De beste motor voor 3000 euro

Honda!
Goed zoeken en je hebt een 600RR :)

Toevallig heb ik er O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat jij dat ding crasht, daar kan die kawa niks aan doen hoor :X

R6'jes gaan juist kapot. GSX-R is ook een betrouwbare keuze maar dat is de kawa ook.
Dus jij denkt dat ik dat roep omdat ik hem de dijk af heb gereden? :9

Ik heb dat ding gekocht, en op de eerste dag is er een bougie uit elkaar geklapt, waardoor bijna het hele blok uit elkaar moest... Dit hoefde uiteindelijk niet na wat geknutsel :+

Toen de motor een beurtje had gehad, en nieuwe bougies had gekregen dacht ik eindelijk lekker te kunnen gaan rijden... NOT!

3 maanden aan het kloten geweest omdat als de motor warm werd deze ging stotteren en uitviel. (Combinatie van kapotte benzinepomp, slechte carburateurs én Bobines)

Dit opgelost, en toen begon de ellende weer....
De 1e versnelling ging steeds verder kapot. Als ik volgas wegreed ''hapte'' hij door de eerste versnelling heen, en na een week was dit al bij 2/3e gas, en na een maand bij 1/3e gas...

Een vriend van mij had tussentijds ook een kawa gekocht, en heeft daar ook enkel en alleen maar gezeik mee gehad... (schraap geluiden in het blok na een maand, kapot koelsysteem, enz. enz.)

Verder reed mijn zx6r wel heerlijk moet ik zeggen, vooral in de bochten een sublieme motor, maar een kawa zal ik niet meer zo snel kopen... :N
 
Ik heb vorige week mijn motorrijbewijs gehaald en wil graag in feb een motor kopen.
Nu ben ik al een beetje aan het rond kijken wat ik wil maar ben er nog niet helemaal uit.
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Ik wil een sportieve motor en zit zelf te denken aan een Yamaha R6 uit 1999 of 2000 of een Kawasaki Zx6R. Ik heb 3000 euro te besteden. Ik hoop dat jullie me misschien de zwakte of juist de sterke punten kunnen vertellen of misschien wel een ander motortype kunnen adviseren.
Thnx


spaar de winter door en orienteer je bij veel motorzaken.
ga pas eind maart serieus shoppen... heb je wat meer centen en gegevens
 
mijn eerste motor was een kawa zzr 1100 reed wel bijna altijd als de accu en tank vol waren teminste hahahahaha
maar ik vond m erg stug en lawaaieg schakelen
ook moest ik m in de bocht gooien(maar dat zal wel aan mijn gewicht van 65kg liggen)
sinds dien rijd ik op mn 2e honda en wil na div proef ritten op bijv triumph,suzuki,yamaha,stucgati niet anders meer hoewel de yamaha mij ook erg goed beviel
is ook n fijne motor maar n r6 vind ik net iets te lichten n 1000 te zwaar
mijn voorkeur gaat uit naar n vfr 750/800 is prima voor sportief,en voor woon werk/toer gebruik
 
Goede kleding heb je al of heb je daar een apart budget voor gereserveerd? Anders moet je dat van die 3000 aftrekken. Hou er rekening mee dat een motor die verkocht wordt ook niet altijd een verse beurt gehad heeft, al zal dat bij een motorzaak vaker het geval zijn dan particulier. Kosten voor beurt en/of binnenkort te vervangen onderdelen gaan ook van het budget af.

Verder nog van harte gefeliciteerd met het halen van het Atje en veel plezier met motorrijden

Oh ja, ook welkom op M-F

Ik heb al een pak,laarzen en Helm dus de 3000 euro is wat ik te besteden heb aan een motor.

spaar de winter door en orienteer je bij veel motorzaken.
ga pas eind maart serieus shoppen... heb je wat meer centen en gegevens

Ik heb het geld ook nog niet bij elkaar en ben inderdaad van plan om in Maart 1 te gaan kopen. Daarom ben ik nu hard aan het sparen.


Ik merk wel dat iedereen verschillende ervaringen heeft met bepaalde type motoren.
Ik hoef niet perse de snelste motor voor 3000 euro maar wil een leuke speelse sportieve motor.
Ik vind de R6 persoonlijk het meest tijdloze model van motoren uit het jaartal 99/00. Als ik zelf geld genoeg had dan had ik idd een cbr 600 RR gekocht vanaf 2005. Maar in iedergeval bedankt voor jullie reacties.
 
Ik had hetzelfde. K wilde eindelijk eens voor me eerste motor gaan met een krap budget. Volgende gedaan:

Zoek een hyosung van 2005 met maar 7k op de teller voor 1400 eurie (dat kan). Verdiep je in de mankementen ( tnx mf). Maak een afweging op basis van je rijwensen (ikzelf ben mooi weer rijder). Maak wat motorblok verlengende mods bij een dealer. En hou hierdoor geld over voor wat aanpassingen naar eigen smaak.

En oh ja... Geniet van die lekkere v twin (vooral niet vergeten) want das wel extreem weinig geld voor zoveel plezier
 
Gefeliciteerd! *O*

Als ik jou was zou ik een R6 halen, met kawa's heb ik alleen maar slechte ervaringen, en een goed alternatief als een Suzuki K serie is net iets boven budget...

En toch heb je nog steeds een foto van je kawa als avatar. :')
 
Dus jij denkt dat ik dat roep omdat ik hem de dijk af heb gereden? :9

Ik heb dat ding gekocht, en op de eerste dag is er een bougie uit elkaar geklapt, waardoor bijna het hele blok uit elkaar moest... Dit hoefde uiteindelijk niet na wat geknutsel :+

Toen de motor een beurtje had gehad, en nieuwe bougies had gekregen dacht ik eindelijk lekker te kunnen gaan rijden... NOT!

3 maanden aan het kloten geweest omdat als de motor warm werd deze ging stotteren en uitviel. (Combinatie van kapotte benzinepomp, slechte carburateurs én Bobines)

Dit opgelost, en toen begon de ellende weer....
De 1e versnelling ging steeds verder kapot. Als ik volgas wegreed ''hapte'' hij door de eerste versnelling heen, en na een week was dit al bij 2/3e gas, en na een maand bij 1/3e gas...

Een vriend van mij had tussentijds ook een kawa gekocht, en heeft daar ook enkel en alleen maar gezeik mee gehad... (schraap geluiden in het blok na een maand, kapot koelsysteem, enz. enz.)

Verder reed mijn zx6r wel heerlijk moet ik zeggen, vooral in de bochten een sublieme motor, maar een kawa zal ik niet meer zo snel kopen... :N


Je kunt er ook gewoon pech mee hebben.
Maar dat kan met elke motor.

R6en van dat bouwjaar kunnen last hebben van afbrokkelende cilinderwanden geloof ik.
Maar zoiets staat op de eerste pagina al beschreven.
 
Dus jij denkt dat ik dat roep omdat ik hem de dijk af heb gereden? :9

Ik heb dat ding gekocht, en op de eerste dag is er een bougie uit elkaar geklapt, waardoor bijna het hele blok uit elkaar moest... Dit hoefde uiteindelijk niet na wat geknutsel :+

Toen de motor een beurtje had gehad, en nieuwe bougies had gekregen dacht ik eindelijk lekker te kunnen gaan rijden... NOT!

3 maanden aan het kloten geweest omdat als de motor warm werd deze ging stotteren en uitviel. (Combinatie van kapotte benzinepomp, slechte carburateurs én Bobines)

Dit opgelost, en toen begon de ellende weer....
De 1e versnelling ging steeds verder kapot. Als ik volgas wegreed ''hapte'' hij door de eerste versnelling heen, en na een week was dit al bij 2/3e gas, en na een maand bij 1/3e gas...

Een vriend van mij had tussentijds ook een kawa gekocht, en heeft daar ook enkel en alleen maar gezeik mee gehad... (schraap geluiden in het blok na een maand, kapot koelsysteem, enz. enz.)

Verder reed mijn zx6r wel heerlijk moet ik zeggen, vooral in de bochten een sublieme motor, maar een kawa zal ik niet meer zo snel kopen... :N

Dat jij een pech Kawa hebt gehad wil niet zeggen dat Kawa slecht zou zijn.
Van ieder merk motorfiets of auto heb je wel een maandagochtend exemplaar -O-
Dingen die zonder aanwijsbare reden kapot gaan.
Het blijft namelijk een motorisch en dan weet je nooit of het heel blijft.
 
ik zou eerst een paar verschillende merken motoren gaan huren en kijken wat bij jou het beste past.
Het is toch persoonlijk.gewoon door sparen! ik rij er wanneer ik zin in heb op een HONDA nighthawk en dan weer op Suzuki 600 of GSX 1100 F als ik het niet meer weet gewoon op een V-MAX.
 
Laatst bewerkt:
De '98 en '99 Zx6 jes zijn super om te rijden. Goed wegligging in de bochten, maar veel comfortabeler dan een R6. Een R6 is een hardcore circuit fiets, een ZX6r is een super sport met 'comfortabele' zithouding, maar geen hardcore circuitmotor.
 
Ik ben begonnen met een CBR125R in 2004. Die was toen net uit en ik kocht hem nieuw voor 2700 ofzo. Ik heb echt goed leren rijden met dat ding en ben blij dat ik een lichte opstap-motor heb gekozen.
Toen nam ik een Kawa ZXR400, reed leuk, stuurde heel fijn, maar had er wel gedoe mee en dat kostte weer geld aan onderdelen voor de reparaties.
Toen ik na duizenden km's ervaring in alle weersomstandigheden twee jaar verder was en geen 25kw beperking meer had ging ik door naar een cbr954RR en daar heb ik geen spijt van gehad.
Toen over naar een cbr1100XX en die heb ik nu nog, en een fmx650 erbij.
Goed mijn geschiedenis is niet al te boeiend, maar wat ik wil zeggen is dat ik door mijn ervaring wel aanraad om "op te bouwen" in vermogen en gewicht van de fiets. En qua merk zweer ik bij Honda. NAKS is zelf te vervangen (75 euro) als ie al stuk gaat en een kapotte spanningsregelaar heb ik zelf nog nooit gehad.
 
Dat jij een pech Kawa hebt gehad wil niet zeggen dat Kawa slecht zou zijn.
Van ieder merk motorfiets of auto heb je wel een maandagochtend exemplaar -O-
Dingen die zonder aanwijsbare reden kapot gaan.
Het blijft namelijk een motorisch en dan weet je nooit of het heel blijft.
Toch raar dat ik dit soort verhalen nooit over Honda's hoor....

héél raar....

:+
 
Met een beetje geluk heb je voor om en nabij de 2700 een Suzuki GSXR750 K1.
Moet je wel MP in de gaten blijven houden. Mijn broertje heeft er drie maanden geleden
1 gekocht voor 2700,- (27.000km)
 
Toch raar dat ik dit soort verhalen nooit over Honda's hoor....

héél raar....

:+
gek, ik wel eens

zo lekt de pan european van mijn pa koelvloeistof
klein leidingkje, grote reparatie

al 2/3keer honda's aanmoeten duwen ivm spanningsregelaarproblemen
(*klopt af, die van zichzelf nog niet)
(op te lossen door er een spanningsregelaar van... jawel, yamaha in te zetten)


maarja, zo heb je van elk merk wel iets op te noemen
ook van suzuki's, aprillia, ducati, en al die andere merken

punt is dat hoe meer er van een merk verkocht is, hoemeer kwaaltjes er op een gegeven moment bekend zijn
en grote problemen zoals cilinderwanden e.d. al heel snel, heel bekend zijn.

ik heb een kawasaki gehad, en rijdt nu een honda
en zou zonder twijfel weer een kawasaki nemen
denk erover na met je hoofd, maar koop met je hart

ennu, iemand al geöpperd? proefrijden!
 
Inderdaad, zoals Remond_FRL al zegt: Proefrijden, dan kom je meteen achter hoe of wat je rijstijl is en welke motor jij fijn vind.
En ook zoals Bluewolf laat weten, het is verstandig op te bouwen qua motor. Anders krijg je het scenario van: Je gaat de eerste keer op je racer rijden nadat je het papiertje binnen hebt, gaat pas zoals je zegt in maart je motor kopen (dus bent even uit het motorrijden geweest), geen lesinstructor meer dus even het gas opentrekken met als gevolg een artikeltje in de krant de dag er op.

Mocht je een verantwoorde makkelijke, enigzins betaalbare en betrouwbare motor willen, waarmee je heel het jaar door goed mee uit de voeten kunt, dan stel ik voor om toch maar eens even naar een Suzuki GSX 600 f (of 750) te kijken. Sport tour, niet geheel sport dus, maar wel een fijnere zithouding en een lekker all-round fietsje. Anders gewoon een proefritje aanvragen, niet?

Je raadt het al, ik heb er zelf ook een gehad en heb na die motor een Blackbird gekocht. Hier ben ik toen redelijk snel aan gewend geraakt door de rijervaring die ik met het f-je op heb gedaan. Zeer betaalbaar betreffende aanschaf en prettige aerodynamica en zithouding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan