DinkyToy
Rookie
In rust (koude motor) komt het olieniveau net in de marge van de peilstok.
Als ik start is de olielamp direct uit, maar als ik wat langer rijd en wat meer vermogen ga gebruiken begint de olielamp te branden en gaat niet meer uit.
Het olieniveau is dan gestegen tot 2 cm onder de tandkdop. Ik gebruik half synthetische olie.
Mijn vragen:
1. stijgt het niveau altijd zo enorm (veel verschil tussen koude en warme motor)
2. moet ik peilen als de motor koud is of warm?
3. moet ik me zorgen maken over de oliedruk of is de drukmeter waarschijnlijk kapot?
iemand anders een vergelijkbare ervaring (en oorzaak/oplossing)?
Gisteren dag vrij genomen voor motortocht maar durfde na 10km niet verder
Alvast bedankt!
Als ik start is de olielamp direct uit, maar als ik wat langer rijd en wat meer vermogen ga gebruiken begint de olielamp te branden en gaat niet meer uit.
Het olieniveau is dan gestegen tot 2 cm onder de tandkdop. Ik gebruik half synthetische olie.
Mijn vragen:
1. stijgt het niveau altijd zo enorm (veel verschil tussen koude en warme motor)
2. moet ik peilen als de motor koud is of warm?
3. moet ik me zorgen maken over de oliedruk of is de drukmeter waarschijnlijk kapot?
iemand anders een vergelijkbare ervaring (en oorzaak/oplossing)?
Gisteren dag vrij genomen voor motortocht maar durfde na 10km niet verder
Alvast bedankt!