Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik heb 18 juni op assen gereden met de conti roadattack, ging prima geen oepsmomenten door de banden en een nette tijd gereden.
De 25e op zolder gereden met de conti raceattack ( 2,4/2,7 V/A) zelfde laken een pak, prima banden geen problemen. Alleen wel warm rijden(moet je met iedere band) al wist niet iedereen dat na 1 of 2 rondjes schoven ze van de baan, daarna de rest van de sessie niet meer. ( op 1 uitzondering na)
Ik merkte met mijn beperkte vermogen (motorisch) nou niet dat ik met de raceattack meer grip had. Na afloop iemand met verstand er naar laten kijken en vond het slijtagepatroon helemaal top.
De race attack blijft er voorlopig opzitten( geen 2 setjes velgen) de roadattack heeft er nu 11K opgezeten en ziet er uit dat hij nog wel 11 mee kan. Op de voorband staat zelf nog het logo zichtbaar op het loopvlak.
Jij koe. Ik dacht dus dat ik alle foto's van deze inhaal-actie verwijderd had en nu staat er gewoon 1 op motor-forumen op die ene foto rij je in ieder geval nog voor sander, kan je altijd zeggen dat je die ff binnenddor gepakt hebt
Jij koe. Ik dacht dus dat ik alle foto's van deze inhaal-actie verwijderd had en nu staat er gewoon 1 op motor-forum
Weet nu ook wie die dag prive-les kreeg
Er is niets mis met Conti's. Banden is iets wat deels tussen de oren zit. Daarom zie je ook niet vaak mensen switchen van merk.
En ja, de compound banden (medium bv) moet je echt op temperatuur brengen en ik kan dat heel goed weten
Voor de openbare weg lekker de 'street' versie nemen.
ik heb sinds een week nu ook conti racing attack (mid comp.)gemonteerd.
Heb er nog geen rare dingen mee gehad.
Reed hier voor altijd op super corsa 2. Ik merk wel erg dat het met de conti langer duurt voor hij op temp. is. Maar als hij op temp is vind ik dat hij meer vertrouwen geeft dan de super corsa s. Maar dat is mijn mening. Ga deze gewoon op rijden zie geen rede om ze terug tewsselen naar super corsa. Waar ik al meer dan 25.000km op heb gereden (jaja met meerdere sets niet met 1 set )
Uiteraard moeten banden op temperatuur komen, dat weet een ieder hier wel.waren allemaal streetbanden, maar ook die kun je niet meteen maximaal belasten op het circuit (of je moet bandenwarmers hebben)
mijn cuppen nog steeds niet bij 11K. (road)
Uiteraard moeten banden op temperatuur komen, dat weet een ieder hier wel.
Maar een compound band gebruik je primair voor het circuit. Je krijgt er veel meer hitte in dan op straat. Reed zelf ook altijd op straat met SC2, ook een prima band maar alles valt of staat met temperatuur.
Een SC2 is t.o.v. een Conti medium gewoon sneller op temperatuur is mijn keiharde ervaring.
Maar als je op straat eerst normaal je motor warm rijdt en dan serieus gaat gas geven dan is je band al een heel eind op temperatuur.
ik sluit me hier bij aan,....Ik ben het voor de rest wel met je eens dat mensen die 3000 kilometer per jaar rijden zweren dat ze het verschil voelen tussen tussen een diabolo, een mpp en een mpp ct2 volgens mij een beetje de weg kwijt zijn.
de grens met zulke glimranden, die heeft amper de bocht genomen joh...kom zegLeuk verhaal, je hebt het wel naar je zin gehad lees ik. Mag ik vragen wat je bandenspanning is geweest? en wat voelde je aan je motor waardoor je merkte dat je aan de grens zat?
Rij je ermee op straat of op het circuit? en welke bandenspanning gebruik jij?
ik sluit me hier bij aan,....
ik heb een grootschalige bandentest 2 jaar geleden gedaan zonder te zien waar we mee reden,....1: hoe ervaren je ook bent het juiste merk raad je toch niet en 2: je voelt wel verschil tussen de karkassen maar elke band die op temperatuur is geeft zoveel grip op droog dat de gemiddelde en gevorderde rijder niet aan de max komt mits je geen domme dingen doet.
3: afgelopen februari ben ik op albacete geweest voor de 1000cc test, en daar reed een duitse testrijder op een gsxR750 06 in de rondte op conti race attacks die 3 sec per ronde harder (1m34s) reed als joan veijer (1m37s) (top onk coureur op een 600cc honda) en iris ten kate.... (baanrecord albacete 1m31s)
conclusie, conti's hebben meer tijd nodig om op temperatuur te komen en zijn veel gevoeliger voor instelling van vering en de rechterhand van de rijder dan een supercorsa of een bt002.
MPP is een straat band en een race attack is een circuitband met straat mogelijkheden,....dat een pilot power nog steeds de beste straatband is die je kan kopen staat als een paal boven water....en de beste circuitband is de diablo supercorsa...
vergelijk appels met appels...en de juiste banden met de juiste banden....
just my 1,9bar......
de grens met zulke glimranden, die heeft amper de bocht genomen joh...kom zeg
BMWenige wat ik wil toevoegen dat is dat de conti, zoals jullie zelf concludeerden, prima met het bmw en bimota concept overweg kunnen. beter dan michelin bijvoorbeeld. dit zie je weinig terug in testen.
ik bedoel dat er beoordeeld word of een band goed is of niet, er wordt niet gekeken of een zeker merk beter combineert met een andere motor.
Ik heb nog nooit op het curcuit gereden altijd op de straat.
Mijn spanning is 2.8 achter en 2.4Voor.
Altijd al zo mee gereden ook op mijn corsa s.
quote the screaming chief
quote:
air-cooled schreef op 03 juli 2008 @ 11:22:
enige wat ik wil toevoegen dat is dat de conti, zoals jullie zelf concludeerden, prima met het bmw en bimota concept overweg kunnen. beter dan michelin bijvoorbeeld. dit zie je weinig terug in testen.
ik bedoel dat er beoordeeld word of een band goed is of niet, er wordt niet gekeken of een zeker merk beter combineert met een andere motor.
BMW
BiMoTa
Ducati
ach smaken verschillen en lengtes van personen die er op rijden ook evenals de dingen die ze er mee doen. ik doe er alles mee dus.
hier mijn motor;
[afbeelding]
de voorband, je ziet na 8000km nog net de imprint.
[afbeelding]
en de achterband, de richtingpijl is nu wel weg!
[afbeelding]
ik had trouwens nog voor gereden op de ducati/zaltbommel dealer circuit dag op zandvoort. mooie motoren hoor.