Als je in de winter ook rijdt bij b.v. 5*C en het zeikt van de regen dan beslaat ook je pinlock beneden een -bepaalde- snelheid,want je ventilatie wordt op enig moment 0.
Enige remedie is dan wat wind op je helm geleiden zodat er wat frisse wind binnenkomt ,maar dan moet je weer een helmmuts op anders ben je de volgende dag verkouden.
Vizier een beetje open zetten geeft gelijk water op je pinlock en een kouwe bek als je 150 km rijdt deze dagen
In de zomer rij ik met een hoger schermje en zonder oordoppen, in de winter zet ik ,m zo dat er wind op mijn helmrand komt en met dan moet je dus rijden met oordoppen in
winterijd=oordopppentijd
ook krijg je bij veel rijden een soort vettige waas op je binnenkant vizier en je pinlock is erg zacht materiaal,dit dien je dus zeer voorzichtig te ontvetten met drupje dreft oid en daarna het pinlocj zachtjes droogwrijven.
Is ie 1 x gekrast dan zie je bij nacht vrij weinig en moet je ,m vervangen
Ik koop elke winter een nieuw vizier en een pinlock,want als je je vizier vaak afwist met een handschoen en er veel smurrie op zit krast ie zowel buiten als binnen langzaamaan naar ondoorzichtig...
Je helm gaat dus veel langer mee dan je vizier en pinlock(Schubert nr 1 ging rond de 150.000 km mee)
Ook het zonnescherm in de helm beslaat trouwens dus als je die even wil gebruiken tegen zon,dien je er rekening mee te houden dat als je ,m beslagen naar beneden doet,je helemaal niks meer ziet..en hoe vettiger alles wordt,hoe sneller je er niet meer door kunt kijken met waterdampdruppeltjes....
Ik maak dus ook elke 2-3 weken het zonnescherm schoon.
Het kost wel wat tijd,maar je hebt er dan veel plezier van zodra het regent oid ....en je vizier dicht scheelt je weer een helmmuts opdoen