Ik heb een paar motoren gehad en ik snap wat je bedoelt.
Heb vooral altijd nieuw gereden, maar er is geen 1 motor geweest die niet "wat" mankeerde.
Motoren altijd dealer onderhouden.
een paar voorbeelden uit het verleden...
1)Honda XL600R, luchtvorming in het oliesysteem, waardoor ding koud flink ratelde, en
te pas en te onpas afslaan en dan niet meer aankrijgen...
2) Yamaha XJ, vacuum trekkende tank (voordat deze oorzaak gevonden was....=(,
achterbrug lagers bij 25k kompleet vast (erg slechte kwaliteit).
In de winter, starte hij nooit, effe aanduwen en liep ie in 1 keer.
3) Kawasaki GPX, bij 20k nokkenassen en slepers compleet versleten???
In 2006 heb ik een Aprilia RSV gekocht, en die had ook zo zijn nukken met het starten om de
twee jam-potten aan te zwengelen (ook met een goede accu).
Nu rij ik nog steeds Aprilia en die kent ook zo zijn nukken qua dashboard en electronica...
Begin dit jaar was ik het weer eens zat en dacht ik over te gaan op een 4 cilinder Yamaha,
stuk proefgereden, maar voor mij was de rij beleving zo veel minder als ik met mijn Aprila heb.
Op mijn werk heeft een collega een Honda CBF, daar is de nokkenasketting en spanners van vervangen bij 15k en nu heeft ie een electrisch probleem. Andere collega heeft een Deauville maar die hebben geen goede brandstofpomp (heeft hem 2 x laten staan).
Trouwens ik rij dagelijks 30 km enkele reis en kom in weer en wind een dagelijks op de snelweg een KTM Adventure tegen die er nu toch wel behoorlijk wat km erop heeft staan
(dus het kan wel).
Ik sluit me aan bij het feit, dat ik het soms ook niet begrijp, dat ondanks dat er goede materialen worden gebruikt ze toch storingsgevoelig zijn.
Even voor de Triumph rijder, triumph is niet veel anders dan KTM, Aprila, Ducati, BMW etc.