Boete tijdens lessen

ElPadrino

MF'er
28 sep 2005
31
0
Utrecht
ElPadrino dacht vandaag weer eens lekker te gaan lessen, lekker uitgeslapen
tot 10.30, doe mijn lamellen open zie een heerlijk zonnetje schijnen, perfect weer om te lessen *D , aangekomen op de rijschool zegt mijn instructeur dat ik een boete heb, ik dacht die loopt me te dollen, komt hij met de welbekende cjib envelop aanzetten, of ik ff 115 euro wil doneren omdat ik 29 km/uur te hard heb gereden op 2 oktober om 14.02 a2 afslag geldermalsen, ik weet dat het mijn schuld is maar toch baal ik er enorm van, zijn er meer lotgenoten die ook zoiets is overkomen?? :(
 
ik ken wel mensen die een kwartier na het ophalen van het rijbewijs al boetes scoren, maar nog voor je rbw al een boete voor te hard rijden is redelijk uniek :P



Afgezien daarvan denk ik dat er weinig aan te doen valt. Je bent nu eenmaal de juridische bestuurder, de instructeur kan niet ingrijpen oid. Dat is ook de reden dat je al een geldig rbw of theoriecertificaat moet hebben voor je begint met lessen.
 


:^ (that is Guz)

Lijkt mij dat je instructeur hiervoor verantwoordelijk is, je lest nog toch? Dan kun je nog nie op alles tegelijk letten, laat staan op je snelheid })
 
vreemd... werd je toen je te hard reed niet teruggevloten door de instructeur?
"Inhalen dient vlot te gebeuren"

Mijn instructeur raadde me altijd aan om vrachtwagens met minstens 140 te passeren; hoe eerder er voorbij hoe beter.

Alleen justitie deelt die mening niet -O-
 
'Denk er aan, je rijd motor, rij dus lekker vlot door, je mag gerust even ergens te hard rijden als het veilig is maar bekeuringen zijn voor je eigen rekening'

kreeg ik te horen, niks mis mee :)
 
ElPadrino dacht vandaag weer eens lekker te gaan lessen, lekker uitgeslapen
tot 10.30, doe mijn lamellen open zie een heerlijk zonnetje schijnen, perfect weer om te lessen *D , aangekomen op de rijschool zegt mijn instructeur dat ik een boete heb, ik dacht die loopt me te dollen, komt hij met de welbekende cjib envelop aanzetten, of ik ff 115 euro wil doneren omdat ik 29 km/uur te hard heb gereden op 2 oktober om 14.02 a2 afslag geldermalsen, ik weet dat het mijn schuld is maar toch baal ik er enorm van, zijn er meer lotgenoten die ook zoiets is overkomen?? :(

Ben je toen geflitst?
Je hebt cker al wel gecheckt of jij het ook daadwerkelijk bent geweest die dag?

Ben ooit wel eens tijdens autorijlessen geflitst, maar heb nooit iets gehoord van instructeur over betalen. Die wilde op dat moment ook dat ik vlot inhaalde. Daarna was het van: "doe maar even wat rustiger, volgens mij zag ik wat flitsen."
Denk dat dat het verschil is met motorrijles, je bent zelf verantwoordelijk aangezien de instructeur niet kan ingrijpen.
 
Tja, je had toen minimaal (((120+29)/97)*100)*1.05 = 161 op je snelheidsmeter staan.
Is toch wel een beetje veel van het goed tijdens rijles. :+ :]
 
115 pleuri!!
HAHA
dat is twee keer lessen
_O- :} :}

[edit]
Je kan overdrijven met smilies
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:^ (that is Guz)

Lijkt mij dat je instructeur hiervoor verantwoordelijk is, je lest nog toch? Dan kun je nog nie op alles tegelijk letten, laat staan op je snelheid })

Nope instructeur is hier niet verantwoordelijk voor. Je bent juridisch bestuurder, met de auto is het een ander verhaal.
 
En wat als je op zo'n motor lest waarbij de intructeur achterop zit?

Wel balen voor je EP maar ik zeg ook: inlijsten :+
 
Nope instructeur is hier niet verantwoordelijk voor. Je bent juridisch bestuurder, met de auto is het een ander verhaal.
het gaat ff niet om de verantwoordelijkheid, maar de instructeur kan je wel ff waarschuwen dat je, mischien onbewust, te hard rijdt.
Ik werd er altijd fijntjes op gewezen als ik te enthiousast bezig was.


en 30km te hard overkomt je niet 123

we hebben het wel over lesmotoren he? :+
 
het gaat ff niet om de verantwoordelijkheid, maar de instructeur kan je wel ff waarschuwen dat je, mischien onbewust, te hard rijdt.
Ik werd er altijd fijntjes op gewezen als ik te enthiousast bezig was.


en 30km te hard overkomt je niet 123

we hebben het wel over lesmotoren he? :+

'zo snel mogelijk naar die 80' wordt er bij mij telkens gezegd...
kan dus wel begrijpen dat je soms wel iets te hard rij :+

maar 29 km te hard.... _O-
 
Misschien ff een blonde vraag...

Wat nu als je meer dan 50km te hard hebt gereden... ?
Je hebt dan nog geen rijbewijs.. dus die kunnen ze niet afpakken... :+


?????????
 
hmm, het lijkt me toch dat je instructeur je dan had moeten terugfluiten. Kun je dat echt niet proberen afschuiven op je rijschool? Heb er nooit de regels op nagelezen maar is de instructeur niet verantwoordelijk voor dergelijke dingen?
En als je nou een ongeluk zou veroorzaken? Ben je dan ook niet via de rijschool verzekerd???
Trouwens, ik veronderstel dat je instructeur even hard achter je aan reed?
 
Terug
Bovenaan Onderaan