Continental Race Attack "berucht" ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
hangt een beetje van je rijstijl af denk ik......... met de 999 al 2 keer assen heen en terug gereden( 1000 km) en nog steeds redelijk rond. daarnaast beheerst op diverse kronkel weggetjes gereden. Zien er nog netjes uit na nu 2500 km.

Je kiest overigens zelf voor een "race" (weg)band zoals de race attack/mpp/corsaIII om meer grip te hebben dan levernsduur. :+

Ik red het met mijn duc 900 SS met de road attack al 10.000 km en volgens mij kunnen er nog wel 10K bij. Maar ik heb ook maar 80 pk tot mijn beschiiking.

daar zeg je wat... op een circuit slijt je voornamelijk de zijkanten van de banden en ik rij nooit op het circuit... dus slijt het middendeel meer dan de zijkanten en dan is zo'n supersport band snel op als ie onder een 250 Kg zware motor zit met 125 Pk en net zoveel Nm's :+

Maar je hoort mij niet klagen hoor... ik verwacht ook niet dat zo'n band meer dan 10K mee gaat... *D
 
Het is natuurlijk heel makkelijk om de banden de schuld te geven...
Kijk deze foto maar eens, en zeg dan nog maar eens dat Conti's geen grip hebben.

Op een koude dag in februari, op beton platen met stalen strips ertussen.. en niet te vergeten: op 1 wiel!
En nee dit gaat niet fout, zo rij ik rondjes met de Continental Road Attack.
Die heeel wat minder grip heeft als de Race Attack.

[afbeelding]
Haha, als ik dit zo zie ga ik ze straks meteen kopen, juist omdat mensen er zo over lopen te mekkeren..
 
Kijk dat is ook mijn gedachte en met name voor op straat vraag ik me daarom af of het nou "slechte banden" genoemd mogen worden. Ik denk dat mensen zogenaamd mee voelen met een circuit rijder... :P

Wat Petsch ook zegt:

toch leuk die goed gefundeerde reacties, idd, half nederland rijdt met een hardse plasser mer mpp`s in de rondte.
,mensen die 3000 kilometer per jaar rijden zweren dat ze het verschil voelen tussen tussen een diabolo, een mpp en een mpp ct2


.


[afbeelding]

Ik merk op straat zeker verschil tussen mpp's en diablo's. Ik zou bijna zeggen dat als je het verschil niet voelt je te weinig gevoel heb met je motor.

Ohw w8 ik rij ook 7000km per jaar
 
Het is natuurlijk heel makkelijk om de banden de schuld te geven...
Kijk deze foto maar eens, en zeg dan nog maar eens dat Conti's geen grip hebben.

Op een koude dag in februari, op beton platen met stalen strips ertussen.. en niet te vergeten: op 1 wiel!
En nee dit gaat niet fout, zo rij ik rondjes met de Continental Road Attack.
Die heeel wat minder grip heeft als de Race Attack.

[afbeelding]
Moet je er wel bij zegen dat jij met 1 a 1,5 bar rijdt geloof ik ...en niet met gemiddeld 100+ uit een bocht knalt of met 150 of zo dan komen er hele andere krachten op je band inplaats van met 10 rondjes draaien
 
Laatst bewerkt:
Moet je er wel bij zegen dat jij met 1 a 1,5 bar rijdt geloof ik ...en niet met gemiddeld 100+ uit een bocht knalt of met 150 of zo dan komen er hele andere krachten op je band inplaats van met 10 rondjes draaien


:^ idd niet te vergelijken. Banden krijg veel meer te verduren als jij met 150 met je knietje aan de grond door een bocht heen knalt.
 
Laatst bewerkt:
Geen flauw idee of de BT45 een wereldband is, weet alleen dat de Continental die er nu op ligt veel slechter is, helemaal in de regen :N


Grappig is wel, dat juist de attack's heel goed scoren in de regen!

Conti's moet je net wat minder hard oppompen, dan de andere merken, dan heb je er een perfecte band aan! :]
 
Grappig is wel, dat juist de attack's heel goed scoren in de regen!

Conti's moet je net wat minder hard oppompen, dan de andere merken, dan heb je er een perfecte band aan! :]

en daar hoor en lees ik juist hele andere dingen over

uit de test van motofreaks:

Band ......Circuitspanning ..... Straatspanning ...... Verschil
Pirelli Diablo 1.03.170 .............. 1.03.290 ......... + 0,13
Dunlop Qualifyer 1.04.050 ....... 1.03.220 .......... - 0,83
Conti SportAttack 1.05.540 ..... 1.03.540 .......... - 2,00

zoals je ziet is de conti met de straatspanning van 2,5 voor en 2,9 achter juist 2 seconden sneller dan met de circuitspanning van 2,1V 2,2A

Gisteren ook nog met iemand gesproken die conti's verkoopt en zelf ook de conti sport attack op het testcircuit van conti een hele dag heeft mogen testen, zei dat je conti's vooral op het circuit op de hoge spanning van 2,5V en 2,9A moet rijden omdat je anders een minder makkelijke band krijgt. Met een grotere kans op glij-en valpartijen.

Dit komt door de totaal andere karkas structuur van conti t.o.v. andere merken.

Dus voor conti op de weg en op het circuit: OP STRAATSPANNING RIJDEN.
 
Ik heb maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een belletje gepleegd.

Volgens conti heeft de race attack op het circuit iets langer nodig om op de beste race temperatuur te komen en als advies voor de raceattack(mits er lekker doorgereden wordt) een bandenspanning van 2,1 V en 1,9 A.

De door mij gequote tekst uit het motorfreaks artikel mbt tot de bandendruk gaat specifiek over de sport attack. al zeggen ze daarbij dat de temperatuur bij langere sessie's dan 5 rondjes de druk ook weer iets lager moet.

er werd mij wel gezegd dat het een richtlijn is en geen absolute wetenschap.

Ook heeft de raceattack het continiouscompound op zowel de voor- als achterband.
 
Ik heb maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een belletje gepleegd.

Volgens conti heeft de race attack op het circuit iets langer nodig om op de beste race temperatuur te komen en als advies voor de raceattack(mits er lekker doorgereden wordt) een bandenspanning van 2,1 V en 1,9 A.

De door mij gequote tekst uit het motorfreaks artikel mbt tot de bandendruk gaat specifiek over de sport attack. al zeggen ze daarbij dat de temperatuur bij langere sessie's dan 5 rondjes de druk ook weer iets lager moet.

er werd mij wel gezegd dat het een richtlijn is en geen absolute wetenschap.

Ook heeft de raceattack het continiouscompound op zowel de voor- als achterband.

:} Dit is meer antwoord dan ik verwacht had! Super man. Ik rij nu ruim 2 weken op de Conti's en ik merk op straat niet echt een verschil. Afgelopen weekend weg geweest en idd het regende lekker maar ze vielen me niet tegen. Misschien had ik me daar wel op ingesteld... Ik blijf er lekker op rijden 8-)

Thanx..
 
Ik heb ermee gereden, en vond ze bagger.....

MAARRRRRRRRRRRRR

Toen ik overstapte naar MPP had ik het gevoel van fuck dit is totaal geen verbetering.....

boel nog eens goed nagekeken, uiteindelijk een nieuwe achterveer erop gepleurd, en de Conti daarna weer gemonteerd, en helemaal tot op de rand opgereden.....

Maw

Grip en gevoel ligt niet altijd aan de banden , controleer je vering en alles wat ermee te maken heeft ook eens
 
:} Dit is meer antwoord dan ik verwacht had! Super man. Ik rij nu ruim 2 weken op de Conti's en ik merk op straat niet echt een verschil. Afgelopen weekend weg geweest en idd het regende lekker maar ze vielen me niet tegen. Misschien had ik me daar wel op ingesteld... Ik blijf er lekker op rijden 8-)

Thanx..

Het antwoord was nog veel langer ( rij met mijn andere motor met roadattack en ook daarover veel info gekregen) ik was zelf ook verbaasd dat ik zoveel informatie kreeg en heb hem (productmanager) :} ook gecomplimenteerd :} met zijn openheid en hoeveelheid verstrekte informatie.

eehh, hou er wel rekening mee dat deze waarde is bedoeld voor de race attack street. Voor de competitie uitvoering heb ik het niet gehoord, maar hij vroeg duidelijk of het de straatversie was, zal dus wel verschil in zitten.

Op de 999 doen wij er gewoon 2,3V en 2,4A in.(straatversie voor de duidelijkheid) Ik denk dat je daar ongeveer moet beginnen en dan eventueel beetje experimenteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ermee gereden, en vond ze bagger.....

MAARRRRRRRRRRRRR

Toen ik overstapte naar MPP had ik het gevoel van fuck dit is totaal geen verbetering.....

boel nog eens goed nagekeken, uiteindelijk een nieuwe achterveer erop gepleurd, en de Conti daarna weer gemonteerd, en helemaal tot op de rand opgereden.....

Maw

Grip en gevoel ligt niet altijd aan de banden , controleer je vering en alles wat ermee te maken heeft ook eens

jij vind ze dus niet minder dan de michelin mpp? Wel top dat je dat hier ook vermeldt dat het aan je vering lag en niet aan de conti's.
 
het is wel geen raceattack, maar wel een conti

Uit de bandentest van de PS nr 5:

BT-016 - 46 punten (Testsieger)
Sport Attack - 46 punten (Testsieger)
Qualifier RR - 32 punten
Sportec M3 - 40 punten
Pilot Power 2CT - 37 punten
Diablo Rosso - 40 punten

voor de mensen die de duitse taal machtig zijn

Continental USA
 
Laatst bewerkt:
Lees dit hier met vebasing, wie gaat nou op straat rijden met circuitbanden. :? :?
(Tja het zullen wel Rossies zijn) , je moet op straat gewoon de sport attack hebben, niks verkeerd aan , prima grip . En ook voor een circuitdagje prima.
 
Laatst bewerkt:
Lees dit hier met vebasing, wie gaat nou op straat rijden met circuitbanden. :? :?
(Tja het zullen wel Rossies zijn) , je moet op straat gewoon de sport attack hebben, niks verkeerd aan , prima grip . En ook voor een circuitdagje prima.

hele volksstammen met ss motoren rijden met racebanden mpp, pirelli sc, metzeler racetec.

op de 999 zaten ze er op bij aankoop, maar je kunt inderdaad met een sportattack heel ver komen. ikzelf rij met de roadattack en ook die kunnen het goed volhouden.
 
Lees dit hier met vebasing, wie gaat nou op straat rijden met circuitbanden. :? :?
(Tja het zullen wel Rossies zijn) , je moet op straat gewoon de sport attack hebben, niks verkeerd aan , prima grip . En ook voor een circuitdagje prima.

Helemaal mee eens! Alleen... een circuitbandje kost een stuk minder en gezien ik idd geen rossie ben compenseer ik 't zo af en toe met een burnout.... Tja Streetfighters _O-
Ik rij natuurlijk graag als een dolle en vooral hier met al die dijken is het ook lekker gummen dus vandaar die circuitbandjes...

Nu vraag je vast af waarom ik dan de vraag stel over die Conti's maar ik rem liever op rubber dan op m'n blok af.... ;) if you no what i mean...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan