fast frankie
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #126
Als je mij niet begrijpt, hoe kan je dan je eigen verhaal begrijpen?
knippen en plakken
Eeeuhh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je mij niet begrijpt, hoe kan je dan je eigen verhaal begrijpen?
knippen en plakken
Eigenlijk dacht ik dat ook, maar toen ik vanmorgen op het cbeetje 350 f reed naar mijn werk toen moest ik plotseling aan het countersteeren denken, dus wou ik dat bewust even uitproberen.
Nou dat werkte dus niet, dat motortje is daar veel te licht voor of stuurt veel te makkelijk of kies maar wat uit, (ik te zwaar), maar alleen op gewicht gaat ie al giga door de bocht dus: ????
gas derop.. lekker veel vaart, een breed stuk weg en dan proberen.draai dat gas eens open en probeer het dan nog eens
of mail viccy gray
dan leer je het van een pro
draai dat gas eens open en probeer het dan nog eens
Laat iedereen die dit countersteeren zo bijzonder vind es proberen de bocht door te komen zonder te duwen /trekken aan je stuur....dan weet je wel genoeg..we doen het onbewust namelijk allemaal....ook op de fiets.anders pleur je op je muil namelijk.... , of ga je rechtdoor...
Da's niet helemaal waar want je kunt ook een bocht nemen met losse handen.
Op de motor (dat laatste is alleen iets moeilijker).
Eigenlijk dacht ik dat ook, maar toen ik vanmorgen op het cbeetje 350 f reed naar mijn werk toen moest ik plotseling aan het countersteeren denken, dus wou ik dat bewust even uitproberen.
Nou dat werkte dus niet, dat motortje is daar veel te licht voor of stuurt veel te makkelijk of kies maar wat uit, (ik te zwaar), maar alleen op gewicht gaat ie al giga door de bocht dus: ????
Als jij het voordoet dan vinden wij vast wel iemand die het kan/wil filmen ???
Wat denk je ? zou het aan de gashendel liggen ?
Da's niet helemaal waar want je kunt ook een bocht nemen met losse handen. Op de fiets, maar ook met de motor (dat laatste is alleen iets moeilijker).
SJah, maar wat moet een Egyptische hogepriester uit de oudheid nu ook met een motor ?ff voor alle duidelijkheid,
Ik heb de motor al in de winterstalling, dus kan het pas in de lente proberen
Als ik het dus goed begrijp ga je vlak voordat je de bocht instuurd (naar links)
een duw(tje) geven tegen je linker clip-on zodat de motor naar links valt.
Tot dat punt snap ik hem
Maar in mijn ogen blijft je motor dan toch gewoon naar echts trekken omdat je voorwiel die kant op blijft wijzen
Of stuur je zodra je fiets naar links valt weer met de bocht mee?
Of stuur je zodra je fiets naar links valt weer met de bocht mee?
Als je mij niet begrijpt, hoe kan je dan je eigen verhaal begrijpen?
knippen en plakken
Ik begrijp niet wat je met jouw verhaal wilde zeggen.
Zoals ik al zei, leek er op dat jij het over inkanten (SM-/crosstechniek) had.
Presessie oefent in dat geval nauwelijks kracht uit op de berijder.
De kracht die jouw in dat geval "over de motor tilt" Is een combinatie van massatraagheid en centriputaalkracht.
Maar je moet wel errug hard over een mini-rotonde gaan willen er hoge presessie krachten optreden.
Op vrijdag 14 november 2003 20:29 schreef Boefje het volgende:
Balanceer een potlood op je vinger, om het potlood nu naar links te laten vallen, moet je je vinger naar rechts bewegen...
Zelfde gebeurt met de motor, als je naar rechts stuurt, contact punten van je banden gaan naar rechts, en voila... je motor valt om...
Om het simpel te houden: "Ja"
ff voor alle duidelijkheid,
Ik heb de motor al in de winterstalling, dus kan het pas in de lente proberen
Als ik het dus goed begrijp ga je vlak voordat je de bocht instuurd (naar links)
een duw(tje) geven tegen je linker clip-on zodat de motor naar links valt.
Tot dat punt snap ik hem
Maar in mijn ogen blijft je motor dan toch gewoon naar echts trekken omdat je voorwiel die kant op blijft wijzen
Of stuur je zodra je fiets naar links valt weer met de bocht mee?
Ja?????? Ik dacht het niet. Zolang je in de bocht bent blijf je druk houden op het binnenstuur. Hoe meer druk, hoe schuiner hij wil en om dat tegen te houden geef je dus gas maar je stopt echt niet met tegensturen. Maar zoals ik al eerder schreef, staar je nu niet blind op alleen tegensturen. Als je het veilig wilt doen (lijkt mij wel fijn) dat hoort er echt het belasten buitenstepje en gewichtsverplaatsing naar binnen bij!!!!!!!!!!!!!!
Maar in mijn ogen blijft je motor dan toch gewoon naar echts trekken omdat je voorwiel die kant op blijft wijzen
Of stuur je zodra je fiets naar links valt weer met de bocht mee?