Okay.. we hadden 't over ankerplaten..
Dit is er 1.. Note de 'geniale' oplossing van de zwevende bus voor de remsleutel met het idee dat hij zichzelf centreert. In theorie een prima lapmiddel als je er van uit gaat dat alles toch scheef/te ruim is.. Maar.. soms kan de achterrem ook keihard terugklappen.. en heb wel eens een gebroken remschoen meegemaakt.. toeval?
Zie de verschillen..
En nu de veel dikker en massiever aanvoelende Duitse versie (Deze man heeft meer heel prima aftermarket-onderdelen).
De passing voor de as klopt gewoon en de remsleutel is niet alle kanten (ook diagonaal) op te bewegen... Grosses Unterscheid!
Bij het inbouwen wordt duidelijk dat de dikke vulring die origineel tussen de ankerplaat en de achterbrug zit, komt te vervallen, want het nwe ding is precies die dikte dikker.. overal.. Ik ga het steeds leuker vinden.
Na inbouw van het wiel... yup die ketspandingen, ga morgen wel-opnieuw- nakijken.. Timmermansoog zegt is nu wel - min of meer- okay.. en met een enfield moet je misschien ook niet meer wensen.
De rem afstellen voelde al anders.. minder vaag/sponzig.. directer aangrijpen (bonk..) en moest de veer naar de remlichtschakelaar (pff al die electra
) 1/3de inkorten om werkt te dingesen..
Goed, testrit, straat uit.. ja er is respons maar het, schoenen moeten nog 'zetten' en de trommel (Enfield is achtertandwiel/trommel in 1) is ook niet altijd maatvast?
Goed, Dörp uut, gaas op die lollie.. blaffende honden, paniekerige paarden, bij iedere keer remmen ook achterrem bijpakken uit gewoonte om het remlicht en hey..
Fuckski..
Remt best goed? Nu al? wist nieh dattet kon achter?
Als (..) ik de diesel nog goed krijg ga ik daar ook zo'n ding op zetten, hoewel die ankerplaat redelijk is. De kwaliteit van - dit soort- onderdelen kan serieus enorm verschillen..
De inland versie als bizarre prut, erna als vb de Voorrem ankerplaten die voor de NL-markt werden geleverd en de totaal andere/sterkere voorrem ankerplaten die voor de Duitse markt geleverd werden??
Kost ook wat meer, maar absoluut geld waard (28 euro vs 90 euro zeg maar)
Damn, voelt wel wat eng om zoveel te investeren (vering voor/achter, remmerij voor met alles erbij, nu achter, blok/bak) dus hopen dat de rest zich goed houdt.. vorkkeeringen zijn onderweg want zweet wat maar.. jemig.. is nu wel erg leuk ding aan het worden?