Dieven op de loer

Ze horen gewoon van je motor af te blijven, ook al is het een oude motor!

Tip 1 : Hand een mooie 10w ledbouwlamp met bewegingssensor op. En hang deze dan aub wel op 2,5 a 3 meter hoogte zodat deze naar beneden / op de motor schijnt, én ze deze niet onklaar kunnen maken!

Tip 2: Koop een Doberman Bagage Alarm! Bij beweging en verplaatsing geeft deze een alarm van 100bd, hij is klein en onopvallend te bevestigen. Lees maar even de omschrijving op hun site, werkt ook top bij andere objecten die verplaatsbaar zijn!

Bovenstaande kost alles bij elkaar nog geen 50euro en dit werkt echt. Zeker het onzichtbare bagage alarm wat begint te gillen icm met een 10w (is zeker niet overdreven fel dus die kan je nog met goed fatsoen in een woonwijk ophangen) ledlamp!

Succes!!
 
Laatst bewerkt:
Deze bedoel ik ;)


Doberman Tas Alarm SE-0304
972976Doberman
Dit handige Doberman Tas Alarm SE-0304 beschermt elk waardevol bezit door middel van een bewegingssensor. Hang het aan uw tas of koffer, ski's, fototoestel of verrekijker en zodra iemand uw tas aanraakt of verplaatst zal er een krachtig alarm afgaan

Bekijk uitgebreide omschrijving €21,95€19,95(inclusief 21% btw)uw voordeel €2,-Plaats in winkelmandje
Levering in doos (NL en BE)
Gratis bezorging boven € 25,- (NL en BE)
full
 
- +- 20 werklichten met bewegingsmelder ophangen (in de action zijn die goedkoop te vinden)
- Alarm met beweegdetectie aan je motor hangen
- op wacht zitten met een paintball geweer met pepperballs of rubber balls
 
Beste mederijders,
Onbegrijpelijk, aangezien het gaat om een Honda Shadow 750 uit '99 met circa 40.000 op de teller. Verder zitten er hier en daar wat roestplekjes en al met al denk ik dat de motor een dagwaarde heeft van krapaan € 2.000.

Dat kan zo maar een andere Shadow rijder zijn, op zoek naar goedkope onderdelen, oftwel jouw fiets ligt dan binnen de kortste keren uit elkaar als donorfiets.

Dan toch maar zo'n Abus Detecto er aan. Ook als je naar de sportschool bent. Ze weten jouw fiets nu wel te vinden. Hopelijk komen ze de volgende keer niet met 4 man en een bestelbus, want dan ligt hij er zo in en weg is je fiets.
 
He rgroen,

Heb na de aanschaf van mijn motor hetzelfde idee gehad.
Iedereen die net iets te lang keek naar de motor of iets te lang stil leef staan bij de garage was van plan om het beestje te stelen.
Niks van waar natuurlijk maar je denkt het wel, voor mij heeft het volgende geholpen:
- Diefstal verzekering nemen
- Bepalen wat een vergelijkbare motor waard is (Niet mentaal maar de aanschaf prijs van een motor van hetzelfde type in de dezelfde staat)
- Kijken of je verzekering dat uitkeert bij diefstal (of aanrijding etc..)
- Verzekering opbellen en vragen wat het kost om de motor voor het bedrag dat je zelf hebt bepaalt te verzekeren.
- Rekenen hoelang die paar euro extra je kunt dragen alvorens je dat bedrag hebt bespaard op die premie
- Lekker rijden, slapen, sporten, werken zonder de gedachte "wat als ze haar stelen" "wat als ik zonder eigen schuld voor mijn klep wordt gereden" "etc"

Nu hoop ik dat mijn verzekering daadwerkelijk over de brug komt mocht het zover komen, maar ik ben dan ook van mening dat je niet moet rijden op motoren die je je niet kunt veroorloven om te verliezen.

Aanschaffen is afschrijven :-)
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
He rgroen,

Heb na de aanschaf van mijn motor hetzelfde idee gehad.
Iedereen die net iets te lang keek naar de motor of iets te lang stil leef staan bij de garage was van plan om het beestje te stelen.
Niks van waar natuurlijk maar je denkt het wel, voor mij heeft het volgende geholpen:
- Diefstal verzekering nemen
- Bepalen wat een vergelijkbare motor waard is (Niet mentaal maar de aanschaf prijs van een motor van hetzelfde type in de dezelfde staat)
- Kijken of je verzekering dat uitkeert bij diefstal (of aanrijding etc..)
- Verzekering opbellen en vragen wat het kost om de motor voor het bedrag dat je zelf hebt bepaalt te verzekeren.
- Rekenen hoelang die paar euro extra je kunt dragen alvorens je dat bedrag hebt bespaard op die premie
- Lekker rijden, slapen, sporten, werken zonder de gedachte "wat als ze haar stelen" "wat als ik zonder eigen schuld voor mijn klep wordt gereden" "etc"

Nu hoop ik dat mijn verzekering daadwerkelijk over de brug komt mocht het zover komen, maar ik ben dan ook van mening dat je niet moet rijden op motoren die je je niet kunt veroorloven om te verliezen.

Aanschaffen is afschrijven :-)

Ik heb inderdaad een diefstalverzekering. Daarnaast hangt altijd de Abus met alarm er om heen. Wat dat betreft zal bij diefstal wel uitgekeerd worden (mits hij ook aan de ketting staat). Maar goed, geen zin in allerlei procedures natuurlijk en de vrees dat misschien de volgende ook gejat gaat worden.
 
..niemand die die kutmarokkaantjes op hun flikker wil geven? -O-


Goed, ik woon sinds enige tijd in een wijk waar leden van een bep. bevolkingsgroep erg veel en nare problemen geven. Dezelfde dag een dergelijk akkefietje met een hele laffe context eh, bij de hand te hebben gehad, plaatste ik deze uitspraak, waarvan ik me kan voorstellen dat mensen die niet dagelijks met deze problematiek worden geconfronteerd, er aanstoot aan nemen.
Ik had dit er niet zo neer moeten zetten. :$
Neemt niet weg dat ik gerust wel een wil helpen posten bij de motor.

Bewegingscamera/lamp/alarm er bij? Bizar dat ze het dan nog proberen..
 
Laatst bewerkt:
Ook een idee. Die zijn elk jaar 1 a 2 keer in de aanbieding bij de Aldi. Ik meen dat ze dan iets van 75 pleuro kosten.

Ik heb deze laatst gekocht bij de Lidl.
Wel heb ik er andere oplaadbare batterijen ingezet, er zitten er 3 in van 600 mAh, nu 3 van 2100 mAh.
Kan de hele nacht continu branden, op een dimstand, of gaat aan bij beweging, felle stand.


full
 
Laatst bewerkt:
Goed, ik woon sinds enige tijd in een wijk waar leden van een bep. bevolkingsgroep erg veel en nare problemen geven. Dezelfde dag een dergelijk akkefietje met een hele laffe context eh, bij de hand te hebben gehad, plaatste ik deze uitspraak, waarvan ik me kan voorstellen dat mensen die niet dagelijks met deze problematiek worden geconfronteerd, er aanstoot aan nemen.
Ik had dit er niet zo neer moeten zetten. :$

Inderdaad, dat is erg kwetsend voor de onwetenden.
Het advies is weg te kijken en net te doen alsof deze problematiek er niet is.

Dat is wel zo prettig voor die arme onwetenden die niet graag hun mooie wereldbeeld aangetast zien.
 
Inderdaad, dat is erg kwetsend voor de onwetenden.
Het advies is weg te kijken en net te doen alsof deze problematiek er niet is.

Dat is wel zo prettig voor die arme onwetenden die niet graag hun mooie wereldbeeld aangetast zien.
_O- _O- _O- _O-
Sarcasme druipt er van af _O-
 
Er wordt in dit land al veel te veel " Weggekeken". Met dat in het achterhoofd zou ik het niet beperken tot het in het licht zetten van je motor. Doordat iedereen wegkijkt hebben de dieven alleen maar voordeel van een goed stuk werklicht. 380 volt, 500Amp er op, blijven ze er naast liggen en kun je s'ochtends op je gemak de rommel opruimen.
 
als je hem nergens kunt stallen of oogje in zeil houden. kun je de rem dan niet saboteren of moeren voorwiel los draaien.

Als die dan toch gejat word heb je nog een beetje plezier nadien :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan