..nou,..aangezien de bing-bang techniek vrij nieuw en jouw blokontwerp van 1968 is, zou het me niet verbazen als er zelfs nooit een speciaal bing-bang-cb750-carter gemaakt isshit,khad daar anders wel zit in...
en zo'n carter kunnen kopen zal je wel mogen vergeten zeker...?
krukas aanpassen lijkt me noodzakelijk,en een andere nokkenas moet er zeker in....
kheb er al eens voor gekeken,en in theorie moet ik enkel de ontsteking veranderen en de nokkenas....maar in praktijk komt er heel wat bij kijken
en ja aadmanz ik weet dat dit prototype motoren zijn,daarom dat ik er gemengde gevoelens bij heb en nu ik zopas vernomen heb dat er in wsb ook veel gebruik gemaakt wordt van allerhande driving aids zijn ook die mannen in mijn achtig gedaald....
maar back on topic,kga er eerst nog even voor kijken,en als ik een kans op slagen zie wil ik er wel aan beginnen
zou je de stukken die je nodig hebt kunnen kopen? bv. nokkenas,krukas ed...
mvg
Zeg, heb jij dat blok nog?Voor de grap heb ik een keer de nokkenassen van een cbr900rr uit ,93 doorgeslepen en 180 graden omgedraait en weer laten lassen.
Natuurijk de ontsteking aangepast ( was zo klaar ) en starten maar????
Was vergeten dat hij nu op 2 cilinders tegelijk ging comrpimeren en de startmotor trok het niet.
Duo er op en 2 man duwen en lopen en een 2 cilinder geluid en heel veel koppel.
Later heb ik de compressie verlaagd ( zwitserse koppakking ) en de startmotor trok het maar net.
Topvermogen was verdwenen, maar trekkracht was enorm, er zat al een speciale racekoppeling in maar daar trok hij wel doorheen ( werk ook opgelost)
Ik was van plan om een goede uitlaat veer te gaan maken maar ja ik moest toen perse voor mij zelf gaan beginnen ( zaak) en het project nooit meer afgemaakt, eigenlijk wel helaas.
Maar zonder dolle het is goed te doen maar pak wel een carburateur fiets, dat is wel zo makkelijk om mee te beginnen.
wel het een is wat ik denk dat er nodig is,het ander is het theoretisch noodzakelijkeklopt niet helemaal met wat je hieronder zegt..Ja, ok, wilde alleen even duidelijk maken, dat iets wat ze in MotoGP doen niet per se toepasbaar is op straat..
Ach, rider aids.. (no pun intended) kweenie of dat nou per se slecht is.. 100 jaar geleden vonden ze remmen, vering, helmen en handschoenen waarschijnlijk ook rider aids en niet mannelijk..
En vergeet niet dat Big bang ook bedacht is om de motor meer tractie te geven en dus beheersbaarder te maken, dus eigenlijk is dat ook om de rijder te helpen..
Zeg, heb jij dat blok nog?
Was maar een geintje, hoewel het wel een keer een cool project zou zijn..Blok heb ik niet meer std nokkenassen ingezet en weggegeven aan een kennis die brokken had gemaakt, maar volgens mij moet ik de nokkenstokken wel ergens hebben liggen.
Was maar een geintje, hoewel het wel een keer een cool project zou zijn..Oud blade blok opscharrelen..
Maar ja, om dat aan de praat te krijgen ben ik wel ff wat verder ben ik bang.. wat zou je voor die nokkenassen willen hebben?
Kan iemand me even uitleggen wat het principe van big-bang motoren is? Ik val een klein beetje uit de lucht
hehe, goeie omschrijvingipv de vonkjes keurig te verdelen over 720graden maken ze er een zooitje van.
En dan heb je feitelijk een 1200 cc eencylinder? Fucking hell, dat zal een klappen geven.. zeker aangezien alletwee de drijfstangen op een enkele kruktap zitten..heb wel eens met die gedachte gespeeld voor een HD sportster, die heeft namelijk 4 nokkenassen en het is heel simpel om de timing van de tweede cilinder 360 graden te draaien.
De vraag is alleen of het heel blijft......