De natuurlijke vijand van de motorrijder..

Status
Niet open voor verdere reacties.
1. Make-up in combinatie met binnenspiegels
2. Navigatiesystemen
3. Mobiele telefoons

Met andere woorden: automobilisten die autorijden naast hun andere bezigheden doen. En onnodig linksrijden, zonder richting aan te geven van baan wisselen en überhaupt geen oog voor het verkeer hebben.
 
Alleen al van tevoren schreeuwen dat mensen aan de kant moeten... AAN DE KANT WIJ HEBBEN GEEN REMMEN EN GEEN BEL!!! UIT DE WEG...

Laatste keer deed eentje (in een clubje) het in Noordwijk op een overvolle boulevard op een mooie dag. Waar ook nog eens allemaal kinderen liepen...

Veel van mijn maten zitten wel eens op race fiets, ik vertel ze ook altijd vrolijk dat ze absoluut geen maten meer zijn zodra ze dat spandex broekje weer aantrekken... Daarna weer wel natuurlijk.

Dus allemaal... lekker ervoor gaan rijden op de dijkjes en lekker wat goede zwarte pluimen vanuit de begrenzer schieten. Vooral als ze net buiten adem zijn...

Heb in Belgie een keer eentje gehad die rondjes om me begon te cirkelen. Zat op en bergwegje en voor me zaten 2 vrouwtjes in een boodschappenkarretje die maar niet door durfden te rijden. Inhalen was met de positie van die mensen op de weg en de bochten ook niet mogelijk. Dacht die klojo op de fiets dus dat het wel handig zou zijn om rondjes om mij heen te rijden de berg af, heb die klootzak 3 keer bijna aangereden omdat hij weer eens vanuit mijn dode hoek vlak langs me voor geschoten kwam....
 
Zwaartekracht ????
Dat is juist onze grootste vriend, zonder dat geen motorrijden en alleen maar zweefvliegen.......



Ik zie anders vaak motorrijders melden dat ze door een of andere vage reden zijn gevallen .
Niets te maken met hun eigen kunde natuurlijk dus moet wel zoiets als de zwaartekracht zijn .
En dat vage gezeur over wielrenners schaal ik ondertussen gelijk in met de mening dat iemand de gore moed heeft om je bocht te verpesten door voor je te rijden .

Dan is de zwaartekracht toch iets concreter.
 
Iedereen kent ze wel, de situaties waarbij je er zeker van bent, dat iedereen je van kant wilt maken, alleen omdat je een motorrijder bent.
Gelukkig houdt het vaak op bij irritant in de weg zitten.

Wie of wat is jouw natuurlijke vijand onderweg?

Mijn top 3
1. wielrenners
2. 107/C1/Aygo of ander klein blik
3. de benzinepomp

TGIF *O*
Motoragenten die noodgedwongen een dagje in de auto moeten.
 
Vanmorgen een eikel in een bestelbus. Die zag me aan komen rijden bij ons in de wijk en draaide gewoon vanuit een linkerweg de weg op en duwde me aan de kant. Toen ik claxoneerde deed ie ook nog verontwaardigd :( .
 
1. Make-up in combinatie met binnenspiegels
2. Navigatiesystemen
3. Mobiele telefoons

Met andere woorden: automobilisten die autorijden naast hun andere bezigheden doen. En onnodig linksrijden, zonder richting aan te geven van baan wisselen en überhaupt geen oog voor het verkeer hebben.

:^

En pruiken/gleufhoeden.
 
Stoplichten.

Fietsers:
Bij mij is er een stukje waar ik soms langs moet, waar de scholieren dan over moeten steken, en dan gewoon een heel stuk aan de andere kant van de weg fietsen met ze 4e naast elkaar. :/

veel herrie maken en gewoon stug op mijn weghelft blijfen. :]
en dan roepen ze dat ik moet uitkijken. |(

Volgt mischien nog wel een fotootje :Y
 
SUV's.

Met afstand mijn natuurlijke vijand. Die dingen hebben totaal geen bestaansrecht.
Ze zijn lomp, te hoog om overheen te kijken en de bestuurder denkt vaak dat hij of zij ineens een alleenrecht op de weg heeft verworven omdat ze wat hoger zitten dan de rest.
 
Bestelbusjes - Vrachtwagens - Petjes met een IQ van 50 in opgevoerde herriebarrels - Grijze hoofden in hatchbacks of een te grote (oude) sedan.

Dezelfden dus eigenlijk die me het leven zuur maken als ik in het koekblik zit. Maar dan heb ik tenminste nog een kreukelzone. -O-

Volgorde is willekeurig en afhankelijk van de dag en het tijdstip.

En kennen jullie die lui die eindeloos achter een vrachtwagen of iets anders traags hangen en dan precies op het moment dat jij er aan komt 'm er voor gooien en al kruipend gaan inhalen? :(
 
Laatst bewerkt:
1. mijn eigen vrouw ( die graag "samen" boodschappen doet, wat inhoud dat zij bepaalt wat er wordt gekocht en ik het karretje mag duwen)

2. mijn kinderen ( opvoeding , etc. daarbij komt ook dat ik er constant aan moet denken als ik lekker aan het rijden ben, waardoor ik minder geniet van het "ontspannen rijden"

3. mijn werk, en het werk van mijn vrouw, waardoor we weinig tijd vrij te besteden hebben.

4. in deze tijd van het jaar modderstrooiende trekkers

5. pekel en kou

6. bejaardevervoermiddelen , yaris , agila, etc.

7. die klote wielrenners die door andere al worden beschreven

8. gemak en comfort ( de auto starten kost een paar tellen, je motorpak aanhijsen, motor uit de schuur halen, en warm laten draaien kost al gauw 15 minuten bij elkaar)

9. diesel op de weg

10. adviessnelheidsbordjes die braaf worden opgevolgd door koekblikbestuurders.

Maar als ik dan een dag heb gehad dat ik van bovenstaande zaken geen last heb gehad, dat is dan echt pure ontspanning, en als ik dat 1 x per maand kan realiseren , ben ik tevreden.
 
1. Audi rijders, net zo aso als de al genoemde wielrenners, kom ze alleen veel vaker tegen. Ontbreekt veelal aan luxe opties zoals knippers en spiegels.
2. bellende/sms-ende/whatsappen-de/krant lezende/niet uit hun doppen kijkende/etc gaperds
3. rotzooi op de weg
 
Laatst bewerkt:
Seat Leons....... en hoe donkerder de kleur (van de auto :o ) hoe gevaarlijker.

En scooterrijders, zeker die in R'dam -O-
 
een natuurlijke vijand? voor mij een wesp want daar ben ik allergies voor.
ik moet binnen een half uur in het ziekenhuis zijn anders heb ik een echt probleem.
 
1. mijn eigen vrouw ( die graag "samen" boodschappen doet, wat inhoud dat zij bepaalt wat er wordt gekocht en ik het karretje mag duwen)

2. mijn kinderen ( opvoeding , etc. daarbij komt ook dat ik er constant aan moet denken als ik lekker aan het rijden ben, waardoor ik minder geniet van het "ontspannen rijden"

3. mijn werk, en het werk van mijn vrouw, waardoor we weinig tijd vrij te besteden hebben.

4. in deze tijd van het jaar modderstrooiende trekkers

5. pekel en kou

6. bejaardevervoermiddelen , yaris , agila, etc.

7. die klote wielrenners die door andere al worden beschreven

8. gemak en comfort ( de auto starten kost een paar tellen, je motorpak aanhijsen, motor uit de schuur halen, en warm laten draaien kost al gauw 15 minuten bij elkaar)

9. diesel op de weg

10. adviessnelheidsbordjes die braaf worden opgevolgd door koekblikbestuurders.

Maar als ik dan een dag heb gehad dat ik van bovenstaande zaken geen last heb gehad, dat is dan echt pure ontspanning, en als ik dat 1 x per maand kan realiseren , ben ik tevreden.
_O- _O- _O- :}
 
Is al genoemd allemaal:

1. rotzooi op de weg, of wat van een aanhanger afvalt vlak voor je
2. wielrenners over de hele baan
3. stoplichten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan