Cagiva - "the Raptor's Nest" - Deel III

Hallo allemaal, wil me graag aanmelden op het Raptor forum. Ben alweer een jaar de trotse bezitter van een Raptor 1000. Hiervoor jaren op een Yamaha TDM gereden en ben een echte twin liefhebber.
full
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een LSL Urban lamp gemonteerd op de mijne, ik heb een losse lamp besteld (115,95 euro)
en toen zelf 2 bevestigings beugels gemaakt en in frame kleur gespoten. de bovenste bevestigingspunten zijn overigens de originele bevestigingspunten van de oude koplamp[afbeelding]

Erg mooi, kom de lamp voor 89 incl verzenden tegen op Ebay. Zitten alleen geen beugels bij


http://www.ebay.nl/itm/281054965854?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
 
Hallo, even voorstellen ... mijn naam is evert. Nieuw hier op het forum en in het bezit van een mooie raptor650. Ik geloof dat de motor hier niet nieuw is als ik zo naar de foto van lemmy kijk...
 
Ja hoor maar er zijn er niet zo heel veel dus verwacht niet dat hier iedere dag gepost wordt, maar als je een vraag hebt is er altijd snel antwoord want het topic wordt wel in de gaten gehouden.
 
Oke, tel mij daar dan maar bij! Vraagje; wat voor banden gebruiken jullie op de raptor? Ik heb nu pirelli v+a, maar de grip valt me tegen....
 
@ willem12 welkom op het Raptorforum.

Kan ik alleen maar beamen Red Force. Bij een vraag of probleempje wordt hier vlot meegeholpen naar een antwoord of oplossing. Uw tip met de Suzuki thermostaat enkele posts geleden in het achterhoofd ;-), waarvoor dank trouwens.

Begin trouwens serieus te twijfelen om mijn raptorke te houden. Gisteren nog gaan bollen en blijft toch serieus fun met die pk's en da koppel onder uw achterste.
 
Ik heb er Bridgestone BT-016 pro voor en achter op liggen, die bevallen mij prima.
 
@ willem12 welkom op het Raptorforum.

Kan ik alleen maar beamen Red Force. Bij een vraag of probleempje wordt hier vlot meegeholpen naar een antwoord of oplossing. Uw tip met de Suzuki thermostaat enkele posts geleden in het achterhoofd ;-), waarvoor dank trouwens.

Begin trouwens serieus te twijfelen om mijn raptorke te houden. Gisteren nog gaan bollen en blijft toch serieus fun met die pk's en da koppel onder uw achterste.


In de prijsklasse waar de Raptor in valt is gewoon niets vergelijkbaars en al helemaal niets leukers te vinden :]
 
Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad Red Force, volledig mee eens. Alleen valt het verbruik mij wa tegen. Ben niet te gierig om mijn tank te vullen om fun te hebben maar de actieradius valt me soms wa tegen bij een motortreffen.
 
Ja idd, de 1000 lust best wel een slokje maar het lijkt erger omdat de tank zo klein is.
 
Rij ik dan zo zuinig? Haar geregeld 200 km op een tank en het is toch een 1000cc


Het hangt wel van je rijstijl af, als je rustig rijd is het verbruik niet hoog maar als je een beetje serieus gas geeft heb je zo een tank leeg.
 
Goedemiddag. Ik heb ook een vraagje. Mijn achterrem pedaal is afgebroken. Heeft iemand een idee waar ik deze nog kan krijgen of eventueel een andere oplossing om toch weer met een pedaal te kunnen remmen?
 
Goedemiddag. Ik heb ook een vraagje. Mijn achterrem pedaal is afgebroken. Heeft iemand een idee waar ik deze nog kan krijgen of eventueel een andere oplossing om toch weer met een pedaal te kunnen remmen?

Kijk eens op marktplaats, speurders, ebay, tweedehands.nl of be. Daar wordt wel eens een gestripte Raptor in onderdelen verkocht. Misschien zit daar ook een rempedaal bij.

Maarreh.... die achterrem heb je eigenlijk niet eens nodig. Doet ook nauwelijks iets. Tenminste niet bij mijn twee V Raps destijds.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, even voorstellen ... mijn naam is evert. Nieuw hier op het forum en in het bezit van een mooie raptor650. Ik geloof dat de motor hier niet nieuw is als ik zo naar de foto van lemmy kijk...


Welkom!

Als het inderdaad die ex van Lemmy is, dan weet je iig dat-ie 't ook doet in verticale stand... _O-

Maar er staat wel een leuk artikel op motorfreaks over deze (nu de jouwe) Raptor.

Btw. Leuke nickname heb je. willem12 en je heet Evert.. :? ;)
 
Laatst bewerkt:
Yep raptorrijders, met gemengde gevoelens verkoop ik mijne raptor. Ziehier de link voor geïnteresseerden.

http://www.2dehands.be/motoren/motoren/cagiva/cagiva-raptor-1000-182947391.html

Bij interesse let me know.

Tja, een Raptor heb je niet om wereldreizen te maken. Die is echt gemaakt voor explosief rijgenot. En dat hou je gewoon niet meer dan 200 km vol... Daarom is die tank ook zo klein.

Wil je meer actieradius en een vergelijkbaar speels rijplezier, dan kan ik je de Cagiva Navigator 1000 aanraden. Zelfde motorblok met iets minder punch, maar stuurt ook superscherp en heeft een veel grotere actieradius door de grotere tankinhoud.

full


[me="HornEd"]krijgt wel weer de kriebels als-ie die twee zo op foto ziet staan.[/me]

Helaas dat de knieën niet meer willen meewerken en motorrijden er niet meer inzit...
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig nog een tip qua onderhoud? Mijn Raptor moet eigenlijk even een grote beurt hebben.. Kreeg een prijs van € 460,- door, zonder gekke dingen. Is dat een beetje redelijk, of.. ?
 
Heeft iemand toevallig nog een tip qua onderhoud? Mijn Raptor moet eigenlijk even een grote beurt hebben.. Kreeg een prijs van € 460,- door, zonder gekke dingen. Is dat een beetje redelijk, of.. ?

Wat is groot onderhoud en wat krijg je ervoor?

Mijn onderhoudsbeurten kwamen daar best mee overeen, qua prijs. Maar daarnaast had ik ook af toe eens een extra (lekkage) reparatie....
 
Iemand een idee voor een kentekenplaathouder? Die taartschep die er nu op zit wil ik wat kleiner hebben. Zie in de OP dat er verschillende Raptors een nette, kleinere kentekenplaathouder hebben. Hebben jullie die zelf gefabriceerd of zo gekocht?
 
Beste horned, ik had idd al het vermoeden dat de km stand niet klopte ...
er zat een klok op van een grote raptor. Stond zon 14000 km op.. navraag bij de vorige eigenaar en hulp van dit forum (stuk waar lemmy hem te koop aanbied met een duidelijk hogere km stand)leverde me uiteindelijk een lagere aanschafprijs op,maar geen duidelijkheid... wordt me nu wel duidelijker. Waarvoor dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan