Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Ik neem aan dat de motor goed warm is als je dat voelt?
In principe zou ik zeggen de tps instellen en synchen. Maaarrrr als je open uitlaten hebt gemonteerd en een open filter dan is het ook belangrijk de motor daar goed op af te laten regelen.
Ik laat de motor eerst netjes goed warmdraaien voordat ik wat hoger in de toeren kom. Motor is dus inderdaad goed warm dan.

Hoe zou ik dat kunnen doen? Die TPS instellen en synchen? Toen ik de motor kocht zaten er al andere (Superpole) uitlaten op. Ik ga ervan uit dat de motor daar juist op afgesteld is. Misschien dat ik morgen even langs de dealer ga om het probleem voor te leggen.
 
Ik laat de motor eerst netjes goed warmdraaien voordat ik wat hoger in de toeren kom. Motor is dus inderdaad goed warm dan.

Hoe zou ik dat kunnen doen? Die TPS instellen en synchen? Toen ik de motor kocht zaten er al andere (Superpole) uitlaten op. Ik ga ervan uit dat de motor daar juist op afgesteld is. Misschien dat ik morgen even langs de dealer ga om het probleem voor te leggen.

Daar zou ik nooit zomaar vanuit gaan. Heel veel mensen klappen zo'n uitlaat eronder en denken, ik vind het wel best.

Iets met aannames :P
 
Hallo, ik kan het mishebben maar volgens mij maken open uitlaten op een 4 takt geen grote verschillen. Bij een 2takt des te meer omdat dit expansie uitlaten betreft. Dus ik denk dat je het ergens anders moet zoeken. Benzine toevoer/ filter misschien?
 
Daar zou ik nooit zomaar vanuit gaan. Heel veel mensen klappen zo'n uitlaat eronder en denken, ik vind het wel best.

Iets met aannames :P

Tot de opkomst van het internet was dat ook algemeen zo... Sindsdien moet iedereen geld uitgeven voor een remap.

Wat niet wil zeggen dat het niet effectief beter is te remappen, da's de enige manier om het optimum eruit te halen.

In de 60's werden racemotoren afgesteld door de uitlaatgassen te ruiken...
 
Laatst bewerkt:
Daar zou ik nooit zomaar vanuit gaan. Heel veel mensen klappen zo'n uitlaat eronder en denken, ik vind het wel best.

Iets met aannames :P

Over aftermarket uitlaten gesproken... :)

Ik heb nog korte (originele, dus niet ingekort) Laser dempers liggen, passend voor een Raptor 1000. Iemand interesse in? Komen lekkere klappen uit!

Op pagina 39 van dit nest staat wel een fotootje.
 
Laatst bewerkt:
Tot de opkomst van het internet was dat ook algemeen zo... Sindsdien moet iedereen geld uitgeven voor een remap.

Wat niet wil zeggen dat het niet effectief beter is te remappen, da's de enige manier om het optimum eruit te halen.

In de 60's werden racemotoren afgesteld door de uitlaatgassen te ruiken...


:^
 
Tot de opkomst van het internet was dat ook algemeen zo... Sindsdien moet iedereen geld uitgeven voor een remap.

Wat niet wil zeggen dat het niet effectief beter is te remappen, da's de enige manier om het optimum eruit te halen.

In de 60's werden racemotoren afgesteld door de uitlaatgassen te ruiken...
Zo gebeurt dat nu nog steeds deels, alleen nu doet een computer het "ruikwerk" :+
 
Als je een open luchtfilter plaatst met open dempers is de doorstroom groter en daardoor ook schraler. Als je dit niet verrijkt dan kan de motor niet zijn kracht ontplooien en gaat die inhouden. Bovendien worden de kleppen te heet. Het is dus zeker wel nodig de injectie juist af te laten stellen op je configuratie.
De tps afstellen maakt de motor vloeiender en hij pakt ook beter op. In de beginpost staat ergens een linkje naar een filmpje hoe en wat.
 
Laatst bewerkt:
Dat weet zo ongeveer iedereen sinds de opkomst van het internet. En het klopt ook, uiteraard.

Mijn punt is dat er voordien niemand van wakker lag, en de opgeblazen blokken door open pijpen toch heel erg zeldzaam waren.. Echt niet iedereen die een bleirpijp had ging met gasnaalden lopen klooien. (dat was eigenlijk wel makkelijker en goedkoper dan nu met die injecties)

Vele blokken staan fabriek af al wat arm, en binnen een bepaalde marge, zonder extreem gebruik van het blok, kan het heel wat hebben hoor.

Wil je'm remappen, da's altijd de beste oplossing, maar doe het bij iemand die weet waarmee hij bezig is. Heb je'r voorlopig het geld niet voor, lig er niet te hard van wakker als er enkel een pijpje op staat.


PS: Ik ben niet verantwoordelijk voor verbrande kleppen, gesmolten uitlaatbochten, gattige pistons en warmlopende koppen. :+
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig nog een tip qua onderhoud? Mijn Raptor moet eigenlijk even een grote beurt hebben.. Kreeg een prijs van € 460,- door, zonder gekke dingen. Is dat een beetje redelijk, of.. ?


Ik weet niet waar je weg komt maar een bij ons in de club in Almelo
Doet ook grote beurten ik was 200€ kwijt nieuwe olie overal nieuwe rem blokken nieuwe koppelings kabel en vast nog wel wat vergeten
 
Laatst bewerkt:
Goeiedag. Ik wil van de meivakantie een 2e handse cagiva raptor 125 kopen uit 2005 hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten voordat ik
Hem koop?

Mvg Ayrton09
 
Prangende vraag na het toertje van vandaag:

Als peuters huilend naar hun oortjes graaien
de paarden in de wei op hol slaan
koeien spontaan komen kijken
en de honden terugblaffen...

Is dat nog aanvaardbaar, of steek ik beter mijn originele uitlaten terug? :+
 
Laatst bewerkt:
Prangende vraag na het toertje van vandaag:

Als peuters huilend naar hun oortjes grijpen
paarden in de wei op hol slaan
koeien komen kijken
en honden terugblaffen...

Is dat nog aanvaardbaar, of steek ik beter mijn originele uitlaten terug? :+


_O-

Heb je toevallig ook nog een filmpje gemaakt :9
 
Prangende vraag na het toertje van vandaag:

Als peuters huilend naar hun oortjes graaien
de paarden in de wei op hol slaan
koeien spontaan komen kijken
en de honden terugblaffen...

Is dat nog aanvaardbaar, of steek ik beter mijn originele uitlaten terug? :+
Dan klinkt 'ie zoals het hoort, niks meer aan doen.. :]
 
Laatst bewerkt:
Wie zou mijn vraag kunnen beantwoorden a.u.b.
Zou zelf niet precies weten waar je op moet letten. Weet ook niet welke fabrikant het blok geleverd heeft, maar ga een beetje op je intuitie af. Is ie goed verzorgd en onderhouden zijn belangrijke algemene punten.
 
mooie dingen wel, die 125s.

Ik veronderstel dat een tweetaktje sowiso goedkoper te reviseren is indien nodig dan onze dikke twins. De blokjes worden ook nog gemaakt / gebruikt door Cagiva.

Misschien kan je in de 125cc sectie of het mito topic (bij de sport) van het forum meer info krijgen, want zover ik weet zit hier eigenlijk maar 1 'kleine' raptor eigenaar...
 
vanmorgen klapte hij helaas niet..

weer een geoxideerde batterijpool, waardoor die niet geladen raakte en starten geen optie was..

gaan aanschuiven met de vierwieler dan maar..
 
heeft iemand nog een setje zwarte of carbon dempers te koop staan? Graag waar de db killers uit kunnen. Zou ze ook graag hoger willen monteren dan de originele hoogte dus als je ook nog verloopstukken hebt dan ben ik klaar voor de zomer!
 
heeft iemand nog een setje zwarte of carbon dempers te koop staan? Graag waar de db killers uit kunnen. Zou ze ook graag hoger willen monteren dan de originele hoogte dus als je ook nog verloopstukken hebt dan ben ik klaar voor de zomer!
Voor een 1000?
Ik heb een setje orginele met carbon en ik heb een after market setje van carbon RVS met db killers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan