Dorna gaat door met de sloop van de Superbike

HEAO en daarna docent Economie, dus eigenlijk wel. Ik denk dat je die zogenaamde volgende stap van je goed uit moet leggen. Ik ben het namelijk niet met je eens dat het laten wegzakken van een kampioenschap omschreven kan worden als macht. En al zeker niet dat er een volgende stap komt waarbij een kleine partij zonder economische kracht ineens een wereldkampioenschap neerzet dat interessant is voor rijders, teams, televisie, organisatie, circuits, sponsors en andere gelieerde partijen.

_O- _O- _O-

Sorry, heb even lol :)
 
We zien met zijn allen al jaren toe hoe het WSBK kampioenschap uitgehoond wordt. En dat de bezoekersaantallen steeds lager worden. Met de nieuwe maatregelen zal dit alleen nog maar verder doorgaan. Ja je hebt gelijk, er zijn niet zo heel veel organisaties die dergelijke evenementen kunnen organiseren. Maar Dorna is echt niet de enige. En ik ben van mening dat je als consument maar op 1 manier echt kan laten merken dat je het ergens niet mee eens bent: En dat is door niets meer af te nemen. Of het uiteindelijk dé oplossing is, weet ik ook niet en kan ik ook niet voorspellen. Maar dat is wel het enige wapen dat je hebt. Er zal in ieder geval iets moeten gebeuren om het WSBK een nieuwe boost te geven. De nu verzonnen maatregel zal in ieder geval averechts werken.
 
Laatst bewerkt:
@ NR34, ik reageerde idd op de actie van Dorna en niet op jouw reactie.

on topic:
Wat ik wel apart vind, is dat volgens het artikel op Racesport het volgende staat beschreven:
"De kalenderwijziging is volgens FIM en DWO tot stand gekomen in overleg met de WorldSBK Serie promotor, circuits, fabrikanten, sponsors en TV maatschappijen"

Blijkbaar denkt bijna iedereen die iets aan de WSBK wil verdienen, dat de nieuwe opzet goed is voor het kampioenschap.
Maar wanneer ik de commentaren hier lees, zijn er maar heel weinig volgers van de WSBK voorstanders van de nieuwe opzet en deze volgers moeten volgens mij uiteindelijk het geld ophoesten.....
 
@ NR34, ik reageerde idd op de actie van Dorna en niet op jouw reactie.

on topic:
Wat ik wel apart vind, is dat volgens het artikel op Racesport het volgende staat beschreven:
"De kalenderwijziging is volgens FIM en DWO tot stand gekomen in overleg met de WorldSBK Serie promotor, circuits, fabrikanten, sponsors en TV maatschappijen"

Blijkbaar denkt bijna iedereen die iets aan de WSBK wil verdienen, dat de nieuwe opzet goed is voor het kampioenschap.
Maar wanneer ik de commentaren hier lees, zijn er maar heel weinig volgers van de WSBK voorstanders van de nieuwe opzet en deze volgers moeten volgens mij uiteindelijk het geld ophoesten.....

Precies. Ga sinds 2007 braaf naar minimaal 2 WSBK races per jaar. En altijd een heel weekend op de camping. Maar we gingen nagenoeg nooit op zaterdag naar het circuit. En ik verrek het om 2x een kaartje te kopen, wetend dat ze de zondag al niet eens een vol programma kunnen leveren. Men dwingt de fans nu om ook dat kaartje op zaterdag te kopen. Ik zeg: No way!
 
Precies. Ga sinds 2007 braaf naar minimaal 2 WSBK races per jaar. En altijd een heel weekend op de camping. Maar we gingen nagenoeg nooit op zaterdag naar het circuit. En ik verrek het om 2x een kaartje te kopen, wetend dat ze de zondag al niet eens een vol programma kunnen leveren. Men dwingt de fans nu om ook dat kaartje op zaterdag te kopen. Ik zeg: No way!

Koop dan een passe partout , dat is één kaartje. ;) :+
 
Toch wel een mooi plaatje:

SBK-island-scorcher.png

SBK-island-scorcher-banner.jpg


Phillip Island Circuit - Home
http://worldsbk.com.au/images/PDF/WSBK/2016/Online Brochure GA BARSBK CAMP .pdf
 
Ik zie de grap niet, maar ik zie ook dat je geen antwoord of ideeën hebt over hoe het anders moet dan met een grote economisch gemotiveerde organisator. ;)

Was niet persoonlijk. Had gewoon even lol. Zoals gezegd ik heb ook niet dé oplossing. En met de grote economisch gemotiveerde organisator waar jij je nu zo aan vast klampt, gaat het ook niet bepaald de goede kant op. Wat ik bedoel, is dat het gewoon nog veel slechter moet gaan, voordat er eventueel een keer een omslagpunt komt. Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding en dat zijn de (televisie) kijkcijfers.
 
2015 is qua circuitbezoekers en qua televisiekijkers het beste jaar ooit geweest voor het MotoGP kampioenschap sinds Dorna in 1992 de organisatie op zich nam. Het zal mij niet verbazen als Dorna zoekt naar een weg om zorgenkindje World Superbikes ter ziele te kunnen dragen en in 2020 of 2025 te besluiten dat het niet langer meer rendabel is het kampioenschap te organiseren, waarmee een argument kan zijn dat er toch niemand meer op afkomt...
 
2015 is qua circuitbezoekers en qua televisiekijkers het beste jaar ooit geweest voor het MotoGP kampioenschap sinds Dorna in 1992 de organisatie op zich nam. Het zal mij niet verbazen als Dorna zoekt naar een weg om zorgenkindje World Superbikes ter ziele te kunnen dragen en in 2020 of 2025 te besluiten dat het niet langer meer rendabel is het kampioenschap te organiseren, waarmee een argument kan zijn dat er toch niemand meer op afkomt...

Juist, dat zou inderdaad zomaar kunnen. En dan krijg je tegen die tijd de vraag: Is het ter ziele gegaan wegens gebrek aan belangstelling of wegens matige bedrijfsvoering? Indien het matige bedrijfsvoering blijkt te zijn, dan laat een organisatie als MotorSport Vision maar instappen. Misschien dat zij er dan wel iets van kunnen maken. Toch een oplossing dus.
 
Juist, dat zou inderdaad zomaar kunnen. En dan krijg je tegen die tijd de vraag: Is het ter ziele gegaan wegens gebrek aan belangstelling of wegens matige bedrijfsvoering? Indien het matige bedrijfsvoering blijkt te zijn, dan laat een organisatie als MotorSport Vision maar instappen. Misschien dat zij er dan wel iets van kunnen maken. Toch een oplossing dus.
Ze moeten gewoon WSS en WSBK bij de Motogp grandprix toevoegen , net als vroeger 1e race op racedag om 9 uur en leifst ook weer de zijspannen erbij ......................"make my day "!!!! :} :} :] :] :] *O* *O* *O*....wedden dat het vol zit !!
 
Laatst bewerkt:
Ze moeten gewoon WSS en WSBK bij de Motogp grandprix toevoegen , net als vroeger 1e race op racedag om 9 uur en leifst ook weer de zijspannen erbij ......................"make my day "!!!! :} :} :] :] :] *O* *O* *O*....wedden dat het vol zit !!
Alsjeblieft niet.

Bij de TT komt een heel ander publiek. Bij de Superbikes komen motorliefhebbers, bij de TT komen die ook, maar ook duizenden die het zien als een toevoeging aan een dorpsfeest en bezopen op het talud zitten en aan het eind het erg boeiend vinden om bierkratjes inde fik te steken.

Ik kom al bij de Superbikes sinds het jaar dat Scott Russel kampioen werd. Ook mijn voorkeur zou gewoon weer een race in september zijn met de eerste race om 12:00, en de tweede om ongeveer 15:30.

Men is bezig geweest (al dan niet moedwillig) een concept te herverbeteren wat in de oorsprong gewoon prima was.

De eerste dagen was er wat gekrakeel op faceboek van negatieve reacties, maar het verstomd erg snel.

We moeten leker E-mail bomben naar Dorna, de betrokken werknemers zijn op Linkedin ook wel te vinden. Het ongenoegen is nog niet duidelijk genoeg.

Freez
 
Ze moeten gewoon WSS en WSBK bij de Motogp grandprix toevoegen , net als vroeger 1e race op racedag om 9 uur en leifst ook weer de zijspannen erbij ......................"make my day "!!!! :} :} :] :] :] *O* *O* *O*....wedden dat het vol zit !!
:^ en doe dan ook nog even een classic 500 motoGP kampioenschap erbij :Y Dan zit het nog voller! Zou een mooi programma worden (in willekeurige volgorde):

- moto3
- moto2
- motoGP
- 500 Classic
- WSS
- WSBK (2x?)
- sidecars

7 of 8 races op 1 dag! Prima te doen toch?

En dan de hele week trainingen, noemen we het weer de "Speedweek"! :+
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat de praktijk er anders uit komt te zien en voor diegenen die nog gaan, het advies om een wekker mee te nemen zodat je op tijd wakker bent voor die paar races per dag die nog wel voorbij komen.
 
Mijn bezoekjes Donnington en Jerez heb ik al geschrapt '( '( ........

Jammer maar logisch. Begrijp echt niet dat men niet voorziet, dat mensen thuis gaan blijven door een dergelijke maatregel. Weet momenteel niet eens of ik in april nog wel naar Assen ga. Sorry Michael.....
 
Bij de rijders blijft het op sociale media oorverdovend stil op Johnny Rea na.

Embargo?

Kom op mannen, denk eens na!
 
In plaats dat de organisatie zich nu eens open zou stellen voor (trouwe) fans. Zodat ideeën / suggesties gemeld kunnen worden. Maar ja, dit klinkt natuurlijk erg naïef. Waarom zouden ze naar trouwe klanten luisteren?
 
Waar zit de winst met deze wijziging?
Toch niet alleen dubbele entree neem ik aan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan