Ziet er heel netjes uit..enige punten van kritiek zo op het oog, geen originele uitlaat en een gele plaat.
Zo te horen moet er nog wat aan gebeuren, je koopt er dus kennelijk geen rijdende perfect afgestelde fiets voor..
Heb je al eens een hele nette horen lopen overigens dan kan je dit vergelijken! De SOHC's van Honda lopen namelijk ook rauw..
Voor dat geld kun je iets vinden met een beter verhaal van de verkoper, het liefst zul je een liefhebber moeten vinden die er een goed en eerlijk verhaal bij heeft en die ook kan zeggen hoever of oud de koppelingsplaten zijn, wanneer heeft hij voor het laatst een beurt gehad (banden, olie, filters, bougies, ontsteking afgesteld, carbs synchroon gesteld, nokkenasketting vervangen, staat van de primaire ketting, olieverbruik?). Als de huidige eigenaar je dat allemaal kan vertellen heb je een goede/ betere indicatie van wat je precies koopt.
Als je voor rond de 1000 euro een CB750 gaat kopen, buiten bekende forumleden om zou ik het volgende doen:
-compressie meten van alle 4 cilinders (nat en droog, gas dicht en gas open)
-primaire ketting opmeten (olie carter eraf en een schuifmaat erbij pakken)
-Meteen staat van de olie bekijken en oliefilter (van de pomp).
-nokkenas zo nodig ter plekke afstellen (is zo gedaan) en dan naar overige geluiden luisteren.
Kijk je wil namelijk niet sleutelen zeg je, dus wil je een motorfiets kopen waar niks motorisch aan hoeft te gebeuren. Als je dus kiest om dus die K7 te kopen van die dealer (ik neem dan aan zonder garantie?) bestaat de kans dat je na een tijd zo 4 a 5 honderd euro kwijt bent aan revisie (nokkenasketting, primaire kettingen met alle spanrollen, olie, filters, pakkingen, koppelingsplaten, etc. etc.)
Oh en als je de compressie gaat meten, kijk dan of je erachter kunt komen of de zuigerveren op zijn OF je kleppen alleen afgesteld moeten worden (en mogelijk opnieuw ingeslepen). Naast het werk wat je eraan kwijt bent scheelt het ook zo'n 130 euro!
Succes!
Ik ben erachter gekomen dat het kijken naar het uiterlijk en de km stand, niet veel zeggen over de staat van het blok. Is er mee gescheurd? Dat weet je niet en zie je niet..pas als je zaken gaat opmeten! Zo te zien heeft deze 54 K gelopen, als je kettingen en spanrollen buiten de toleranties vallen (wphb) kost dit je binnen aanzienlijke tijd zeker 300 euro, je blok moet eruit en dan moet je het voor dat geld ook allemaal zelf doen, en als je bezig gaat komt je steeds meer kleine dingetjes die ook wel aan vervanging toe zijn..
meten = weten!