens.
 
Sterker nog, ik mag regelmatig een hele tank vullen met mijn tankpas. Ik moet vaak vanuit Den Helder naar Waalwijk en moet dan zo'n 20 km file trotseren. Met motor is dat geen punt natuurlijk. Het leasekoekblik blijft gewoon voor de deur staan, dus voor mijn werkgever maakt het niet uit. Ik geloof dat de motor zelfs zuiniger rijdt. Helaas kan ik niet altijd alles op de motor doen, vooral vanwege de laptop en alle papiertroep die ik mee moet zeulen en in mijn motorpak bij mijn klanten verschijnen is ook niet echt representatief ;)
Mag misschien van de baas, maar het lijkt me dat de belastingdienst daar anders over denkt. De lease-maatschappij ook overigens.
 
Het gaat ons nog veel te goed in Nederland .
Neem de dagelijkse boodschappen iedereen loopt te mopperen
In Frankrijk is dit beter geregeld Qua demonstreren,
als ze het ergens niet mee eens zijn dan springt iedereen in de bres.
En in Nederland??????? :z :z :z
Dit zeggen ze trouwens aan de andere kant van de grens ook ,Domme Holanders.
 
Laatst bewerkt:
even een leuk voorbeeldje
ik woon in assen , een paar week terug kwam mijn oom hier van uit apeldoorn

hij tnakt bij de shell v-powerrrrrrrrrrrrrr 1,21 de liter
hij komt weer in apeldoorn gaat daar tanken 1,30 de liter
hij vroeg aan die vrouw waar dat prijsverschil door komt.
het enige wat de vrouw zij was dat ze in assen dat nooit konden doen en dat hij maar een tankbon uit assen mee moest nemen waar dat op stond en dat ze dan bij shell hoofdkantoor ging klagen en bla bla bla

moraal shell naait u allemaal
 
Ja en dat zielige geklets dat wanneer de branstofprijs omhoog gaat, de staat 2 maal meer er bij doet moet ook is afgelopen zijn.
De marktleider wil meer winst maken (wat geen vies woord is) en komt dan met het zoethoudertje dat de staat voor 2 derde mee tankt.

Voorlopig betaald de consument de rekening.

Allemaal volgens een al eeuwen oude aziatische traditie: ik neuk jou kameel, jij neukt mijn kameel. Het maakt niet uit wie er op zit, als er maar geneukt wordt!! 1 raden wie op de kameel zit
 
Iedereen moet gaan tanken bij de goedkopere stations
geen shell meer, geen total bq of die andere onzin gasten
zo laat je hun het voelen
(anderen hebben meer winst, dus zullen hun prijzen verlagen - ALDI EFFECT)
jullie hebben gezien wat het bij de boodschappen heeft gedaan, dit kan ook met de brandstoffen
Was van de week in het nieuws dat er door de prijzenoorlog van supermarkten een heleboel mensen ontslagen gingen worden bij een van die supermarktketens... :X
 
Vandaag in de krant "€ 1,299 per liter Euro"
Onderhand te zot voor woorden, eveneens de prijs voor een pak shag |(
En wij "mogen" van de regering geen loonsverhoging vragen om te helpen de inflatie in te dammen ???
Krijg zo nu en dan egg wel heimwee naar de ouderwetse gulden ...

Het idee van een eerdere reactie in deze topic "in de bres zoals in frankrijk " misschien iets voor MF'ers en anderen die benzine/diesel gebruiken !!!???
 
Tja als je minder gaat tanken bij de Shell en dergelijke krijgen hun een lager omzet. En om de omzet weer net zo hoog te krijgen als dat het daarvoor was gaan de prijzen weer omhoog. Door minder af te zetten toch een hoger omzet te behalen.

Iedereen volgt de marktleider Shell. Als die een de prijzen omlaag gooit zullen de concurrenten van de Shell hem weer volgen. De kans is natuurlijk wel klein dat de prijzen continu zullen dalen.

Maar de vraag is weer waar Shell het brandstof haalt, welke land? Als de inkoopkosten hoger worden willen gaan ze de prijzen ook omhoog krikken puur voor de winst! Men weet toch wel dat we benzine nodig hebben en ervoor zullen betalen.

Wat ze nu in Nederland willen is de mensen proberen over te halen om gebruik te maken van het Openbaar Vervoer (1 middel: hoger benzine prijzen). Alleen de prijzen zijn zo hoog en er komen nog redelijk veel vertragingen voor dat men toch wel weer gaat kiezen voor hun eigen koekblik of motor.
Het is ze wel een tijdje gelukt, maar aangezien de treinen en bussen met de zelfde lengte reden (geen extra coupes of extra diensten). Gingen de meeste weer terug naar wat ze eerst deden :}

Je mag nu gaan kiezen waar je wilt gaan tanken of hoe je wilt gaan reizen :z

* Shell of andere benzinestations met hoge winstmarge
* Thinq(?), TanGo, ed.
* Buitenland
* Of gewoon niet en gebruik maken van openbaar vervoer... waar de prijzen ook jaarlijks hoger worden! :+

Zelf tank ik zoveel mogelijk bij de TanGo in Den Bosch anders bij de Total :X
En als ik geen haast heb of met de Openbaar Vervoer kan reizen doe ik da gewoon, want studenten met een OV-jaarkaart... ;) :}


[edit]
Zo ik ga weer de les in... :+
[/edit]
 
Sterker nog, ik mag regelmatig een hele tank vullen met mijn tankpas. Ik moet vaak vanuit Den Helder naar Waalwijk en moet dan zo'n 20 km file trotseren. Met motor is dat geen punt natuurlijk. Het leasekoekblik blijft gewoon voor de deur staan, dus voor mijn werkgever maakt het niet uit. Ik geloof dat de motor zelfs zuiniger rijdt. Helaas kan ik niet altijd alles op de motor doen, vooral vanwege de laptop en alle papiertroep die ik mee moet zeulen en in mijn motorpak bij mijn klanten verschijnen is ook niet echt representatief ;)

Idem dito!
Even een rekensommetje voorgelegd aan mijn baas:
(a) motor : 6 liter / 100 km X 1.10 euro / liter = 0.066 euro/km
of
(b) firmawagen: 8 liter / 100 km X 0.80 euro / liter = 0.064 euro/km
Voordeel: firmawagen.

Maar... iedere kilometer die ik met de moto rij (onderhoud betaal ik zelf) is een km die ik niet met de wagen rij, dus minder slijtage, hogere inruilwaarde, lagere verzekeringsrisicos (niet rijden = niet botsen), etc.
 
Dank zij die #** amerikanen betalen wij deze bezopen prijzen! USA dwingt goedkope olie af en wij betalen de rekening
Dzeeezuss :(
 
Dank zij die #** amerikanen betalen wij deze bezopen prijzen! USA dwingt goedkope olie af en wij betalen de rekening
Dzeeezuss :(
 
Laatst bewerkt:
In ons belgenland doen ze beter.
Daar hebben ze een leuke maatregel verzonnen om ons allemaal geld uit de zakken te kloppen zonder dat we het "voelen", maar dan wel onder het mom van het promoten van alternatief transport. Telkens de brandstof prijs stijgt, stijgt hij gewoon zoals vroegah, maar als de prijs zakt, neemt vadertje staat daar 50% vanaf. Maw (even hypothetisch voorbeeld) als de peut 1euro/liter kost, en de "mannen van de naft" leggen een prijsverhoging op van 5 eurocent, kost ie vanaf dan 1.05 / liter. Daarna omwille van hogere productie ofzo beslissen diezelfde "mannen van de naft" van de prijs te doen zakken met 5 eurocent, dan komt er slechts een prijsverlaging van 2.5 eurocent, en die 2.5 andere gaat gewoon linea recta naar de staat, maw we betalen 1.025 / liter ipv terug 1. Je kan al voorstellen op termijn welke richting dat dit uitgaat :( Meer nog, ik heb nergens gelezen of gevonden hoelang ze dat systeem willen volhouden, want indien je dit 5 jaar aan een stuk zou doen zouden de brandstofprijzen wel eens krankzinnige proporties kunnen aannemen :(

Ik begin het trouwens al te merken als ik met de auto ga tanken, vroeger nooit boven de 50 euro per tankbeurt, vandaag 56 euro voor een litertje of 48 geloof ik :(
 
of gezellig bij ons O-)


37 cent per Liter O-)

Ja idd, wij in Europa betalen de hoge benzineprijzen omdat milieuvervuiler nummer 1 teveel, te goedkoop van dit spul verbruikt. En maar kritiek leveren op Europa; laat ze zelf maar eens wat aan die uitstoot doen daar in de States. :r
 
Hey eindelijk minder slecht nieuws :z

Shell maakt benzine goedkoper
DEN HAAG - Oliemaatschappij Shell heeft donderdag de adviesprijs voor een liter benzine verlaagd. Een liter Euro ongelood kost aan de pomp 1,299, een eurocent minder dan de afgelopen dagen. De dieselprijs bleef 0,885 euro.

Zaterdag verhoogde Shell het tarief nog tot 1,309 euro, de hoogste prijs ooit. Diesel evenaarde vorige week het recordniveau. Deze soort brandstof bereikte in maart vorig jaar een piek van 88,5 eurocent.

Shell zegt de internationale productnoteringen te hanteren bij de bepaling van de brandstofprijzen. De prijs van benzine komt niet alleen tot stand door de prijs van ruwe olie, maar ook door de wereldwijde vraag.

Als bijvoorbeeld de vakanties voor de deur staan, kan dat een prijsstijging van brandstof tot gevolg hebben. De prijs van ruwe olie steeg de afgelopen week naar het hoogste punt in dertien jaar.

bron: www.telegraaf.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan