Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

vraagje: op de tank van mijn 650 is de lak eraf en ik zou dit willen laten bijwerken en de Raptor ineens ook in een andere kleur steken. Ik had daarvoor een offerte gevraagd en kreeg te horen dat het me 800 euro excl BTW zou kosten om dat te doen... en dat vind ik nogal duur eerlijk gezegd. Zeker omdat het enkel over tank, spatbord, windscherm en die kleine dingen aan het zadel gaat (dus niet het frame zelf of de velgen)

Zijn er hier mensen die hun Raptor laten herspuiten hebben? En zo ja, wat hebben jullie betaald?

Foto van de tank:
https://www.dropbox.com/s/7exiil838432yul/2014-04-04 18.26.32.jpg

Hij is nu dus rood en ik zou hem graag in het (mat)zwart willen zetten.
 
Plastic tank, dat geeft ook problemen met het lakken.
Ik dacht polyamide (PA) als ik't goed voor heb.

Zorg dat je'n goeie spuiter hebt, die weet wattie doet, want de lak moet dampopen blijven, anders bladdert hij er zo terug af.

Ik heb €300 betaald voor de tank alleen...
 
Plastic tank, dat geeft ook problemen met het lakken.
Ik dacht polyamide (PA) als ik't goed voor heb.

Zorg dat je'n goeie spuiter hebt, die weet wattie doet, want de lak moet dampopen blijven, anders bladdert hij er zo terug af.

Ik heb €300 betaald voor de tank alleen...

thanks for the tip! Heb je een adresje?
 
Adres :
Carrosserie Hugo Crommelinck
Brusselsesteenweg 324
9090 Melle
BELGIË

Telefoon:
0032 92 52 13 30

Niet goedkoop, geeft graag veel uitleg, maar ongelooflijk behulpzaam en een absolute vakman met detailkennis op gebied van carrosserie en lakken.

schuren:
p4pb7568311.jpg

p4pb7568316.jpg

p4pb7616380.jpg


Ik had een spatter verf af waar je ziet dat er diepst doorgeschuurd is. Daar kan je ook mooi de lagen zien die de tank origineel mee heeft:
mat anthraciet (volledig weggeschuurd) - creme - donkergrijs - zwart - lichtgrijs en daaronder het grijze van de kunststof

materiaalspecifieke grondlaag:
p4pb7616381.jpg


afwerkingslaag cagiva nero:
p4pb7636796.jpg


stickers:
p4pb7644524.jpg

p4pb7644526.jpg


Geen idee meer hoeveel lagen erop liggen, maar zo dun mogelijk spuiten schijnt belangrijk te zijn.

Voor:
p4pb7493781.jpg

Na:
p4pb7753213.jpg


Straks nog een toerke knallen.
 
Nope, alles door de vakman. Tip die hij gaf was van enkel de vlakken te schuren en vooral niet de hoeken ('edges').
Die worden automatisch meegeschuurd bij het schuren van de vlakken. Als je ze op kunststof oppervlakken effectief mee schuurt, schuur je ze direct weg en verliest de tank veel van zijn vorm en karakter.

En zo weinig mogelijk tot op het blote kunststof schuren. Schuren op de KS trekt vaak draden, die je onmogelijk nog goed krijgt. Waar de lak nog goed vasthangt (bij mij ongeveer overal), vooral niet dieper schuren.
 
Laten maken via 't werk. Bij een professionele firma, super kwaliteit.

Ik wil vanavond wel eens kijken, ik denk dat ik de vectorfile nog ergens staan heb.
 
nog een andere vraag: ik ben op zoek naar paddockstands voor de Raptor 650, en daar zijn blijkbaar nogal wat verschillende "maten en gewichten" in. Kan iemand er aanbevelen? Of heeft iemand er toevallig te koop?
 
Heeft iemand hier trouwens een idee met welk ander merk motor het stuur van een Raptor 1000 overeen komt, in verband met stuureind adapters/gewichten? (stuur diameter).

Ga er even vanuit dat mijn stuur dan iig nog wel de originele is :+
 
Heeft iemand hier trouwens een idee met welk ander merk motor het stuur van een Raptor 1000 overeen komt, in verband met stuureind adapters/gewichten? (stuur diameter).

Ga er even vanuit dat mijn stuur dan iig nog wel de originele is :+

Is een 22 mm stuur, bij stuurgewichten zitten meestal verloopjes om het pas te krijgen.
 
Ik heb voor de liefhebber een setje originele dempers voor een Raptor 1000 liggen. Verder heb ik ook nog een origineel achterlicht voor de Raptor.

Gratis af te halen in Roosendaal. Iemand interesse?
 
Ik heb voor de liefhebber een setje originele dempers voor een Raptor 1000 liggen. Verder heb ik ook nog een origineel achterlicht voor de Raptor.

Gratis af te halen in Roosendaal. Iemand interesse?

Ik heb zeker interesse, maar ik kan ze dan vrees ik pas maandag ophalen.
 
Weet iemand of het voorspatbord en de kapjes onder het zadel van ABS zijn gemaakt of van een ander soort plastic? Pootje van mijn voorspatbord is namelijk afgebroken en wilde kijken of ik het kon plastic lassen of lijmen met MEK?
 
Weet iemand of het voorspatbord en de kapjes onder het zadel van ABS zijn gemaakt of van een ander soort plastic? Pootje van mijn voorspatbord is namelijk afgebroken en wilde kijken of ik het kon plastic lassen of lijmen met MEK?


Zijn volgens mij verschillende materialen, de zijkapjes zijn van zwart kunststof terwijl het voorspatbord van wit kunststof is.

Die zijkapjes lijm ik met siliconenkit, dat blijft goed zitten en dan is het nog een beetje flexibel, eerder lijmde ik deze met 2 componentenlijm en dan braken ze naast de lijm weer af.
Voorspatbord is volgens mij een vervanging voor met dikkere pootjes, weet niet of die nog verkrijgbaar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan