Counter-stearing ?!?

counter-stearing

  • Voor

    Stemmen: 34 97,1%
  • Tegen

    Stemmen: 1 2,9%
  • Anders

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    35
Eigenlijk dacht ik dat ook, maar toen ik vanmorgen op het cbeetje 350 f reed naar mijn werk toen moest ik plotseling aan het countersteeren denken, dus wou ik dat bewust even uitproberen.
Nou dat werkte dus niet, dat motortje is daar veel te licht voor of stuurt veel te makkelijk of kies maar wat uit, (ik te zwaar), maar alleen op gewicht gaat ie al giga door de bocht dus: ????


doe je het nog niet goed.
 
Laat iedereen die dit countersteeren zo bijzonder vind es proberen de bocht door te komen zonder te duwen /trekken aan je stuur....dan weet je wel genoeg..we doen het onbewust namelijk allemaal....ook op de fiets.anders pleur je op je muil namelijk.... :+ , of ga je rechtdoor... ;)

Da's niet helemaal waar want je kunt ook een bocht nemen met losse handen. Op de fiets, maar ook met de motor (dat laatste is alleen iets moeilijker).
 
Eigenlijk dacht ik dat ook, maar toen ik vanmorgen op het cbeetje 350 f reed naar mijn werk toen moest ik plotseling aan het countersteeren denken, dus wou ik dat bewust even uitproberen.
Nou dat werkte dus niet, dat motortje is daar veel te licht voor of stuurt veel te makkelijk of kies maar wat uit, (ik te zwaar), maar alleen op gewicht gaat ie al giga door de bocht dus: ????

Het lukt met de trapfiets, dus zou ook met cb moeten gaan. :?
 
Alles goed en wel, maar euh... dnek ervan wat je wilt, mara dat Countersteering heeeft Bug nooit echt begrepen.. Domhe? Los darvan weet hij niet eens of hij het al dan niet automatisch doet...
 
Da's niet helemaal waar want je kunt ook een bocht nemen met losse handen. Op de fiets, maar ook met de motor (dat laatste is alleen iets moeilijker).

Ja en dan gaat je stuur "automatisch" iet of wat countersteeren.

En voor wie het allemaal niet snapt:
www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1889540536/104-6562886-1231945?v=glance

Heel interessant boek, staat ook veel uitleg in over het hoe en het waarom van gedrag van je motor bij bepaalde bewegingen, en is meer op straatgebruik gericht dan het alom bekende twist of the wrist.

Joris
 
ff voor alle duidelijkheid,

Ik heb de motor al in de winterstalling, dus kan het pas in de lente proberen :X

Als ik het dus goed begrijp ga je vlak voordat je de bocht instuurd (naar links)
een duw(tje) geven tegen je linker clip-on zodat de motor naar links valt.

Tot dat punt snap ik hem :)

Maar in mijn ogen blijft je motor dan toch gewoon naar echts trekken omdat je voorwiel die kant op blijft wijzen :? :? :?

Of stuur je zodra je fiets naar links valt weer met de bocht mee?
 
ff voor alle duidelijkheid,

Ik heb de motor al in de winterstalling, dus kan het pas in de lente proberen :X

Als ik het dus goed begrijp ga je vlak voordat je de bocht instuurd (naar links)
een duw(tje) geven tegen je linker clip-on zodat de motor naar links valt.

Tot dat punt snap ik hem :)

Maar in mijn ogen blijft je motor dan toch gewoon naar echts trekken omdat je voorwiel die kant op blijft wijzen :? :? :?

Of stuur je zodra je fiets naar links valt weer met de bocht mee?
SJah, maar wat moet een Egyptische hogepriester uit de oudheid nu ook met een motor :+ ?
 
Als je mij niet begrijpt, hoe kan je dan je eigen verhaal begrijpen?
knippen en plakken :?

Ik begrijp niet wat je met jouw verhaal wilde zeggen.

Zoals ik al zei, leek er op dat jij het over inkanten (SM-/crosstechniek) had.
Presessie oefent in dat geval nauwelijks kracht uit op de berijder.

De kracht die jouw in dat geval "over de motor tilt" Is een combinatie van massatraagheid en centriputaalkracht.

Maar je moet wel errug hard over een mini-rotonde gaan willen er hoge presessie krachten optreden.
 
Ik begrijp niet wat je met jouw verhaal wilde zeggen.

Zoals ik al zei, leek er op dat jij het over inkanten (SM-/crosstechniek) had.
Presessie oefent in dat geval nauwelijks kracht uit op de berijder.

De kracht die jouw in dat geval "over de motor tilt" Is een combinatie van massatraagheid en centriputaalkracht.

Maar je moet wel errug hard over een mini-rotonde gaan willen er hoge presessie krachten optreden.


Dus volgens jouw gebeurd er op een minirotonde eigenlijk alleen dit

Op vrijdag 14 november 2003 20:29 schreef Boefje het volgende:
Balanceer een potlood op je vinger, om het potlood nu naar links te laten vallen, moet je je vinger naar rechts bewegen...

Zelfde gebeurt met de motor, als je naar rechts stuurt, contact punten van je banden gaan naar rechts, en voila... je motor valt om...

Wat gebeurd er als je in de bocht hangt naar links en je wilt snel naar rechts?
Je stuurt naar links en dan ............?
En nu niet jezelf tegenspreken.
 
Om het simpel te houden: "Ja"

Ja?????? Ik dacht het niet. Zolang je in de bocht bent blijf je druk houden op het binnenstuur. Hoe meer druk, hoe schuiner hij wil en om dat tegen te houden geef je dus gas maar je stopt echt niet met tegensturen. Maar zoals ik al eerder schreef, staar je nu niet blind op alleen tegensturen. Als je het veilig wilt doen (lijkt mij wel fijn) dat hoort er echt het belasten buitenstepje en gewichtsverplaatsing naar binnen bij!!!!!!!!!!!!!!
 
Ik me maar druk maken om dat counteren...En in 1 keer komt er weer die ouwe beweging in me op...die ik helemaal was afgeleerd...O was dat het...Hij gaat inderdaad sneller de bochten in maar dat zou ik niet zo gauw doen bij hogere snelheden (140+ bahnhof) en gladde wegen.

Voor de rest was het "vergeten" beweging waar ik weer ff van kan genieten...Ik ben in de zeldzame gelegenheid dat ik elke dag 4 rotondes vlak achterelkaar kan nemen...(per enkele rit dus)

Je kan het trouwens net zo goed op een benen fiets proberen!
 
ff voor alle duidelijkheid,

Ik heb de motor al in de winterstalling, dus kan het pas in de lente proberen :X

Als ik het dus goed begrijp ga je vlak voordat je de bocht instuurd (naar links)
een duw(tje) geven tegen je linker clip-on zodat de motor naar links valt.

Tot dat punt snap ik hem :)

Maar in mijn ogen blijft je motor dan toch gewoon naar echts trekken omdat je voorwiel die kant op blijft wijzen :? :? :?

Of stuur je zodra je fiets naar links valt weer met de bocht mee?
 
Ja?????? Ik dacht het niet. Zolang je in de bocht bent blijf je druk houden op het binnenstuur. Hoe meer druk, hoe schuiner hij wil en om dat tegen te houden geef je dus gas maar je stopt echt niet met tegensturen. Maar zoals ik al eerder schreef, staar je nu niet blind op alleen tegensturen. Als je het veilig wilt doen (lijkt mij wel fijn) dat hoort er echt het belasten buitenstepje en gewichtsverplaatsing naar binnen bij!!!!!!!!!!!!!!

Als je zijn vraag goed leest heeft hij het over de stuur uitslag:

Maar in mijn ogen blijft je motor dan toch gewoon naar echts trekken omdat je voorwiel die kant op blijft wijzen :? :? :?

Of stuur je zodra je fiets naar links valt weer met de bocht mee?

Hij heeft het niet over het sturen van de berijder, maar de richting van z'n voorwiel.Hij vraagt dus of z'n voorwiel weer naar links wijst op het moment dat je de bocht naar links ingaat, en daarop is het antwoord ja
 
Terug
Bovenaan Onderaan