Dolgedraaide schroef van radiateur

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeanYellowBoy

MF veteraan
23 mrt 2015
1.578
797
Vechtdal
Dag lieve meesten en meester Zot,

Ik probeer al dagen met kruipolie om een dolgedraaide schroef (het koppie is niet goed zo goed meer alhoewel de kruis vorm er nog wel in zit) los te krijgen.
M'n radiateur hangt der aan, en die moet vervangen worden. Dat lukt zo natuurlijk niet echt.

Tips hoe ik dat zonder vuur ga doen? Gaat om een Blackbird overigens, maar dat maakt vast niet zo veel uit
 

Bijlagen

  • 1F8703C2-98D3-4AED-8FDF-32D23105AA63.jpeg
    1F8703C2-98D3-4AED-8FDF-32D23105AA63.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 15
  • ADDDBA3D-4512-4C94-B1D9-004487472A14.jpeg
    ADDDBA3D-4512-4C94-B1D9-004487472A14.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: k0en
en nog een keer ge-edit (ik begin echt kippig te worden geloof ik): toch een zeskant-kop. Dan geen schroevendraaier gebruiken maar een goed passende dop of pijpsleutel er op. Daar kun je veel meer kracht mee zetten. Lukt dat ook niet: er af boren (zie hier onder)
 
Laatst bewerkt:
Dag lieve meesten en meester Zot,

Ik probeer al dagen met kruipolie om een dolgedraaide schroef (het koppie is niet goed zo goed meer alhoewel de kruis vorm er nog wel in zit) los te krijgen.
M'n radiateur hangt der aan, en die moet vervangen worden. Dat lukt zo natuurlijk niet echt.

Tips hoe ik dat zonder vuur ga doen? Gaat om een Blackbird overigens, maar dat maakt vast niet zo veel uit

Da's zo'n best lange bout geloof ik, uit m'n hoofd ?

Daar past toch gewoon een 6kant dop op ? 7 of 8 mm, dan zou die toch echt los moeten komen !!
 
Laatst bewerkt:
Beetje slijppasta aan de tip van de kruiskopschroevendraaier, dat spul waar je je kleppen mee lapped.

Werkt echt prima om je gereedschap veel meer grip te geven.

Alhoewel die schroef waarschijnlijk al teveel verneukt is.
 
Iedereen die nu nog iets over een kruiskop zegt krijgt een ban van een week. :+
Het is een zeskant. Zet er een steeksleutel of een dop + verlengstuk + ratel op. Er is geen probleem.

:^

Kapot boren of slijpen is echt niet nodig.

Het is op RADIATEUR voor Honda CBR 1100 SUPER BLACKBIRD SPECIAL 2004 # HONDA MOTORFIETSEN - Elektronische Onderdelen Catalogus boutje nr 20 als ik het goed heb.
Is een boutje met wat afwijkende maten, diameter/lengte, ik heb er geen tweede van op voorraad iig dus ik zou m heel willen houden.
En dat moet ook prima kunnen, doppie erop en draaien.

Kruipolie.....spuit je die op de kop of daar waar hij vast zit ?
Erg makkelijk kom je daar ook weer niet bij en op de kop dat zal weinig nut hebben :P
 
Ennn even deze lezen:

.

Het verschil tussen PH en PZ is daar niet zo goed te zien, is beter zichtbaar op dit plaatje
 

Bijlagen

  • Welke bitjes heb ik nodig voor mijn schroeven - Gereedschapcentrum nl - Blog.png
    Welke bitjes heb ik nodig voor mijn schroeven - Gereedschapcentrum nl - Blog.png
    44,8 KB · Weergaven: 3
  • PH en PZ.jpg
    PH en PZ.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 7
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan