Volgens mij zag ik een paar weken geleden zijn jawa te koop staan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Intussen heb ik wat ontdekt aan de ankerplaat van de diesel (die bijna een ton heeft gelopen)..
Het kan veel verklaren en ik heb er 3 theorieën over..
Niet te veel twijfelen. Ik denk dat een heleboel mensen hier blij zijn dat je er weer bentGoed, met enige twijfel weer hier..weet zelf ook even niet zo goed waarom.
Intussen aandacht moeten verleggen naar andere dingen en aandacht verlegd naar een andere eh, tak van hobby.
Goed, met enige twijfel weer hier..weet zelf ook even niet zo goed waarom.
Intussen aandacht moeten verleggen naar andere dingen en aandacht verlegd naar een andere eh, tak van hobby.
Ook als je serieus moeite doet iemands adres te achterhalen omdat je HEEL erg benieuwd bent of hij je ook 'jankerd' noemt- nadat je hem op wangedrag hebt aangesproken
-Bekijk bijlage 1653792Bekijk bijlage 1653793
als je voor zijn neus staat (is echter niet naast de deur, wellicht klus voor de yammie) is het misschien een idee andere dingen te gaan doen.
Intussen gesleuteld, gereden, af en toe heropvoedkundig bezig geweest (je moet toch wat doen om scherp te blijven tijdens lockdown) en mede gebrouwen van lokale imkerhoning.
On topic- We waren bezig met de enfield en liep vast met de bak, of de bak liep vast, of het 1 door het ander eh..
Zowel de bronzen bussen van de hulpas- die al versleten nokken had?- en de kogellagers heb ik vervangen want die waren ERG slecht...
Corresponderende tandwielen zagen er ook beschadigd uit..
Bekijk bijlage 1653791
Goed, onderdelen besteld, o.a. een close-ratio setje.. Dat is een set van 2 tandwielen die de eerste 3 versnellingen van de bak langer maken waardoor het 'gat' tussen de 3 en 4 niet zo groot is. De overbrengingsverhoudingen van de bak 'ab Fabrik' stammen nog uit het leger. zodoende.
Het moet ook beter voor de krukas zijn als je in de 3 nu gewoon naar 80 door kan trekken en hij niet meer in de 4 op een laag toerental (hoge belasting en lage oliedruk) er helemaal bovenop hoeft te klimmen..
Goed, geld uitgegeven, onderdelen binnen, lagers op hun plek, alles geïnstalleerd en.. het spul wil niet draaien?
Ik ga er mee naar iemand die zede bakken kent en een draaibank heeft en we komen er achter (hij komt er achter) dat de nieuwe hulpas (dat ding met de kapotte nokken) eiert? en niet zo'n beetje ook?
Na overleg met de verkoper krijg ik een andere die wel recht zou zijn(kuch..) en we kunnen verder...
Mja deze is rechter maar nog niet zoals de heer het bedoelt heeft. een oplossing word gevonden door het tikje ruimen van de bronzen bussen.
Nu moet het draaien toch??
Nope..
We krabben ons opnieuw achter de oren en na wat frutten kom ik er achter dat het gat, wat geboord is voor de bronzen bus aan de aandrijfzijde gewoon hartstikke scheef zit??
Okay, nu valt het kwartje.. De tandwielen en nokken van de hulpas waren niet versleten/kapot door slechte harding, maar omdat het gewoon enorm klem heeft gezeten en gewrikt?
Goed, herboren, bus er in en alles draait. De bak kan worden ingebouwd en gaan verder naar het blok..
(de plaats over waar de ingevoegde afbeeldingen komen heb je niet voor het zeggen?)