Benzineprijzen in jouw buurt

wie neemt er inmiddels al minder de motor door?

ikzelf wel, ik zou best elke avond een rondje willen sturen maar dat gaat me zeker als student teveel geld kosten.

het meest opmerkelijke is dat we het allemaal pikken en niet een keer in opstand komen.
de overheid moet iig nog een kwartje teruggeven en de rest van de accijnzen mogen ook wel eens omlaag... 70% bijna dat van de literprijs direct naar de overheid gaat.
 
TOF, morgen is de belgische naft wééral duurder.

98: 1.568 €/liter
95: 1.560
Diesel: 1.401 (voor de Enfield rijders ;) )

vandaag getankt aan 1.488: 18.6*(1.560-1.488) = 1.35€, net voldoende bespaard voor een frisse pint :W
 
vandaag nog getankt in Oost Groningen, een litertje Superplus (98) kostte iets van ergens boven de 1,60. Ze houdt alleen maar van hoog octaan. Van 95 en slechter moet ze altijd heel erg hoesten, en dan maak ik me zorgen....
 
het meest opmerkelijke is dat we het allemaal pikken en niet een keer in opstand komen.
de overheid moet iig nog een kwartje teruggeven en de rest van de accijnzen mogen ook wel eens omlaag... 70% bijna dat van de literprijs direct naar de overheid gaat.


Hoe wie wat opstand?
Heb je ZINNIGE voorstellen?
Put your money where your mouth is, boy ....

De overheid heeft nu eenmaal die centen nodig, halen ze het niet op de benzine tax, dan halen ze het ergens anders wel. Uit je portemonnee gaan ze, de euro's, want die overheidsuitgaven zijn er. Jij en wij eisen dat namelijk van de staat.

Maar als jij es duidelijk kan uitleggen hoe precies we zoiets niet meer moeten pikken en hoe we in opstand moeten komen, an wat daar de precieze gevolgen van zullen zijn. uiteraard op korte en lange termijn, en zowel rechtstreeks in men portemonee omdat ik minder bvenzine tax zou betalen, of onrechtstreeks omdat de overheid het tekort dan nergens anders gaat halen, en ik door die minder inkomsten/uitgaven, van die overheid ook geen andere schade ondervind, dan hoor ik dat wel graag.

De ENIGE manier om het niet te pikken, is door minder te betalen, dan wordt de vraag lager en de prijs ook. En minder betalen doe je door minder kilometers te rijden of door minder te verbruiken per afstand.

Alternatieve energieen zijn ook een alternatieve oplossing: Een motorfiets op elektriciteit, met een 150km autonomie, en een 40pk (stijl gs500/transalp) gekoppeld aan thuis/werk-zonnecellen om de accus op te laden aan een normale prijs, en ik koop er direct een om te woon/werken. Das dan alvast 10 liter benzine per week gespaard.
 
Klinkt leuk, maar naar Luxemburg is voor mij dik 90 km en nog eens terug hetzelfde, dus voor dit voordeel blijf ik op en neer rijden met mijn tankinhoud.

Naar Duitsland is geen probleem, maar die paar dubbeltjes die ik verdien ben ik kwijt aan de rit.
Weet ik, maar je houd er wel een leuk dagje sturen aan over, zonder al die idioten die je tegenwoordig in het mergelland en de eifel tot Monschau tegenkomt.
Bovendien zijn de sigaretten ook nog eens een stuk goedkoper, dus als je rokers kent of er zelf 1 bent kun je daar een deel van je benzinekosten ook nog uithalen. *D

De omgeving van Diekirch / Ettelbrück / Echternach is echt geweldig!
 
De overheid heeft nu eenmaal die centen nodig, halen ze het niet op de benzine tax, dan halen ze het ergens anders wel. Uit je portemonnee gaan ze, de euro's, want die overheidsuitgaven zijn er. Jij en wij eisen dat namelijk van de staat.
en daar zit het probleem, er wordt al vanuit gegaan dat de centen "gewoon" nodig zijn. Komen ze wat te kort, verhoog je toch de belasting? Neem de verpakkingsbelasting als recent voorbeeld. Ipv belastingen verhogen zouden ze ook kunnen proberen te bezuinigen, toch? Als ik op mijn werk af en toe zie hoe er door overheden gebouwd wordt, weet ik dat er op ons gedeelte, een stuk goedkoper gebouwd kan worden. |(
 
Laatst bewerkt:
en daar zit het probleem, er wordt al vanuit gegaan dat de centen "gewoon" nodig zijn. Komen ze wat te kort, verhoog je toch de belasting? .... |(

<offtopic>

Helemaal juist.

Rest natuurlijk de vraag of we al of niet terecht vinden dat de overheid zoveel (van ons) geld nodig heeft. Tenslotte wordt onze "omgeving" ermee gefinancierd: wegen, ziekenhuizen, brandweer, vliegvelden, scholen, werkloosheidsvergoedingen, ziektevergoedingen (wao zeker in NL?) ... en wordt er daardoor ook werk gecreerd. Ook grote geldverslindende mogelijks overbodige bouwwerken zijn tenslotte een vorm van werkgelegenheid verschaffen.

Het feit dat we in NL & B het toch wel relatief goed hebben (jaja alles kan beter) kan er volgens een darwinistische benadering op wijzen dat het systeem van taxeren blijkbaar goed genoeg werkt. Rest ons enkel nog wat ruwe kantjes bij te vijlen en anticiperen op toekomstige evoluties. Zoals de olieprijs .... Investeren in innoveren dus.
 
Toen een litertje Euro95 1,38 werd hoorde je mensen klagen jaren terug. Nu met 1,5x hoor je bijna niemand klagen. Vreemd hoor. Ik zou er bijna een YBR125 bij kopen die loopt 1:35, mijn huidige motor loopt 1:20, dus bijna het dubbele meer in verbruik. De auto heb ik nodig voor boodschappen, maar ik zou ook veel op een YBR kunnen doen ;)

Als het echt de spuigaten uit loopt, helemaal niet zo gek, zo'n nieuwe heb je voor 2199 euro en kan ook wel ruim de 100km/u halen. Natuurlijk niet voor op de snelweg. :+
 
Gisteren zag ik een pomp met 1,619..... Als dit zo door gaat ben ik weg uit NL :?
diesel was daar overigens ook 1,42 oid.
:W
Waar ligt precies je grens om te emigreren? 1,70? 2 euro? 2,50?

Kan wel betere redenen verzinnen dan een hoge benzineprijs. Ik kan nog betere redenen verzinnen om te blijven, overigens.
 
Laatst bewerkt:
:W
Waar ligt precies je grens om te emigreren? 1,70? 2 euro? 2,50?
_O- net zoals al die mensen die zouden stoppen met roken als een pakje peuken 10 gulden zou kosten.................
voor de niet rokers: pakje zware van nelle € 5,40 en 47,5 gram ipv 50 gram vroeger
 
ik zeg ook opstand, maar hoe?
ik denk dat dat alleen maar kan door niet te tanken. zoals hierboven al is beschreven..
maar met dit mooie weer wil iedere motorrijder wel rijden, neem ik aan?

wat betreft het rijden, ik rij ook niet op mijn motor als het niet nodig is.
hoewel, met dit mooie weer lokt het wel uit...
 
Ach, zo lang iedereen blijft tanken kun je ook concluderen dat benzine vroeger te goedkoop was. Jammer dat ik er toen zo weinig van geprofiteerd heb.
 
interessant grafiekje
Benzineprijs omgerekend mbv inflatie.

In Belgie
05/2008: 1.56€/l
02/2002: 1.17€/l = 1.02€/l *1.15 (inflatie)
10/1990: 1.33€/l = 0.86€/l *1.55 (inflatie)
04/1981: 1.55€/l = 0.74€/l *2.11 (inflatie op 27jaar)

Dat wil zeggen dat rekening gehouden met de inflatie, de benzine in Belgie NU even duur is als toendertijd in 1981 .... raar hé

de grafiek is voor NL
full
 
Kan wel betere redenen verzinnen dan een hoge benzineprijs. Ik kan nog betere redenen verzinnen om te blijven, overigens.

Genoeg redenen om te blijven, Nederland is helemaal geen verkeerd land om in te wonen, maar dan moet je gewoon niet kijken naar benzineprijzen, prijzen van auto's, motoren enz. en naar het zwakke optreden van politie/justitie. Voor de rest een prima land, jammer van het vaak slechte weer (nu niet btw).

In Amerika is het veel goedkoper, maar als je daar woont/werkt heb je maar weinig vakantiedagen. Een van de redenen om hier te blijven :P

Ook die 2 euro betaal ik graag. Maar dan wel met een YBR :P
 
Dit mailtje kreeg ik laatst, is wel iets om over na te denken:

-----------------------------knip&plak--------------------------

Minuutje om eens over na te denken....
Voor alle 'melkkoeien' in Europa.....
Eerst een beetje geschiedenis.

In het jaar 2000 na Christus, dus acht jaar geleden.... ;-),
kregen we 1 US Dollar voor 1,2 Euro en 1 vat ruwe olie koste toen 60 Dollar.
dus 1 vat koste 72 Euro.
aan de pomp betaalden we 0,82 Euro voor 1 liter Diesel.


In het jaar 2008 na Christus ,ergens midden Maart,
kregen we 1 US Dollar voor 0,65 Euro en 1 vat ruwe olie kostte 110 Dollar.
Dus 1 vat kost 70,1 Euro (Oeps ??!!...)
aan de pomp betaalden we 1,25 Euro voor 1 liter Diesel.......


En nu, mijn beste melkkoeien stel ik me de volgende vraag :
Als een 1 vat ruwe olie nu goedkoper is (in Euro) als in 2000,
waarom betalen wij dan 50% meer voor 1 liter Diesel ?????!!!!

Iemand moet hier serieus zijn zakken aan het vullen zijn ,dat kan niet anders !

Dus mijn beste 'melkkoeien' blijf braaf verder werken en hou jullie ogen
gesloten, maar de dag komt dat de Dollar terug omhoog gaat en hier wil ik
zelfs niet over spreken wat de gevolgen zullen zijn .....

Stuur dit door aan zoveel mogelijk personen
iedereen moet dit weten en begrijpen.

We zijn misschien 'melkkoeien' maar we zijn niet stom !!!!
--------------------------------------einde mail----------------------------

Het klopt wél, als je het met normaal boerenverstand doorrekent......wie duwt zich die pegels in de zak?
 
Als de dieselprijs 2€ haalt en alle europese transportfirmas / vrachtwagenchaffeurs samen ( 100.000 40tonners) een paar strategische knoopunten platleggen voor een paar weken in de regio parijs / rotterdam / antwerpen / keulen /dortmund / hamburg / milaan + plus een paar strategishe tunnels zoals ge gottard, mont blanc, channel ....

DAN gaan we lachen ....
 
Als de dieselprijs 2€ haalt en alle europese transportfirmas / vrachtwagenchaffeurs samen ( 100.000 40tonners) een paar strategische knoopunten platleggen voor een paar weken in de regio parijs / rotterdam / antwerpen / keulen /dortmund / hamburg / milaan + plus een paar strategishe tunnels zoals ge gottard, mont blanc, channel ....

DAN gaan we lachen ....


Als "Olieconcerns - Overheid & co" echt slim zijn koppelen ze de dieselprijs voor het vrachtvervoer los van die van "de luxe wagens".

Deze nieuwe "rode diesel" zorgt ervoor de economie blijft draaien terwijl het geld blijft binnenstromen. Je kunt prive-rijders namelijk wel ongestraft veel verder uitknijpen.

ff bellen... :+
 
Het klopt wél, als je het met normaal boerenverstand doorrekent......wie duwt zich die pegels in de zak?
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar ik weet wel dat Shell, Exxon etc. al jaren mega-winsten maken. Het zal toch niet dat...



Nee, vast niet :z
 
Laatst bewerkt:
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar ik weet wel dat Shell, Exxon etc. al jaren mega-winsten maken. Het zal toch niet dat...



Nee, vast niet :z
nee jôh, dat wordt allemaal geïnvesteerd in nieuwe energievormen en onderzoek naar milieuvriendelijke brandstof :+
 
Als "Olieconcerns - Overheid & co" echt slim zijn koppelen ze de dieselprijs voor het vrachtvervoer los van die van "de luxe wagens".

Deze nieuwe "rode diesel" zorgt ervoor de economie blijft draaien terwijl het geld blijft binnenstromen. Je kunt prive-rijders namelijk wel ongestraft veel verder uitknijpen.

ff bellen... :+
naar wie ga je bellen? -O-
 


die walgelijke kop alleen al.

toen de auteur van "zoals de wind waait, waait zijn jasje" dit spreekwoord verzon moet die gedacht hebben aan wouter bos.
wat een idioot, hoor hem nog zo zeggen een paar weken geleden dat europa en zeker nederland niet zou worden getroffen door de slechte economische toestand in amerika :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan