Heb wel een Continental band achterop de brommert, geen idee wat voor type. Maar in vergelijking tot de Bridgestone BT45 die ervoor opzat is het hélemaal niks!
Vorige week heb ik een paar Continental race Attack medium bandjes op m'n brommer gelegd. Surfend op internet merk je dat de circuit rijders ze er massaal afgooien.
Circuit rijders zoeken natuurlijk 't maximale op en waar 't aan schort is dat de bandjes er te lang over doen om plakkerig te worden en daarna te hard slijten (achterband)...
Mijn vraag: wie rijdt er nog meer mee met deze bandjes? (op de weg) Ik heb er wel schik mee al glijdt de achterband een beetje..
Hoera, weer een "ik-ben-te-snel-voor-track-day-banden-maar-MPP-is-het-antwoord-op-alles" topic
onder mijn 999 zitten ook raceattack banden, helemaal geen problemen mee en levensduur ook prima. Zeker voor op de straat.
Ligt nog een setje in de schuur, zonder blikken of blozen gaan deze er ook weer op.
Wel raar dat de conti's niet bevallen, terwijl de metzeler en pirelli de hemel in geprezen worden. ( zijn namelijk dezelfde ontwerpers en ontwikkelaars die eerst jaren voor pirelli en metzeler gewerkt hebben)
Daarnaast rijdt er in D ook minimaal 1 rijder met de conti's en komt ook op het podium (maar daar rijden ze natuurlijk veel minder hard als in nederland tijdens de CRT)
nee, de BT45 is echt de wereldband die iedereen zou moeten hebben.
Heb je nog een TK serie? of ben je gemoderniseerd en heb je voor de conti roadattack gekozen?
Vorige week heb ik een paar Continental race Attack medium bandjes op m'n brommer gelegd. Surfend op internet merk je dat de circuit rijders ze er massaal afgooien.
Circuit rijders zoeken natuurlijk 't maximale op en waar 't aan schort is dat de bandjes er te lang over doen om plakkerig te worden en daarna te hard slijten (achterband)...
Mijn vraag: wie rijdt er nog meer mee met deze bandjes? (op de weg) Ik heb er wel schik mee al glijdt de achterband een beetje..
Geen flauw idee of de BT45 een wereldband is, weet alleen dat de Continental die er nu op ligt veel slechter is, helemaal in de regen
Het is natuurlijk heel makkelijk om de banden de schuld te geven...
Kijk deze foto maar eens, en zeg dan nog maar eens dat Conti's geen grip hebben.
Op een koude dag in februari, op beton platen met stalen strips ertussen.. en niet te vergeten: op 1 wiel!
En nee dit gaat niet fout, zo rij ik rondjes met de Continental Road Attack.
Die heeel wat minder grip heeft als de Race Attack.
[afbeelding]
Het is natuurlijk heel makkelijk om de banden de schuld te geven...
Kijk deze foto maar eens, en zeg dan nog maar eens dat Conti's geen grip hebben.
Op een koude dag in februari, op beton platen met stalen strips ertussen.. en niet te vergeten: op 1 wiel!
En nee dit gaat niet fout, zo rij ik rondjes met de Continental Road Attack.
Die heeel wat minder grip heeft als de Race Attack.
[afbeelding]
"slik"Netjes Johnnie..
Wat Boxertall zegt: hoe circuit banden op de openbare weg op bedrijfs temperatuur krijgen & houden?
Dat vraag ik me dus af. Moet je op de weg je bandjes echt op bedrijfs-temperatuur rijden om niet onderuit te gaan? Ik draai hier de dijk op en heb meestal geen zin en/of tijd om ze echt warm draaien. Deze Conti's vallen me niet tegen vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar naar wat andere vinden. Ik denk zo'n bandje op straat ruim voldoende is en''t niet te vergelijken is met circuit ....
zoals jij schrijft"een medium bandje" te gebruiken, kan het alleen maar zijn dat jij een circuitband hebt aangeschaft. En geen straatband.
Een straatband heeft een hele korte opwarmtijd voor hij maximale grip levert. Hij doet dit over een groot bereik en geeft ook goed aan als je te ver gaat.
Een circuitband daarentegen heeft een smalle temperatuurband om maximalere prestatie's te kunnen leveren. In deze smallere band levert hij betere prestatie's dan een wegband. Maar daarvoor moet hij wel een specifieke temperatuur band bereiken. Hiervoor gebruiken ze vaak bandenwarmers. Je praat dan over temperaturen boven de 80 graden. (tenzij het een regenband is). Zit je buiten deze temp. range dan is zo'n band onvoorspelbaar en niet te vergelijken met een goed opgewarmde band. Buiten deze temp.range laat de band je niet de overgang voelen, maar slaat hij keihard toe.
Met jouw medium bandje is het dus veel moeilijker om lekker te kunnen rijden.
zoals jij schrijft"een medium bandje" te gebruiken, kan het alleen maar zijn dat jij een circuitband hebt aangeschaft. En geen straatband.
Een straatband heeft een hele korte opwarmtijd voor hij maximale grip levert. Hij doet dit over een groot bereik en geeft ook goed aan als je te ver gaat.
Een circuitband daarentegen heeft een smalle temperatuurband om maximalere prestatie's te kunnen leveren. In deze smallere band levert hij betere prestatie's dan een wegband. Maar daarvoor moet hij wel een specifieke temperatuur band bereiken. Hiervoor gebruiken ze vaak bandenwarmers. Je praat dan over temperaturen boven de 80 graden. (tenzij het een regenband is). Zit je buiten deze temp. range dan is zo'n band onvoorspelbaar en niet te vergelijken met een goed opgewarmde band. Buiten deze temp.range laat de band je niet de overgang voelen, maar slaat hij keihard toe.
Met jouw medium bandje is het dus veel moeilijker om lekker te kunnen rijden.
Heb ook de Race Attack achter op de XJR gehad... vond het een fijn bandje alleen gaat ie niet zo lang mee...
Het is natuurlijk heel makkelijk om de banden de schuld te geven...
Kijk deze foto maar eens, en zeg dan nog maar eens dat Conti's geen grip hebben.
Op een koude dag in februari, op beton platen met stalen strips ertussen.. en niet te vergeten: op 1 wiel!
En nee dit gaat niet fout, zo rij ik rondjes met de Continental Road Attack.
Die heeel wat minder grip heeft als de Race Attack.
[afbeelding]