Omdat ik de motor toch graag een keer wilde starten voordat ik alles uit elkaar haalde heb ik de startmotor uit elkaar gehaald en deze van binnen goed schoongemaakt. De motor zal gestart moeten worden met een auto accu omdat de accu die erop zat niks meer zal doen. Eerst wilde ik dus alleen de draden aansluiten die nodig waren om de motor te laten draaien. Hiervoor had ik een schema gevonden. Eerst heb ik de originele kabelboom ontleed om ook bruikbare draden te maken die ik voor de nieuwe kabelboom kan gebruiken.
Zoals je ziet heb ik zelf in het schema een draad erbij getekend dat komt omdat ik alles had aangesloten zoals het schema aangeeft maar nog steeds geen vonk had. Met hulp van het forum van mede virago eigenaren en
@Carburateur bleek er een 5de draad te zijn waar 12V op moest staan voor de zijstandaard schakelaar.
Nadat alles aangesloten was en er een goede vonk was werd het tijd om te starten. Maar daar had de motor geen zin in.
Met remmenreiniger heb ik de motor ook nog aan de praat proberen te krijgen maar dat had geen nut. Aangezien de slechte staat van de carburateur ga ik de motor proberen te starten als het blok weer netjes is gemaakt.
De carburateurs heb ik uit elkaar gehaald om netjes schoon te maken en ultrasoon te reinigen maar dit moet nog een keer goed gebeuren als ik de carburateur behuizing ook uit elkaar haal.
Ik ben ook nog bij
@BramvandenElzen op bezoek geweest om naar zijn XV te kijken en ideeën op te doen. Ik wilde ook graag een upside down voorvork omdat de voorvork die in de motor zat niet meer te redden was en er dan toch een andere moet komen. Daarvoor heb ik een gevraagd advertentie hier op het forum geplaats en
@dzow had nog een hele mooie GSXR voorvork liggen die ik voor een hele nette prijs kon overnemen.
@Carburateur heeft deze voor mij meegenomen toen hij zijn project daar ging ophalen. Nogmaals dank hiervoor.
Het project gaat de laatste tijd wat langzamer als dat ik zou willen omdat er een crossmotor is verkocht en daar een nieuwe voor in de plaats is gekomen. Deze moet helemaal opnieuw opgebouwd worden en daar gaat ook teveel tijd in zitten.
Eigenlijk weet ik ook niet waarom ik zo snel klaar wil zijn met het project. Ik hoop in september mijn rijbewijs te halen en mag met deze motor zonder aanpassingen toch pas met het A rijbewijs zonder code 80 rijden. Dus dat is toch pas over 2.5 jaar.