Boete MF Sticker!!!!!

Maar mensen, zijn we er nu al achter wat 'Bad Wetter' studeert? :9

Ik vind z'n gebrabbel over juridische dingen allemaal wel komisch (zeker gezien ik zelf inmiddels bijna de bachelor rechtsgeleerdheid op zak heb). Meneer stelt ook de vraag aan anderen wat deze studeren, maar toont zelf niet aan waar zijn superieure kennis op dit gebied vandaan komt, terwijl hij anderen wel wil discrediteren door hen naar hun opleiding te vragen.
 
Ander voorbeeld: Ik schaf mezelf een 49,9CC bromfiets aan en monteer in het blokje een andere zuiger met een kleinere hoogte waardoor 't ding ineens (bijv.) 70CC cilinderinhoud heeft...

Brommertje was toch goedgekeurd aan me geleverd? En die kleinere zuiger heeft ook allerlei keuringseisen ondergaan én een CE keur.

Géén probleem, toch?

moet er dan ook geen andere cilinder op ?
 
Ik zei gisteren wel dat ik dit zou volgen maar goeiemorgen zeg,wat gaat dit hard! Heb wel het verhaal van Baksteen vs Panrider gelezen. Jammer dat het met zo'n anti-climax afloopt. Aangezien dit zo'n controversieel onderwerp is (en niet alleen bij de gebruikers maar ook bij de handhavende en rechtsprekende macht) maak ik me maar niet zoveel zorgen bij een eventuele staandehouding. Toch zou een proces een hoop twijfels en vooral pagina's met discussie kunnen wegnemen.
 
In België is het duidelijk: het plakken van een sticker (of wat voor aanpassing van je nummerplaat dan ook) is TEN STRENGSTE VERBODEN

Toch had ik (toen ik nog een nummerplaat had, en wat mis ik die ... ) er eentje op geplakt.
Heb er wel voor gezorgd dat het watermerk in de plaat zichtbaar bleef, om discusie daaromtrent te vermijden. Vandaar de spatie tussen de twee blauwe vlakken. Een MF-sticker heeft geen politieke-, religieuze- of-wat-dan-ook-betekenis, en in mijn geval belet de sticker in geen geval de leesbaarheid en reflecteerbaarheid van de plaat.
full

Ik heb er in de bijna twee jaar dat ik er mee gereden heb nooit enig probleem mee gehad, zelfs niet bij meerdere routinecontroles, en ben er zelfs opzettelijk mee voorbij de zwaantjes gereden om te zien wat het geeft (ja, als die 69km/u rijden waar je 70 mag rijdt ik die voorbij (zwaantje is de volksnaam bij ons voor motoragent).

... maar als ge op een dag een met-het-verkeerde-been-uit-bed-gestapte-agent tegenkomt ... dan hebt ge pech, en het laten voorkomen, dat haalt niks uit, want de wet is hieromtrent heel duidelijk. Gewoon de boete betalen, is tenslotte "maar" 50€, en ter plaatse verwijderen (totaalkost is dus 51,50€ :P ).

Let wel, als ge een "politiek gezinde sticker" zet, een zogenaamde VL-sticker, en die "over" de B plakt, dan is het een ander verhaal ... kan zomaar effe 500€ kosten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Let wel, als ge een "politiek gezinde sticker" zet, een zogenaamde VL-sticker, en die "over" de B plakt, dan is het een ander verhaal ... kan zomaar effe 500€ kosten!


ik heb hier in nederland wel is iemand met een rood-wit-blauw vlaggetje over z'n NL teken geplakt gezien. niet dat je er blij van word. maarjah :')

ach. ik snap de commotie eigenlijk niet.. zolang alles leesbaar is. en er geen chips in de plaat zou zitten. die de sticker zou kunnen belemmeren. Waarom niet?

Als het niks kwaad doet. waarom zou je er dan zorgen om maken?!
 
Volgens Giel0 wel dus :X . (tenminste als je een sticker hebt geplakt). Heb je een sticker geplakt?
 
Laatst bewerkt:
Volgens Giel0 wel dus :X . (tenminste als je een sticker hebt geplakt). Heb je een sticker geplakt?


Ja. En niet alleen op mijn motor maar ook op de handjes van mijn neefjes en nichtje.
Vroeger op de muren en deuren en schriftjes en mijn neus en..en..en.
Ik heb ze zelfs gespaard. :o

Of geldt het alleen als je MF-stickers plakt?


Gelukkig heeft MBM ook stickers geplakt, dus zijn we samen homo. Phew! :P
 
Hmmm, samen homo....dat is een interessante combi. Als ik (hopelijk morgen!) m'n sticker krijg en plak, ben ik het dus ook. Dat wordt een probleem want ik val nog steeds op vrouwen. Kan anders altijd nog een geslachtsverandering ondergaan, dan klopt het weer. Lastig, lastig.
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier in nederland wel is iemand met een rood-wit-blauw vlaggetje over z'n NL teken geplakt gezien. niet dat je er blij van word. maarjah :')

ach. ik snap de commotie eigenlijk niet.. zolang alles leesbaar is. en er geen chips in de plaat zou zitten. die de sticker zou kunnen belemmeren. Waarom niet?

Als het niks kwaad doet. waarom zou je er dan zorgen om maken?!
Heb dezelfde mening als jij :Y

Maar hier in België heeft dat vooral te maken met de vete tussen Vlaanderen (die dus onafhankelijk willen worden), tegen de rest van België (voornamelijk tegen Wallonië). Bij de invoering van onze nieuwe EU platen maakten die massaal "VL" stickertjes, bedoeld om over de B te plakken, en de "Belgisch-aanhangende-partijen" pikten daar happig op in door daar torenhoge boetes op te zetten ...

... bende kinderen, de politiek in België |( :X

Voor de rest gaan ze hier niet moeilijk doen om een "neutrale" sticker op de plaat. De L-rijders plakken nu ook hun L-sticker, daar waar ik mijn MF-sticker had. Nog nooit iemand horen zeggen dat ze er problemen mee gekregen hadden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In Nederland mag je niets veranderen aan je kentekenplaat .
Plak je er een sticker op dan verander je de plaat . Punt ! Klaar ! Mag niet !
 
In Nederland mag je niets veranderen aan je kentekenplaat .
Plak je er een sticker op dan verander je de plaat . Punt ! Klaar ! Mag niet !
Dacht ik dus ook al. Is hetzelfde als bij ons :Y
Maar met een neutrale sticker als eentje van MF, of een L sticker doen ze (meestal) niet moeilijk, als de leesbaarheid er niet onder lijd, en uw plaat reglementair gemonteerd is (lees: niet te schuin of geplooid enz.)
 
In Nederland mag je niets veranderen aan je kentekenplaat .
Plak je er een sticker op dan verander je de plaat . Punt ! Klaar ! Mag niet !
Hoezo punt klaar.... :?

Meestal is dat na onherroepelijke en onweerlegbare argumentatie.

Als je nou even er bij zet hoe een sticker de kentekenplaat veranderd in de zin van de wet, dan zijn we klaar :Y
 
prachtig dit geleuter :Y en dat is wel een feit :+

Helaas, ik moet je teleurstellen. Je stelt dat 'Prachtig dit geleuter' een feit is, waar dit feitelijk een mening is. Deze mening kan wellicht eenieder op dit forum toebehoren, echter het blijft hoe dan ook een mening, mede vanwege het waardeoordeel wat eraan verbonden is ('prachtig')

:9 :+ *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan