Bullet erbij..

Maar dan is het meestal goedkoper om een selflocknut te gebruiken. Een moer met kunststofring. Die kan in principe ook niet loskomen. Dat zou ik doen.
 
Bij een bout/moer combinatie gebruik je onder de boutkop en onder de moer een NL ring.
?? Wageffe, ik snap er nu geen fuque van.. de 2 NL ringen moeten toch direct op elkaar?? Voor het wig-effect??

Off bedoel je zoals hier?? Een 'paar'aan beide zijden?/
Ik dacht dat alleen aan de kant van de moer afdoende was...
'Gewone' borgmoeren ahd ik ook geprobeerd, maart weet niet meer of ze nog nieuw waren of al gebruikt, en dat maakt wel uit..
nord-lock_joint-guide_steel-construction-washer_through-holes.jpg
 
?? Wageffe, ik snap er nu geen fuque van.. de 2 NL ringen moeten toch direct op elkaar?? Voor het wig-effect??

Off bedoel je zoals hier?? Een 'paar'aan beide zijden?/
Ik dacht dat alleen aan de kant van de moer afdoende was...
'Gewone' borgmoeren ahd ik ook geprobeerd, maart weet niet meer of ze nog nieuw waren of al gebruikt, en dat maakt wel uit..
nord-lock_joint-guide_steel-construction-washer_through-holes.jpg
Een NL ring is een combinatie van de twee wigringen.
Ik bedoel dus zoals het plaatje.
Maar in deze situatie zou ik voor zelfborgende moeren kiezen, nieuwe, goede.
 
Damn, wat leer ik veel van jou vandaag bij!!:}
We moeten eens bier, pizza & een container Poolse snollen doen!

Zijn zelfborgende moeren er in verschillende kwaliteiten/soorten? Ik ken alleen die met een blauwe plastic borglaagrandjedinges...
 
Ik snap de theorie van het systeem, maar de kop van de bout of moer- in theorie- kan over de ring heen slippen zonder dat de aanliggende ring 'mee' wordt getrokken?
Je hebt onderlegringen, die zijn glad en dienen om indrukken van een zacht materiaal een beetje te voorkomen.
Dan heb je (tand)veerringen die bijten zich vast in de aandraairichting en verhinderen het loskomen van de bout of de moer.
 
..blijf het vreemd vinden dat ik de bouten die ik rijkelijk met loctite had gemonteerd (en alles ontvet van tevoren) moeiteloos weer kon losdraaien?
 
..Was nieuw? Vreemd.. heb de neiging om EN NL-ringen, en LT en nwe borgmoeren te gebruiken.. maar wat er nu gebeurde? Bij het vorige blok trilde er in 60 K. km nix los en dit blok trilde niet veel meer.. Nou ja.. 1 stap tegelijk. Eerst moet er een olie-aftapgat geboord & getapt worden aan de 'voorzijde''.
 
Neej, de 4 bouten waarmee het blok op he subframe zit worden helemaal niet warm....
 
Ik heb net m'n assortidinges doos NL-ringen bekeken en als ik voor alle 4 M10 bouten boven en onder een NL ring wil hebben kom ik tekort.. Damn damn.. zouden ze los te vinden zijn?

Hier een foto van een ring boven 1 van de ovale gaten.. moet wel/niet kunnen?
1679048172482.jpeg
 
Ik snap nog steeds niet dat bij een 'doorgaande verbinding' aan beide zijden een NL-ring moet.. een veerring of kartelring monteer je toch ook aan 1 kant? Is het louter om het torderen van de boutkop te voorkomen en 'extra' zekerheid te geven?
 
Het principe van een NL is er op gebaseerd dat 1 kant vast is.
Om dat te bereiken moet je aan de andere kant ook een NL gebruiken.
 
Dus toch!
Zie je wel! Mijn kleuterjuf had niet gelijk!
Ik ben niet zo achterlijk als ik eruit zie!
 
Kijk, ik snap die lostrildingen nog steeds niet, er moet wat achter zitten maar het maakt me wel erg onzeker.. Nog niet alles in - in mij- gestabiliseerd.. Nou ja, als dit 't ergste is..

Ik heb diesel-enfields gezien met ruggerini blokken.. die stonden te dansen op de middenbok als ze stat. liepen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan