DAB+ radio

Op den duur gaat dat wel verdwijnen : in Noorwegen is analoge radio al geheel uitgeschakeld net als de analoge TV zenders in ons land.

In de toekomst gaat de huidige FM band zeer waarschijnlijk een andere bestemming krijgen.
 
Laatst bewerkt:
zocht naar fm & dab en vond dit topic. Streamen van telefoon kan ook, maar het ding wordt wel erg warm, vreet de batterij op, en bijna onmogelijk om iets te veranderen tijdens het rijden.

De imperial dabman (1) die eerder genoemd werd heeft b/t transmitter. Te koop voor €54 als je een beetje zoekt. Er zit een draad antenne bij, maar een duitse motorrijder schreef dat je er een fatsoenlijke antenna op kunt aansluiten via een speciale TRS jack adapter, die eigenlijk alleen een TS versie is. Maar blijkbaar veel betere ontvangst. Denk dan aan een antenne zoals op sommige BMW RT's .
Radiootje is natuurlijk niet waterdicht, maar heeft drukknopjes dus een plastic zakje erover. Ik denk erover dit te proberen

Alternatief is zoiets als Perfectpro Soloworker dab+ werkradio, een nederlands product. spatwaterdicht. Ook niet te duur, klein, maar al te groot om ergens te kunnen monteren. Maar geen b/t transmitter, wel ontvanger. Zou leuk zijn als Perfectpro een motor radio zou willen maken voor die prijs. Ik denk dan aan een Kickstarter, als er voldoende reacties hier zijn dan Perfect Pro vragen of ze een kickstarter willen doen.

Nog eentje (voor het 'design') is Fusion Marine RS-MA55. al teveel knopjes (ik hoef geen mp3, dat staat al op de gps). Ik heb Fusion een 2 jaar geleden gevraagd,eerste reactie super, daarna niets meer. Maar een perfectpro product in een dezelfde vormgeving..
 
Op den duur gaat dat wel verdwijnen : in Noorwegen is analoge radio al geheel uitgeschakeld net als de analoge TV zenders in ons land.

In de toekomst gaat de huidige FM band zeer waarschijnlijk een andere bestemming krijgen.
Grappig, ik kon in Noorwegen gewoon FM radio ontvangen deze zomer :)



DAB+ is inderdaad alles of niets, als je goede dekking hebt is het fantastisch en anders heb je een lekker aan-uit effect gedurende de rit. Daar staat tegenover dat mijn ervaring met FM ontvangers in BT sets om te huilen is. Nog nooit goed gewerkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan