Constante maximum snelheid motor? GSX-R 750

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een ZX-12R heeft een goede windbescherming. :Y
Constant 220 km/u vanaf De Ring en alleen omdat er nog iemand achter reed die volgen moest.
Tuurlijk, het verschilt per motor. Ik wil wedden dat je met een Hayabusa ook 'comfortabel' 200-250 km/u kunt rijden, maar bij de meeste motoren houdt het zoals gezegd bij 200 wel een beetje op.
 
Beste,

Mijn vraag is dus als volgt.
Ik heb een Suzuki GSX-R 750. De maximum snelheid is circa 280 km/pu.
Is de motor gemaakt om 1 uur lang non stop 250 km/pu te rijden?

Ik hoor graag van jullie.

Grt.
50 km onder het max kunnen vd motor rijden, dan gaat het technisch in ieder geval heel lang goed.
 
Als ik op mijn kenteken zoek met een bepaalde app geeft deze aan dat mijn motor, gsxr 750, maximaal 280 kan. 150 pk. Het bouwjaar is 2007. De vraag stel ik omdat ik door Duitsland wil rijden. Bedankt tot nu toe voor de reacties.

Ciao!
Leuk voor je dat er ergens op internet staat dat jouw motor 280km/u kan. Hoe weet het internet dat? Waarschijnlijk omdat het de opgave van de fabrikant is. Die opgaves zijn niet altijd representatief. En als ze al representatief zijn, is dat onder ideale omstandigheden. Droog weer, warm asfalt, vrije ruimte, dat soort dingen. En dan geldt die opgave ook nog eens voor alle motoren van hetzelfde type, dus niet alleen die van jou. Tot zover de theorie.
Nu de praktijk. Een uur lang 250km/u rijden is vrijwel niet mogelijk. Waarom niet?
a) Misschien is die motor van jou wel zo afgejakkerd dat 'ie de max helemaal niet meer kán halen.
b) In Duitsland mag het misschien wel, maar er zijn teveel onvoorziene omstandigheden die het je bemoeilijken. Elke 20 à 30 kilometer vindt je wel een Baustelle waar tijdelijk een Höchstgeschwindigkeitsbegrenzung geldt. Daar gaat je gemiddelde. Rij daar vooral niet te hard, want dat kost knaken en mag je cash afrekenen.
c) Er rijden op snelwegen genoeg bestuurders die niet het maximale uit hun voertuig willen halen, maar die wel de langzamere bestuurders voorbij willen. Die halen je gemiddelde ook waanzinnig omlaag.
d) Al eens met 170km/u op een meter afstand langs een 4 meter hoog obstakel gereden? Indien je met "nee" antwoordt, heb je dus geen idee hoe het voelt om met 250km/u langs een vrachtwagen te rijden. Indien je met "ja" kunt antwoorden, weet je dat het niet verstandig is om met zo'n snelheid tussen ander verkeer te gaan rijden.
e) Hoe lang heb je nodig om met 250km/u stil te komen? 6 seconden? 13 seconden? Ik weet het niet. Laten we zeggen 10 seconden. 250km/u staat gelijk aan 70m/s. Je moet dus kunnen anticiperen op iets dat zich 700 meter van je vandaan bevindt. Zo ver kun je met het blote oog amper zien. En met 250km/u zie je zover al helemaal niet.
f) Er liggen (ook op Duitse snelwegen) bochten in de weg waar je helemaal niet doorheen kunt met 250km/u.
g) Je tank is al lang leeg voordat je een uur lang met die snelheid gereden hebt.
h) Zonder afdoende training ga je het een uur lang niet volhouden.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar probeer tegelijk een film te volgen. Succes met je poging.
 
Laatst bewerkt:
e) Hoe lang heb je nodig om met 250km/u stil te komen? 6 seconden? 13 seconden? Ik weet het niet. Laten we zeggen 10 seconden. 250km/u staat gelijk aan 70m/s. Je moet dus kunnen anticiperen op iets dat zich 700 meter van je vandaan bevindt. Zo ver kun je met het blote oog amper zien. En met 250km/u zie je zover al helemaal niet.

Vanaf 250km/h naar 0 in 10 seconden, heb je dan 350 meter nodig en geen 700 meter.
Als je er 1 seconde reactietijd bij optelt, dan zit je op 420 meter.

Met de maximaal mogelijke vertraging zal het ongeveer 7 seconden duren en is je remweg 245 meter.
 
Vanaf 250km/h naar 0 in 10 seconden, heb je dan 350 meter nodig en geen 700 meter.
Als je er 1 seconde reactietijd bij optelt, dan zit je op 420 meter.

Met de maximaal mogelijke vertraging zal het ongeveer 7 seconden duren en is je remweg 245 meter.


hoho, :W


in optimale situaties,

splinternieuwe remblokken of idg goed ingeremd.., optimale remdruk, maximale remkracht zonder dat je een stoppie gaat maken _O- })


een droog wegdek, geen bestuurders voor je, durf je zo hard wel voluit te remmen?
wat voor type banden? > bandenspanning optimaal?



van deze factoren is dit onderandere allemaal afhankelijk :] :]



leuke rekensom maar in de praktijk wil ik wel ff iemand zien die binnen die afstand met 250kp/h remt en geen GP coureur is.
 
Laatst bewerkt:
@ TS,

vertel ff welke dag[en] je wilt gaan rijden met 250 Kp/h, over Neerlands wegen...

dan blijf ik ff thuis...... :') :W





 
Laatst bewerkt:
Boehoe, hij rijdt harder dan 120!

Heeft iemand al aangifte gedaan van poging tot massamoord?


eens kijken hoe jij zou reageren en/of schrikken als ie met 250+ vlak langs je schiet op de openbare weg,...



da's meer dan 2 maal zo snel dan 120 kp/h, en hij heeft het nog niet gereden maar is het van plan.... edoch, dat plan wil ie wel gaan uitvoeren.

vind je het erg dat ik daar niet bij in de buurt wil wezen, op dat moment. :W :]


mocht jij dit normaal rijgedrag vinden dan zou ik ernstig aan mezelf gaan twijfelen, qua bekwaam motorrijder _O- :X
 
Laatst bewerkt:
zie ook, :')



Beste,

Mijn vraag is dus als volgt.
Ik heb een Suzuki GSX-R 750. De maximum snelheid is circa 280 km/pu.
Is de motor gemaakt om 1 uur lang non stop 250 km/pu te rijden?

Ik hoor graag van jullie.

Grt.



waar gaat ie dat dan doen, op een circuit?
moet wel een lange zijn dan.....
 
waarschijnlijk ga ik er veel te serieus op in,

en is het een weddenschap ofzo.. :+





O-) :9
 
Laatst bewerkt:
Jij liever als is, laat ons eens weten hoe het is gegaan.

B.v. wat was eerder, een lege tank of nekspieren die niet langer verder wilden.

Succes.
 
Ook in Duitslang mag je niet overal meer planken, weet iemand waar dat nog wel kan ?
Het is volgens mij niet meer zo ohw Ned uit planken met die bende.
 
eens kijken hoe jij zou reageren en/of schrikken als ie met 250+ vlak langs je schiet op de openbare weg,...



da's meer dan 2 maal zo snel dan 120 kp/h, en hij heeft het nog niet gereden maar is het van plan.... edoch, dat plan wil ie wel gaan uitvoeren.

vind je het erg dat ik daar niet bij in de buurt wil wezen, op dat moment. :W :]


mocht jij dit normaal rijgedrag vinden dan zou ik ernstig aan mezelf gaan twijfelen, qua bekwaam motorrijder _O- :X

Als ik 200+ rij zul jij dat niet zien, dat doe ik namelijk op momenten dat er niemand te bekennen is.

'Een bestuurder moet zijn voertuig tot stilstand kunnen brengen binnen de afstand waarover de weg vrij is en te overzien'.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan uit ervaring melden dat een 750 dat niet haalt, speedo healer gemonteerd nadat bleek dat de teller van mijn 750 slechts 13% afweek, dan keldert je top zienderogen in een keer. Daarbij meld het internet volgens mij dat de topsnelheid van de gixxer 750 ca 270 km/h is, en ik gok dat dat bergaf wind mee kroeg in zicht is, met zon ielig klein japannertje erop
 
Ja technisch gezien is het mogelijk een uur lang 250km/u te rijden.

Na dit uur zul je de motorolie even af moeten laten koelen, dus niet gelijk uitzetten. Stukkie 100km/u rijden ofzo.

Ketting smeren/tanken en je kunt weer een uur 250km/u rijden.

Houdt wel je banden in de gaten, vooral de temperatuur in het midden zal hoog oplopen.

Zorg dus dat je bandenspanning en loopvlak in orde zijn.

Pffffffff..........best lastig hier serieus op te reageren zeg :P
 
eens kijken hoe jij zou reageren en/of schrikken als ie met 250+ vlak langs je schiet op de openbare weg,...



da's meer dan 2 maal zo snel dan 120 kp/h, en hij heeft het nog niet gereden maar is het van plan.... edoch, dat plan wil ie wel gaan uitvoeren.

vind je het erg dat ik daar niet bij in de buurt wil wezen, op dat moment. :W :]


mocht jij dit normaal rijgedrag vinden dan zou ik ernstig aan mezelf gaan twijfelen, qua bekwaam motorrijder _O- :X

De jeugd van tegenwoordig is ook niets meer gewend. _O- Een jaartje of 7 geleden ben ik op de autobahn door een stuk of wat auto's ingehaald, die stuk voor stuk een mooi woesh geluid produceerden bij het passeren. Op zich niet zo vreemd, komt daar vaker voor dat je met een flink snelheidsverschil wordt ingehaald. Toch was het een WTF momentje, want mijn eigen teller gaf ietsje meer aan als 250. Dus ik reed zelf ook niet al te langzaam. :+
(Nu nog eens met een GPS kijken hoeveel de teller van mij liegt. :P )
 
Als ik 200+ rij zul jij dat niet zien, dat doe ik namelijk op momenten dat er niemand te bekennen is.

'Een bestuurder moet zijn voertuig tot stilstand kunnen brengen binnen de afstand waarover de weg vrij is en te overzien'.

Hangt ervanaf wat voor weg, etc.




Rotterdam - Amsterdam run van de ghostrider,


ik ben hem met volledige wheelie tegengekomen bij Nieuwerkerk op de A20, zolang ik hem zag was ie op het achterwiel.


later bleek dat ie een testrun maakte. :') :]







als TS deze skills heeft zou ik me geen zorgen maken, ;)
 
Laatst bewerkt:
Vaak van die mercedi met dubbele mistlampjes op de 31 van Bottrop richting het noorden
:X :X :X
Die mannen van Brabus (uit Bottrop) laten hun machines graag uit op die autobahn.

Tering. Wat een gewaardwording als je zelf al dik boven de 200 zit en er flitst inderdaad nog wat langs. Met een behoorlijk snelheidsverschil :X :X :X

GAAAAAAAAAAAAAFFFFFFFFFF *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
De jeugd van tegenwoordig is ook niets meer gewend. _O- Een jaartje of 7 geleden ben ik op de autobahn door een stuk of wat auto's ingehaald, die stuk voor stuk een mooi woesh geluid produceerden bij het passeren. Op zich niet zo vreemd, komt daar vaker voor dat je met een flink snelheidsverschil wordt ingehaald. Toch was het een WTF momentje, want mijn eigen teller gaf ietsje meer aan als 250. Dus ik reed zelf ook niet al te langzaam. :+
(Nu nog eens met een GPS kijken hoeveel de teller van mij liegt. :P )



jeugd? :+ 8-)



ik reed vroeger ook als een malle hoor, als het hard kon dan moest het hard gaan. :]
 
Een GSXR die 280 haalt? Op de teller zeker, maar zet voor de grap de GPS er eens op...

Jaren geleden zag ik eens een filmpje. Een motorblad of motorprogramma reed op een Franse snelweg op topsnelheid een hele tank leeg van een R1. Als ik het me goed herinner duurder het ritje 20 minuten en toen was de tank leeg ;)

Ze halen 300km/h op de teller. Geen idee hoeveel dat op de gps is

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan