Benzineprijzen in jouw buurt


Zijn voorkant van het boek kan ook veel beter.... :o

Ik voorspel dat we eind dit jaar aan de 1,75-1,80 zitten, en de Shell maakt geloof ik per seconde iets van 530 euro pure dikke vette winst waar ze zich vet mee vreten.. Als je daar geen alternatieve energiebronnen mee kan ontwikkelen weet ik het ook niet meer, maar dat doen ze pas als alles opgefikt is en de mensen wanhopig grote bedragen betalen voor hun mobiliteit..Tegen zulke firma's is het moeilijk knokken... B|
 
Het enige wat je kan doen is zuiniger rijden. Gewoon aan de snelheid houden en rustig optrekken. Nu maakt dit voor ons motorrijders niet heel veel uit, je moet wel een beetje genieten van je voertuig en de gemiddelde motor is al vrij zuinig.

Maar voor auto's kan het nog best wat uitmaken, hoe zuiniger je rijd, hoe minder brandstof je verbruikt dus hoe minder liters je nodig hebt. De vraag wordt dus minder en het aanbod groter, dus zou de prijs daar ook op aangepast moeten worden.

Helaas zijn er nog genoeg leaserijders die op kosten van de baas rijden en dus wel plankgas overal rijden en die dit truukje dus eigenlijk verpesten. Andere mensen interesseert de hele prijs niet, zo lang ze maar kunnen rijden.

Zelfde geldt ook voor mobiele flitsers langs de weg... als iedereen zich wat meer aan de snelheid houd, hoeft men ook niet zo snel meer ergens te flitsen en verliezen ze ook inkomsten, maarja dat halen ze dan wel weer op een andere manier terug... wat nu te denken van die achterlijke verpakkingsbelasting die je nu moet betalen in de supermarkt?

Ach waar maak ik me druk om, wij Nederlanders vormen toch nooit één grote groep met dezelfde gedachtegang. Vroeger had je dat al op school als je met de hele klas wilde spijbelen voor een paar uur.. dan waren er altijd weer een aantal die tóch naar de les gingen.

Eind van het jaar zitten we zoals XR al zegt, een stukje hoger nog en die kosten zullen we ook terugzien in energiekosten, producten in de supermarkt (moeten immers getransporteerd worden) en producten in het algemeen.


Ik ga ook ff bellen, net als BertV.... maar dan met m'n baas, of ik wat opslag mag hebben...
 
het is zo vreemd, er word overal steeds meer geld geïnt,
maar niemand weet waar het heen gaat. nou ja, bijna niemand, want degene die het krijgt weet het natuurlijk wel en wrijft vrolijk in zijn handjes...
a-sociaal is het...alles word duurder...maar de lonen worden niet meer...vreemd vreemd.
 
Zal in NL toch niet al teveel schelen per regio? Je kan denk ik 2 onderscheiden maken.

-Langs de snelweg is een paar cent duurder dan in de bbk
-Witte pompen zijn een paar cent duurder dan de reguliere merken

Allicht dat er veel verschillende prijzen genoemd worden in dit topic, maar dat verandert met de dag, dus wat is dat waard?

Right?

:?
 
:^
Een keer bij de Makro getankt, smerige oliewaas erop en de motor heeft nooit zo rot gelopen. Jaren geleden onderhand. Gewoon de onbemande Shell pompen bij mij in de buurt: TU wijk Delft (nu misschien beetje lastig bereikbaar), tussen Pijnacker en Nootdorp. Meestal 9-12 cent korting. Of de Shell bij Massluis Coldenhove of de afrit Maasland van de A20, ook niet duur. En anders die bij mij om de hoek, meestal ook 6 cent goedkoper en in ieder geval kwaliteit.
Met mijn vorige koekblik tankte ik altijd makro diesel. Ik heb er minimaal 50.000 km mee gereden. Nooit problemen gehad.

Verder brandstofprijzen :r
 
mischien word het tijd voor een fiets met een turbodiesel intercooler ( die op slaolie rijd )

tanken bij de lidl of aldi voor ca 50 cent de liter *O*

kijk zelf maar eens ( klikkerdeklik )

of een handige knutselsmurf die zijn motor ombouwt om op LPG te rijden ???
( leuk projectje om eens te proberen met een hele oude brik ??? )
 
Laatst bewerkt:
mischien word het tijd voor een fiets met een turbodiesel intercooler ( die op slaolie rijd )

tanken bij de lidl of aldi voor ca 50 cent de liter *O*

kijk zelf maar eens ( klikkerdeklik )

of een handige knutselsmurf die zijn motor ombouwt om op LPG te rijden ???
( leuk projectje om eens te proberen met een hele oude brik ??? )

Ik ken een professional uit de LPG wereld. Die heeft daar geen enkel probleem mee. Heeft zelfs ervaring met ombouw van Ducati naar LPG. Als je er belang bij hebt, zend ik je het adres wel door.

Voor mij niets anders dan Superplus in de Duc. Hobby kost altijd geld.
 
mischien word het tijd voor een fiets met een turbodiesel intercooler ( die op slaolie rijd )

tanken bij de lidl of aldi voor ca 50 cent de liter *O*

kijk zelf maar eens ( klikkerdeklik )

of een handige knutselsmurf die zijn motor ombouwt om op LPG te rijden ???
( leuk projectje om eens te proberen met een hele oude brik ??? )
1. Motor-Forum
2. Algemene motorpraat
3. Primeur!er rijd een XS1100 op Lpg door Nederland!!
 
1. Motor-Forum
2. Algemene motorpraat
3. Primeur!er rijd een XS1100 op Lpg door Nederland!!

Sorry, is geen primeur. Misschien voor XS1100, maar al heel wat jaren terug bouwde m'n gasboer twee ducs om. Ik geloof ook nog wat BMW, maar dat weet ik niet zeker.
 
Slump Oil in Sneek: Euro 95 € 1,25 per liter. Wat nou goedkoper in het noorden des land.........?
 
Ik weet niet of iemand deze link al gepost heeft, maar heb geen zin het hele topic door te lezen.
Geeft iig antwoord op veel vragen, dus...

brandstofprijzen.nl O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan