De zuinigste motor.

Iemand ooit met een Track gereden, Nederlands oerproduct, schijnt 1:50 te rijden?
Dat lijkt me voor een 'grote' diesel wel erg zuinig.
Mijn 500cc/14 pk diesel doet ca. 1 : 45.
rossie.JPG
 
Een Royal Enfield diesel?
Nooit van het bestaan geweten hiervan, of is het eigenbouw?
Ik kende verder alleen de Kawasaki KLR diesel.
Gebruik je de motor regelmatig, of dagelijks?
Ze zijn er gemaakt met 6,5 pk Greeves blokje,(Enfield Taurus) Dit is een eigenbouw en hebben meer mensen gedaan.
Ik rijd erg veel met deze motor..
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn er gemaakt met 6,5 pk Greeves blokje,(Enfield Taurus) Dit is een eigenbouw en hebben meer mensen gedaan.
Ik rijd erg veel met deze motor..

......🤣🤣🤣
Met de huidige brandstofprijzen een uitkomst lijkt mij.
Als die toch nu nieuw verkocht zouden worden.
Zou zomaar een heel populaire motor kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Eergister getracht zuinig te rijden met de CRF 250 Rally dus mij aan de snelheids limiet gehouden, respectievelijk 50, 80 en 100 km/h over een afstand van 100,2 km 2 liter verbruikt.
Dus dat is 1:50 of volgens de Tuf norm 2liter.
Ik moet er wel bij vermelden dat langzaam rijden lastig is met een twee vijftig.
 

Bijlagen

  • 20230902_103312.jpg
    20230902_103312.jpg
    491,7 KB · Weergaven: 3
  • 20230902_103211.jpg
    20230902_103211.jpg
    611,4 KB · Weergaven: 3
  • 20230902_144949.jpg
    20230902_144949.jpg
    303,9 KB · Weergaven: 2
  • 20230902_145006.jpg
    20230902_145006.jpg
    512,4 KB · Weergaven: 2
Ik denk dat heel veel moderne motorfietsen met injectie heel zuinig kunnen zijn, was voor mij een leuk experiment, cq uitprobeersel, een brandstof verbruik van 1:50 had ik echt niet verwacht😁
 
Met mijn Vespa GTS300 HPE is 1:30 mogelijk bij langdurig stukken op 80 wegen te rijden. Stiekem had ik er iets meer van verwacht want zeker bij stadsgebruik neemt het verbruik fors toe richting 1:20.

Mijn Honda Vision is een van de zuinigste motoren verkrijgbaar, ik kon er 1:35 mee halen en zuiniger was mogelijk als je rustig aan deed. Een PCX125 of 150 scoort nog beter omdat deze vloeistofkoeling, meer kleppen en start/stop hebben.

Met mijn Ducati Monster 1100S is stiekem ook zuinig te rijden ondanks de cilinderinhoud. Ik heb deze tijdens een rustige rit door Duitsland in de regen een keer op 1:27 geklokt. Op de heenweg over de snelweg met normale snelheden ook dik boven de 1:20.
 
Met mijn Vespa GTS300 HPE is 1:30 mogelijk bij langdurig stukken op 80 wegen te rijden. Stiekem had ik er iets meer van verwacht want zeker bij stadsgebruik neemt het verbruik fors toe richting 1:20.

Mijn Honda Vision is een van de zuinigste motoren verkrijgbaar, ik kon er 1:35 mee halen en zuiniger was mogelijk als je rustig aan deed. Een PCX125 of 150 scoort nog beter omdat deze vloeistofkoeling, meer kleppen en start/stop hebben.

Met mijn Ducati Monster 1100S is stiekem ook zuinig te rijden ondanks de cilinderinhoud. Ik heb deze tijdens een rustige rit door Duitsland in de regen een keer op 1:27 geklokt. Op de heenweg over de snelweg met normale snelheden ook dik boven de 1:20.

De Monster is denk ik een redelijk recente motor?
Ik denk dat veel motoren zuinig kunnen rijden, van de Vespa had ik meer verwacht, de twee Honda CRF Rally's doen volgens fabrieks opgave 1:32 maar zijn in de praktijk veel zuiniger.
Vriend van mij heeft zo'n PCX besteld vd week gaat er een 750 scooter mee, denk dat ie ons zoek gaat rijden😅
 
De Monster is denk ik een redelijk recente motor?
Ik denk dat veel motoren zuinig kunnen rijden, van de Vespa had ik meer verwacht, de twee Honda CRF Rally's doen volgens fabrieks opgave 1:32 maar zijn in de praktijk veel zuiniger.
Vriend van mij heeft zo'n PCX besteld vd week gaat er een 750 scooter mee, denk dat ie ons zoek gaat rijden😅
De Monster is van 2010. Met Termignoni dempers en bijbehorende ECU. De Monster is natuurlijk vrij licht van gewicht, heeft veel koppel en maakt relatief weinig toeren (max 8000 RPM). Al met al ingrediënten om redelijk zuinig te kunnen rijden.

De fabrieksopgave van de Vespa is 1:31 (gemiddeld, dus onder wisselende omstandigheden) dus valt idd tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan