Heb ik gelukkig (nog) geen last van, maar heb wel vaak gehoord dat lensen niet wat is, als die verdraaien zie je ook geen f**k meer en dat is uiteraard niet echt lekker op de motor.
Laatst met lessen reed ik samen met iemand die had ook een bril met glazen die bijkleuren in de zon, hij had helemaal geen last van laagstaande zon en ik kwam nog bijna in de problemen in een bocht..mischien een goede optie van die bijkleurende glazen(die ongetwijfeld erg veel euro\'s kosten)
Dus geen last van droge lensen of dat ze verdraaien?
En problemen bij hoge snelheden met vizier open?
Ik heb een bril, is niet ideaal, maar je moet wat.
Ik heb wel eens lenzen geprobeerd, maar steeds dat gepruts om ze in te doen.
Aangezien ik nogal lui ben houd ik het dan maar bij m\'n bril.
Ik heb trouwens nog nooit last gehad dat ik tegen het montuur aan heb lopen kijken.
Op zondag 10 februari 2002 01:49 schreef poohbeer het volgende:Bril sucks bigtime maarja, dat weet elke brildrager wel.
(o ja. tip voor lensen. heb ze wel eens gehad) neem nooit half jaar lensen. die zijn te dik.
neem maand want die zitten beter.)
In zo\'n situatie is een bril weer de betere oplossing.Precies, maar ook als je ze wel eens te vaak kwijtraakt zijn ze handig. Diverse keren met m\'n zatte kop in een klein donker tentje (kampeertentje niet fout tentje) lenzen uit proberen te doen. Lenzen uitdoen ging wel, maar netjes opbergen lukte niet.
kijk. is heb cylinders in bril.
kijk als je alleen veraf hebt en de lens draait heb je daar geens last van.
Ik heb de pech dat ik cylindrisch heb
In zo\'n situatie is een bril weer de betere oplossing.
Nadeel is dat lenzen ook zuigen.
Op zondag 10 februari 2002 02:05 schreef poohbeer het volgende:
PS: 2x -12 hier
Ik zou toch echt kiezen voor lenzen op de motor.
Zachte lenzen schuiven niet of nauwelijks en bieden zelfs nog wat bescherming bij zandkorreltjes of ander klein grut dat erin je ogen kan waaien. Zonder lenzen heb je dan toch snel last van irritatie.
YZF1000R