Mee eens, maar hoe krijg je die kruipolie tussen de kop van de bout door de schroefdraad in?Aceton werkt sterk capillair en zal door de porien van het roest/oxide/carbonaat (meeste verwering hebben een belangrijk deel koolstof in zich) heendringen, net als cola zou doen... met het indringen van de aceton wordt olie meegenomen wat voor de smerende = lossende werking moet gaan zorgen... De aceton draagt de olie feitelijk naar binnen, het heeft weinig nut om het op de kop van de bout te spuiten, wel op de schroefdraad/moerkant
Mee eens, maar hoe krijg je die kruipolie tussen de kop van de bout door de schroefdraad in?
Dat is leuk als het ondergedompeld is in een bak maar als je er een druppel op spuit en die valt er af dan is er weinig meer om er in te trekken.Ook hier geldt: v = s / t
Tsja... als v = 0 dan t is oneindig
Bedoel je deze: Rusty Penetrant - 400mlAan de meest kruipolie soorten heb je in dit geval niet veel die hebben vaak niet een roest/oxide oplossend vermogen om in dit geval te werken
Weet trouwens niet eens of dat er nog is kende roest/oxide oplossende kruipolie van Kent industries al ben ink bang dat die er niet meer is gezien dat al weer 30 jaar gelden was
jahoor, moet het alleen effe losgeschroefd wordenIk weet niet of het linksysteem in een bak te leggen is?
Als er geen kruipolie in komt dan komt er ook geen electroliet in... de buitenkant zal wel mooi schoon worden.Nah wat let je!
Dat is (helaas) de enige juiste constatering.De bus zit opgesloten tussen de stalen platen aan het frame. De kop van de bout zit vast tegen de stalen plaat. De kruipolie moet tussen de kop van de bout en die stalen plaat door en dan nog door het boutgat voordat het bij die bus is waar het dan ook nog in moet. Ik geef dat erg weinig kans van slagen.
Heeft helaas weinig opgeleverd.Wat een geduld... Mogelijk kan de dalai lama nog een cursus bij je volgen?
Heb er groot respect voor dat je alles zo rustig aan blijft pakken en netjes probeerde te doen.
Nou dat zit wel muur vast. Wanneer zelf roodgloeiend stoken niet heeft geholpen dan weet ik ook niet meer. Succes met slijpen. Pas op dat je niet uit schiet.Dat is (helaas) de enige juiste constatering.
Heeft helaas weinig opgeleverd.
Afgelopen dinsdag de bout 3 maal met een inductie-heater roodgloeiend gestookt, helaas zonder resultaat.
Hij blijft muurvast zitten.
Morgen gaat de slijptol erin.
Nee, gezien de krachten die ik hierop reeds heb losgelaten zag ik hierin weinig toegevoegde waarde.Nog niet geprobeerd met een draadeind eraan lassen en zo een trekker creëren?
Gelukkig was stap 5 niet nodig..TOOL EXPECTATIONS
Was idd nog een puzzeltje, maar het is gelukt.Succes met slijpen. Pas op dat je niet uit schiet.
Je vergeet dat je hiermee tevens erg veel warmte in de bout brengt.Nee, gezien de krachten die ik hierop reeds heb losgelaten zag ik hierin weinig toegevoegde waarde.
Gelukkig was stap 5 niet nodig..
Was idd nog een puzzeltje, maar het is gelukt.
Bekijk bijlage 1476737
Helaas niet zoals gehoopt maar bijdeze is het probleem opgelost dus wat mij betreft kan hier een slotje op.
Was ook mijn eerste reactieJe vergeet dat je hiermee tevens erg veel warmte in de bout brengt.
Wat je nu gedaan hebt zou echt mijn laatste optie zijn.
Heb je al een andere?
Je hebt helemaal gelijk hoor maar, zoals al eerder gezegd, heb ik dit gedaan in combinatie met de hete lucht brander en later met de inductie heater. Bloemert Motoren had nog eentje liggen wat de beslissing om de slijper erin te zetten zekers bespoedigde. In de 2 dwarsdoorsneden kon je ook duidelijk zien dat hij over de volle lengte (4cm) vast geroest zat.Je vergeet dat je hiermee tevens erg veel warmte in de bout brengt.
Wat je nu gedaan hebt zou echt mijn laatste optie zijn.
Heb je al een andere?