Constante maximum snelheid motor? GSX-R 750

Status
Niet open voor verdere reacties.
Loopt bij een GSX-R de olietemperatuur niet te hoog op? Afhankelijk van de olie die er in zit en de buitentemperatuur, natuurlijk?
Ik denk van niet, de rijwind is dan ook 250km/u. Dat koelt lekker af.
De olietemperatuur zal eerder bij langzaam rijden oplopen, zeker als je steeds volgas accellereert. Dan gebruik je ook het volle vermogen.
 
Weet niet hoeveel km het is van oberhausen naar arnhem, maar ik had geen oplopende olietemp, maar ook helemaal geen lege benzinetank :? En de snelheidsmeter is niet onder de 250km/h geweest. Wellicht is de soes relatief zuinig..
 
Weet niet hoeveel km het is van oberhausen naar arnhem, maar ik had geen oplopende olietemp, maar ook helemaal geen lege benzinetank :? En de snelheidsmeter is niet onder de 250km/h geweest. Wellicht is de soes relatief zuinig..


dat is nog niet eens 100km ver, en minder lang dan 25 min voluit rijden.



TS heeft het over 250km afleggen in 1 uur onafgebroken rit ;)
 
Nee ze halen 299 op de teller ;) en dat heb ik ook gehad. Maar met een afgestelde speedo healer zie je dat getal nooit meer staan in je schermpje
 
hoho, :W


in optimale situaties,

splinternieuwe remblokken of idg goed ingeremd.., optimale remdruk, maximale remkracht zonder dat je een stoppie gaat maken _O- })


een droog wegdek, geen bestuurders voor je, durf je zo hard wel voluit te remmen?
wat voor type banden? > bandenspanning optimaal?

van deze factoren is dit onderandere allemaal afhankelijk :] :]

leuke rekensom maar in de praktijk wil ik wel ff iemand zien die binnen die afstand met 250kp/h remt en geen GP coureur is.

Waar geef ik dan aan dat de TS die waarden gaat halen? En een GP-coureur remt met een nog hogere gemiddelde remvertraging.

eens kijken hoe jij zou reageren en/of schrikken als ie met 250+ vlak langs je schiet op de openbare weg,...

Niet, want als je op de autobahn geen rekening houdt met de mogelijkheid dat dit kan voorkomen, dan moet je niet op de autobahn gaan rijden.
 
Waar geef ik dan aan dat de TS die waarden gaat halen? En een GP-coureur remt met een nog hogere gemiddelde remvertraging.Niet, want als je op de autobahn geen rekening houdt met de mogelijkheid dat dit kan voorkomen, dan moet je niet op de autobahn gaan rijden.



TS is ws geen coureur, dus stel ik dat ik hem dat in de praktijk wel wil zien doen. :)
ik denk dat maar een handjevol hier uberhaubt zo hard durft te remmen en de max vertraging KAN halen met 250kp/h +





autobahn kom ik niet/nooit. :]
 
Laatst bewerkt:
TS is ws geen coureur, dus stel ik dat ik hem dat in de praktijk wel wil zien doen. :)
ik denk dat maar een handjevol hier uberhaubt zo hard durft te remmen en de max vertraging KAN halen met 250kp/h +

De eerste waarden waar wij mee rekenenden, een vertraging van 7m/s2 zijn niet onrealistisch. Dat betekent een remweg van 350 meter om tot stilstand te komen.

autobahn kom ik niet/nooit. :]

Dan ook niet oordelen alsof je weet hoe het is om met 250km/h ingehaald te worden. Want dat is daar niet echt bijzonder.
Ik heb er al eens 250 op de teller gehad, terwijl er een Mercedes achter mij zat te knipperen om te laten zien wat echt snel is :P
 
Houdt wel je banden in de gaten, vooral de temperatuur in het midden zal hoog oplopen.

Zorg dus dat je bandenspanning en loopvlak in orde zijn.

Pffffffff..........best lastig hier serieus op te reageren zeg :P

Wa je ook doet met je banden, vergeet niet dat je band op die snelheden noemelijk hard slijten, en aangezien je met die snelheden vooral rechtdoor gaat rijdt je je banden in no-time vierkant.

en dat stuurt dan weer niet zo tof in de bochten. Eerst wil hij niet om, tot je voorbij dat platte kantje bent waarna hij de bocht invalt. Daar is lastig op te anticiperen.

Verder is een motor weliswaar gebouwd om z'n topsnelheid te halen, maar een uur lang zo belasten goed ie echt wel van lijden. Als je er lang plezier van wilt hebben rij je iets minder dan maximaal. Verder zijn de practische dingen zoals al genoemd. Automobilisten kunnen niet inschatten hoe snel je bij ze bent waarbij ze dus toch inhaalacties beginnen.

De eerste waarden waar wij mee rekenenden, een vertraging van 7m/s2 zijn niet onrealistisch. Dat betekent een remweg van 350 meter om tot stilstand te komen.

als je het echt realistisch wil zoek je even uit hoe de vertraging zich opbouwd. Want die is niet geheel linear. Op lagere snelheden kan je harder afremmen dan op hogere snelheden. oa omdat de luchtweerstand je helpt met vertragen en daarnaast het gevolg van massatraagheid.
 
Laatst bewerkt:
De eerste waarden waar wij mee rekenenden, een vertraging van 7m/s2 zijn niet onrealistisch. Dat betekent een remweg van 350 meter om tot stilstand te komen.Dan ook niet oordelen alsof je weet hoe het is om met 250km/h ingehaald te worden. Want dat is daar niet echt bijzonder.
Ik heb er al eens 250 op de teller gehad, terwijl er een Mercedes achter mij zat te knipperen om te laten zien wat echt snel is :P




dat weet ik wel, dat is me al eens een paar keer gebeurd in Noord-Holland > Den Helder, \
op de A7, en de A28


dat ik die snelheden zelf bijna nooit rijd wil niet zeggen dat ik niet kan inschatten hoe snel iemand anders langs me knalt, als ik gewoon 130kp/h rijd bv. :] ;)

edit; ik heb met m'n eigen soes ook wel boven de 260kp/h aangetikt, gewoon ff om te proberen. :9



m'n zwager komt daar weleens op de autobahn en heeft ook die dingen wat jij beschrijft meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
In een donker grijs verleden heeft het blad Performance Bikes dit eens getest met een R1, die van 1998, een oer-R1. Volgas tot de tank leeg is. Duurde 23 minuten meen ik me te herinneren en een vieze onderbroek voor de tester :X

Dus nee, je kan niet een uur boven de 250 rijden met een gixxer.
 
In een donker grijs verleden heeft het blad Performance Bikes dit eens getest met een R1, die van 1998, een oer-R1. Volgas tot de tank leeg is. Duurde 23 minuten meen ik me te herinneren en een vieze onderbroek voor de tester :X

Dus nee, je kan niet een uur boven de 250 rijden met een gixxer.



nou ik erover nadenk,



de gemiddelde actieradius van een volle tank is zo'n 250 tot max 300km, bij 1 op 16/17?

dat ga je idd nooit halen met die hoge toeren en enorme windweerstand een uur lang...
je mag blij zijn met 1/10 en in een tank zit ongeveer 17 liter?

:] :9
 
Laatst bewerkt:
constant 200 a 210 rijden op de teller kan je behoorlijk lang volhouden. Als het maar niet te druk is met vooral inhalende Nederlanders op de autobahn, dat schiet niet op. Zelfs met het koekblik is het me wel gelukt om in 2 uur tijd 300 km verder te zijn en dan moet je echt wel een beetje doortrappen. Maar 250 ga je niet redden. Tenzij je niet vertraagd en ook de redresseerstrook gebruikt om in te halen, maar dat gaat der polizei niet waarderen. (reken er maar op dat een duitser de politie belt als je je misdraagt op de autobahn)
 
Ik heb wel eens 10 min lang 250 km/h gereden op de autobahn (toen nog met de gsxr 600). Daar wordt je niet blij van.

De 750 zou 299 moeten kunnen op de teller. Voor de lolz ga ik is uittesten hoeveel de teller afwijkt met mijn gps.
 
Ik heb wel eens 10 min lang 250 km/h gereden op de autobahn (toen nog met de gsxr 600). Daar wordt je niet blij van.

De 750 zou 299 moeten kunnen op de teller. Voor de lolz ga ik is uittesten hoeveel de teller afwijkt met mijn gps.

Dat zal zo'n 10% zijn :)
 
Die soes kan dat prima aan, ik denk alleen dat jij dat niet gaat trekken. Tenzij je de nekspieren van een buffel hebt..

Ik heb ooit :+ de hele oberhausenstraight zo hard mogelijk gereden, maw 250 en harder, dat is geen heel uur, maar als je er bent Dan voel je je nekspieren echt wel

Heb je het nu over de A3 of de A31? Want in de A3 is dat eigenlijk geen goeie naam. Bij 299 op de teller word het knikje bij 's-Heerenberg namelijk nog een beste bocht :P })
 
als je het echt realistisch wil zoek je even uit hoe de vertraging zich opbouwd. Want die is niet geheel linear. Op lagere snelheden kan je harder afremmen dan op hogere snelheden. oa omdat de luchtweerstand je helpt met vertragen en daarnaast het gevolg van massatraagheid.

Klopt, de opbouw is niet lineair, daarom spreken wij ook over een gemiddelde vertraging.

Je zegt dat je op lagere snelheden harder kan afremmen, terwijl je daarna zegt dat op hoge snelheid de luchtweerstand meehelpt. Wat is het?

In een engels motorblad stond vorig jaar een artikel over remvermogen en de remdata van de machine van Hayden. Hayden remde vanaf 270km/h met een vertraging van ongeveer 14m/s2, wat afnam naarmate de snelheid lager werd. Vanaf ongeveer 150km/h bleef de vertraging tegen de 11m/s2 hangen.
 
Ik kan uit ervaring melden dat een 750 dat niet haalt, speedo healer gemonteerd nadat bleek dat de teller van mijn 750 slechts 13% afweek, dan keldert je top zienderogen in een keer. Daarbij meld het internet volgens mij dat de topsnelheid van de gixxer 750 ca 270 km/h is, en ik gok dat dat bergaf wind mee kroeg in zicht is, met zon ielig klein japannertje erop

_O-
 
Heb je het nu over de A3 of de A31? Want in de A3 is dat eigenlijk geen goeie naam. Bij 299 op de teller word het knikje bij 's-Heerenberg namelijk nog een beste bocht :P })

Grensovegang arnhem a12, volgens mij is dat deduitse a3. Was ook aantal jaar geleden, de jong wilde jaren :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan