Cagiva SST350 ala verde verbouwing

Puur toeval Wim, ik wilde eigenlijk het frame en de velgen laten coaten maar dan wordt het allemaal wat te duur. Dus op naar de action. Ik wilde het frame ook goud maken maar had nog wat zilver over en dat pakte goed uit. De tank ga ik actionrood met zilver maken. Heb wel voor een dikke 20 euro spuitbussen gekocht bij de Action. _O-
Nu nog nieuwe bandjes erop, zit te denken aan Michelin M45's. Zijn bandjes voor lichte motoren en kosten maar de helft van een BT45.
Oja de spuitcabine is idd het grasveldje, nou ja gras, het wordt tijd voor een maaibeurt maar ik kan me er maar niet toe zetten :N
Is dat benzine bestendig?
 
Het begint al aardig op te schieten.
7ih.jpg

ljb5.jpg

mooie bandjes:
xrcl.jpg

acherband komt morgen aan als het goed is.
 
Leuk ding maar is een 125cc en flink aan de prijs voor een motor zonder papieren.
 
Ik heb er ook één.

Met een Supertrapp uitlaat van een Buell.

full

full

full
 
Tju dat is leuk, loopt ie daar wel goed op? Ik dacht dat het nogal nauw kwam bij een tweetakt v.w.b. de uitlaat.
 
Tju dat is leuk, loopt ie daar wel goed op? Ik dacht dat het nogal nauw kwam bij een tweetakt v.w.b. de uitlaat.
Dacht ik ook.
Nadat ik het ding er al op had gezet :')

Rijdt verder prima, maakt veel herrie :)
 
Vandaag weer verder met de cagiva.
Vanmiddag naar buiten om te starten maar dat lukte niet ;(
De motor liep heel even en niet echt lekker. Nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Er is vonk en er is benzine dus nu uitzoeken wat er aan de hand kan zijn.
tips zijn welkom.
eyyw.jpg

ecjh.jpg
 
Wat ik nou toch meemaak!
Het niet starten was een kwestie van de carburateur wat beter afstellen. Daarna startte de motor drect.
Paar rondjes door de straat gereden en even stationair afstellen totdat ineens de motor vol gas begint te draaien. Ik zet direct het contact uit maar zonder resultaat. Dan maar de bougiekap er af maar ook dat helpt niet :? :? :? :? :?
De motor blijft in volle toeten doordraaien. Benzinekraan dicht totdat uiteindelijk de motor afslaat. Gelukkig niet vastgelopen want de kickstarter gaat nog gewoon rond.
Maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Een motor die door blijft draaien terwijl ik de bougiekap eraf trek.
Iemand een idee wat hier aan de hand was?
 
Diesel?

Ik heb hetzelfde een keer gehad bij een suzuki dr650. Bougiedop eraf en gewoon doorlopen, bleek later een twin spark te zijn. Of jouw Cagiva da nou ook is betwijfel ik ten zeerste.

Ik schat iets met zelfontbranding, maar snap nogniet helemaal hoe.
 
Laatst bewerkt:
Ontsteking niet op tyd?
carter vol met benzine en een lekke krukas keerring?
 
Pff, laatste theorietje misschien. door het vele starten is er veel benzine in de , ja waar ergens?, motor gekomen die later is gaan verbranden. Er werd ook benzine langs de uitlaat geblazen tijdens de startpogingen.. Blijft natuurlijk raar dat als je het contact uitzet en de bougiedop er af haalt de motor toch blijft draaien. Hoop het in ieder geval niet meer mee te maken.
 
Zal ik doen hoewel ik daar niet aan ben geweest en het een electronische ontsteking is.
Filmpje voordat ie op hol sloeg:
 
Heeft niets met de ontsteking te maken, aangezien hij gewoon lekker doorgaat als je de bougiekap lostrekt.
Om de motor te laten lopen heb je 3 dingen nodig: brandstof, zuurstof en een vonk.
Als je de motor uitzet - contactslot, dodemansknop of bougiekap lostrekken - heb je geen vonk meer van de bougie, terwijl de carburateur wel het brandstof-zuurstofmengsel blijft leveren (de zuiger staat namelijk niet direct stil).
Iets anders zorgt nu dus voor die vonk. Dat "iets anders" kan verontreiniging in de verbrandingsruimte zijn, zoals koolafzetting die blijft nagloeien.

Dit kan wel veel schade veroorzaken als de zelfontbranding begint voordat de zuiger het bovenste dode punt heeft bereikt.
 
Bedankt voor de uitleg. Ik kan me ook niets anders voor stellen. Tijdens eerdere startpogingen kwam er zwarte smurrie (benzine) langs het uitlaat spruitstuk gedruppeld. Ik denk dat er een ophoping is geweest van roet met benzine die deze ellende veroorzaakte. Vandaag weer even een stukje gereden en er is niks meer aan de hand.
Hopen dat het zo blijft.
 
Vandaag voor het eerst lekker kunnen rijden. De voorrem liep telkens aan, bleek ik iets verkeerd gemonteerd te hebben. Krijg je als je geen goed boek hebt.
Heerlijk superwendbaar fietsje trekt als een gek en ook bospaadjes zijn dikke pret.
Oja nu weet ik ook waarom die knipperlichtjes zo goedkoop zijn. Zijn er al 2 afgebroken. })
 
Wat ik nou toch meemaak!
Het niet starten was een kwestie van de carburateur wat beter afstellen. Daarna startte de motor drect.
Paar rondjes door de straat gereden en even stationair afstellen totdat ineens de motor vol gas begint te draaien. Ik zet direct het contact uit maar zonder resultaat. Dan maar de bougiekap er af maar ook dat helpt niet :? :? :? :? :?
De motor blijft in volle toeten doordraaien. Benzinekraan dicht totdat uiteindelijk de motor afslaat. Gelukkig niet vastgelopen want de kickstarter gaat nog gewoon rond.
Maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Een motor die door blijft draaien terwijl ik de bougiekap eraf trek.
Iemand een idee wat hier aan de hand was?

Dat heb ik ook gehad met dezelde motor!! de mengselschroef zit tussen schuif en spruitstuk in(toch?), dus indraaien is armer.. wellicht was het mengsel te arm waardoor een kooldeeltje ging fungeren als gloeiplug..
 
Zou zomaar kunnen want daar heb ik idd aan gedraaid.
Na het zuiver maken heb ik de beide stelschroeven er weer in gedraaid met hetzelfde aantal slagen. Maar toen startte ie dus niet. Na de grote stelschroef wat verder uit te draaien startte de motor direct. Deze stond ook maar een halve slag uitgedraaid. Het kleinere schroefje (rechts op de foto) stond ruim 3 hele slagen uitgedraaid. Maar door het trillen ging het alle kanten op. Zat ook geen veertje in dus dat heb ik er in gezet van een andere ouwe carb. Als ik het goed begrijp is de kleine stelschroef voor de lucht en stationair afstellen toch? Of is het helemaal anders? Dan lees ik het graag hier.
dellortoclean.jpg
 
Ik vind de motor ook "bokkig" lopen als je het gas dichtdraait. Draai dan liever wat lager in toeren (versnelling hoger) zodat het minder wordt. Misschien toch nog wat beter afstellen? Deed de motor trouwens ook al voordat ik hem uit elkaar haalde.
 
Dat bokkige op deellast hoort er bij..
Als de stelschroef aan de luchtfilterzijde van de gasschuif zit, is het een luchtstelschroef (naar buiten is meer lucht)
Als de stelschroef aan de spruitstukzijde zit, is het een benzinestelschroef-naar buiten is rijker mengsel-.

Heb je misschien ook een te hete bougie er in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan